Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de kodak stont niet op macro maar tog krijg ik niet wat ik wil maar deze zijn tog iets beter hoop ik

003%7E13.jpg

004%7E11.jpg

005%7E11.jpg

ik zag net dat de slingerlijst niet op het plan staat ook de lijst boven de raampjes kan ik niet vinden. dit zal afkijken worden op het groot plan

boven aan moet er nog wel een stuk afgezaagt worden maar dat wil ik aanpassen als ik de doorluchtigewulf gemaakt heb
 
Schitterend Dirk, wat klein, je moet echt geduld hebben om dat voor elkaar te krijgen.:wow:
 
beeldjes van de hollewulf , deze heb ik uit noten gemaakt

003%7E14.jpg

hier kruipt zoveel hout in dat ik voor elk beeldje een hele dikte van een stametje moest pakken en dit was me wat te veel.
de beeldjes worden tog geschilderd dus het verschil zie je tog niet .

de andere beelsjes zijn een stuk kleiner dus die gaan weer uit buxus zijn
 
thx fred maar het zal er wel helemaal anders gaan uitzien als het geschilderd is.
maar eerst de rest maar eens maken want heb nog een heleboel te gaan voor ik aan schilderen kan denken
 
beeldjes van de hollewulf en de onderste van de zijgalerij zijn klaar

001%7E24.jpg

002%7E17.jpg

op naar de volgende
 
Dit gaat op lopende band werk lijken :).
Gaat het al steeds beter met elk handwerk nu?
 
als je zo een serie maakt gaat het wel steets beter dat is iets dat zeker is maar nu komen er weer andere aan.

het is een kwestie van het hout pakken en er aan beginnen en ook niet bang zijn dat je een foutje maakt of dat iets niet helemaal juist is volgens de tekening ; als het er op trekt is het het voor mij goed . maar probeer wel zo dicht mogelijk naar de tekening te werken als ik kan.

het probleem is dat je 2 hr door een vergrootglas zit te kijken dat je tog ff een uurtje moet bijkomen anders beginje scheel te zien en krijg je barstenste kopijn :angry:

gelukkig is een beeltje wel op ongeveer 2 uurtjes af en dan neem ik elke keer een kofie pauze :D
 
Laatst bewerkt:
Luxe frieten in dat bakje Dirk :laugh::laugh:

Ik kan me voorstellen dat je "schele koppijn" krijgt van twee uur naar zo'n klein beeldje staren.
Het resultaat is echter verbluffend mooi.

Fred
 
ze zijn al wel mooi geel goud gebakken hoor fred nu nog de saus er over :)
 
Het mooie is dat het handwerk is, Dirk
En er mag best wel wat onnauwkeurigheid in zitten, da's de "ziel" van de maker
Het geheel wordt dan niet zo saai en strak.
schilderijen van groot Meesters hebben ook eigen karrakters.

groetjes
ward
 
deze beelden hebben ook best wat te lijden hoor. wij zijn vorig jaar naar de batavia geweest en die word dan nog goed onderhouden . ik zeg niet dat de beelden ******rot waren maar het beste was er ijgelijk tog wel af hoor. als je in de galerij stond kan je zo de beelden aan raken en met 1 vingerkrab had je al een stuk hout in je handen dat rot was. dit is natuurlijk enkel de buitenste laag die dit heeft maar het gaat best rap als het éénmaal bezig is met rotten.

en het is zoals ward zegt handwerk en daar krijg je geen twee dezelvde gemaakt . ik ben redelijk tot zeer tevreden over de beeltjes tot nu toe. en straks als er een likje verf over gaat gaan ze er weer helemaal anders uit zien ;)
 
ik moest tog eerst de onderste beeldjes lijmen voor ik de slingerlijst kan plaatsen dus ben ik tog gaan schilderen .
de achterste heb ik klaar .

002%7E18.jpg

003%7E16.jpg

heb wel iets meer kleur gebruikt dan hoving maar mijn beeldjes zijn dan ook iets groter , maar ben wel niet veel afgeweken van zijn kleuren
 
Dirk, bij die mannen kom je echt niet meer in de buurt van het schip ;).

Blijf het knap werk vinden !
 
Mooi geschilderd Dirk. Brengt wel leven in de beeldjes zo.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan