Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gemaakt alweer.
Vind de mutsjes in het rood wel leuker staan, maar het zijn relingen en de hoofdkleur is daar blauw.
Passend.

Johan.
 
Zoals altijd lekker bezig Dirk :).
Die Revell Aqua is dus ook goed bruikbaar op de houten modellen zo te zien.
 
thx.
de kleur wou ik ook eerst anders doen johan maar dan ben ik eens bij hoving gaan kijken en de hele reling is goedkleurig gemaakt. dus blijven we maar in de zelvde kleuren als de meester ;)
de verf gaat uitstekent voor hout wim ik ben al afgestapt van echte houtverf want daar heb je ook nog het nadeel dat je grote potten verf moet kopen en spesiaal moet laten mengen voor je de goede kleur hebt. en waterdragende verf is echt niet goedkoop voor houtverf.
 
het is ff geleden maar heb tog een beetje tijt gevonden om verder te doen.
de knieén van het galjoen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd goed weer een update van de Heemskerck voorbij te zien komen.
Gelukkig kon je tijdens het klussen door nog tijd vinden.
 
nog eens een update van de heemskerck want daar word, al is het op een laag pitje nog steets aan getimmert.
het galjoen is zogoed als klaar nog juist de wc er op zetten en het alemanseind er aanknopen :wink:

011%7E1.jpg

013%7E0.jpg

014.jpg
 
Wat een mooie dame bent u daar aan het maken. Ik vind haar prachtig en ik vind u een ware kustenaar.
Ik zelf ben de Biscmarck en de HMS Victory aan het bouwen en hoop dat ik ook maar een fractie bij u in de buurt kan komen.
Ik blijf u zeker volgen.

Bert
 
thx bert ;) de de Biscmarck en de HMS Victory dat zijn 2 grote projecten die je op stapel hebt staan je zult je niet moeten inhouden 8)

veel suc6 met de bouw en ik hoop dat je een topic start zodat we ook mee kunnen genieten van je schepen ;)
 
Beetje rustig hier..... niet gewend van Amazone.....

( Maar beetje druk met 1:1 bootje natuurlijk! )

Fred
 
Mooi werk zeg, amazone, ik zou nooit gedacht hebben dat Revell aqua zo mooi kan zijn gekwast, dat zou je niet op plastic moeten proberen vrees want dat is een ramp.
Maar je scheepje is wel een prachtstuk aan het worden, ik denk zelfs dat er heel wat mensen zouden staan te springen voor uw bouwtekeningen... als je nu eens niet wellicht de enige bent die in staat is om te bouwen van een tabel cijfers :)

@ Bert : we zijn op dit forum net een groepsbouw gestart voor diegenen die de Victory van DeAgostini bouwen, als dat de versie is (wat ik vermoed gezien de vermelding "Bismarck"), kom maar gerust langs in het draadje "Groepsbouw" hoor ;)
 
je het gaat hier een maandje rustig worden vrees ik .

ik ben namelijk een kayak van 4 m aan het maken voor mijn zoon . en die ben ik buiten aan het maken ,en nu het nog een beetje goed weer is wil ik die eerst afmaken. met de heemskerck kruip ik van de winter dan wel weer achter de stoof binnen .

voor de facebook gebruikers van het forum er zijn er al een hoop die de bouw volgen. dus als je de bouw wilt volgen of eens een kijkje wilt nemen ga je naar mijn facebook moeten snorren. ;)
 
beste houtsnuivers en plastic zuigers :laugh:

de goesting en tijt is weer terug dus gaan we er stilletjes aan weer aan beginnen ;)
 
ik ben begonnen aan het prutswerk van de spiegel

na 6 uur sta ik al zover

003%7E12.jpg

004%7E10.jpg

nu eerst de oogjes een uurtje laten rusten en dan kan ik weer verder.
ik wil eerst al de beeldjes van de spiegel maken
 
Dit is idd prutswerk....maar heel mooi gedaan....ja na 6 uur kunnen de oogjes al eens wat rust gebruiken hé :)
 
Héy, daar zal je wel een tijdje mee zoet zijn,:D en..... 'k kan het weten:D.
rustig voordoen, en je komt er zo beter en beter in die beeldenmaterie.
Welk hout gebruik je daarvoor, Dirk?
groetjes
ward
 
Het kleine werk waar dus uren arbeid in gaat zitten.
Het ziet er goed uit Dirk.
 
voor mijn beeldjes gebruik ik uitsluitent buxus ward.
ik ga hier elk jaar eens langs de boomkwekers en vragen naar buxus die kapot gegaan is daar knip ik dan alle takken dikker dan 1 duim af en leg die bij op de stapel om te drogen. meestal heb ik de stapel maar 1 keer per jaar nodig . en het zijn elke keer maar een paar takjes die ik nodig heb.

ik heb er 1 afgekregen maar krijg er maar geen goede foto van gepakt :( het is altijt wazig als ik nu veraf of dicht bij trek

005%7E10.jpg

morgen tog eens naar mijn foto toestel kijken
 
Ziet er goed uit Dirk!
Ook je kayak trouwens, die volg ik op FB.

Fred
 
Buxus, het goede hout voor beeldhouwerk.

je fototoestel is dik in orde, Dirk.
Ik neem gewoon wat afstand, zet op scherp( gaat automatisch), is het niet goed, dan breng ik op een knopje het stuk dichterbij, zonder het toestel te verplaatsen,....hoe dat noemt weet ik niet.
En het toestel goed vasthouden.
De belichting speelt hier ook een rol.
Misschiens op een zwart achtergrond fotograferen?

groetjes
Ward

P.S.: jouw foto's zijn voor mij prima, hoor
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan