Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Goed bezig Wim, al een heel ander oog met die schoepenrad, kan je die letter er niet af halen en een nieuwe letter er op plakken?
 
Dank je Ron.
Waarschijnlijk over heen gelezen, maar het is 1 mm plasticcard. Heb Christophe benaderd, toen de tekeningen gemaakt en verstuurd. Hij heeft toen de schoepen voor mij uitgefreesd, evenals enkele railingen.

Dank je Bart.
Dit was al mijn 3e Q - toch blijf ik dubben wat ik zal doen, maar voorlopig blijft het zo.
 
Hoi Wim, mooi werk. Kunnen die schoepen nog draaien? Misschien kun je voor de hoofdletters C en Q een groter lettertype nemen,
dan valt het bijna niet meer op als ze wat verschoven zijn.

Jack
 
Gewoon veranderen wim, straks krijg je er spijt van dat je het niet gedaan hebt, het is ook het oog van je schip, is gewoon een sugestie wim, je moet het zelf beslissen maar hoop dat je het doet.;)
 
Jullie kennen me al beter dan ik mezelf soms :).
Het duurt soms even, maar ik denk dat ik jullie raad wel ga opvolgen en dan volgens de methode van Jack.
 
Bedankt Frank :)

Kunnen die schoepen nog draaien?
Jack, nu nog wel. Dan heb ik nog iets speelruimte bij het aanbrengen van de latten straks.
 
Even wat uren opgenomen en mijn weekend is dus al begonnen :)
Een mooie dag om een test te doen met de "kronen".

CreoleQueenscratch0085.png

1 = 160 grams papier
2 = 80 grams papier dubbel met alu-folie
3 = 160 grams papier dubbel met alu-folie
4 = frisdrankblikje (0,14 mm dik)
5 = messingplaat (0,12 mm dik)

De diameter van de kronen is 10 mm !!
Graag hier rekening mee houden :).

1 = afgekeurd - te slap, dus ook geen test met 80 grams
2 = afgekeurd - te slap
3 = 2e plaats - stevig genoeg, maar is vrij dik geworden
4 = afgekeurd - dit blik is te slap
5= 1e plaats - stevig en niet te dik

Vooralsnog wint de messingplaat, is goed te knippen, blijft redelijk in model en is ook nog te buigen.
 
Netjes hoor Wim, die van koper ziet er inderdaad het beste uit.

Fred
 
Ziet er prima uit dus is deze test geslaagd althans nummer 5. Worden de kronen ook nog omgebogen?.
Als je ze gaat verven/spuiten is het misschien raadzaam om de oppervlakte even te slissen( heel licht opschuren met een fijne korrel). Anders kan de paint niet goed hechten op de gladde oppervlakte. Staalwol zou het ook prima doen.
 
@The--Mouse
Dank je Fred :)

@homeghost
Ron, de oppervlaktje wordt inderdaad even geschuurd voor de hechting van de verf.
Uiteraard worden de kronen nog licht naar buiten gebogen, zo zit het ook op het orginele schip.

Ik ga inderdaad op zeker voor nummer 5, het aantal uitsteeksels is wel minder dan op het origineel.
Het is een consessie die ik zal moeten doen om het uitvoerbaar te houden.
 
Concessies maak je altijd bij full scratchbouw. Dat kan niet anders. Alleen is dat nu datgene die niet full scratchers soms moeilijk begrijpen. Al is dit wel begrijpelijk :)
 
Wordt wel lekker gevaarlijk met die spitsen maar ik zou zeker ook voor het messing gaan.

Jack
 
Dank mannen :).

Het wordt nog gevaarlijker Jack.
Consessies doen is goed, maar toch nog eens geprobeerd iets verder te gaan.
Nog een keer geprobeerd met blik en messing maar nu met 10 ipv 8 punten.
Het blik verdiende nog een test, omdat deze bij de eerste test meer dan 8 punten had.

CreoleQueenscratch0086.png

Links het blik en rechts de messing.
Hoewel het blik nu beter uit de verf komt en er ook goed uitziet blijft messing de winnaar.
Alleen al omdat het steviger is.
 
Wim, je mag me niet kwalijk nemen,
maar k' begrijp die schoorsteengarnituur niet goed.
ik bedoel komen er nog andere sierornamenten er rond.
Ik heb op het eerstepost van je, de tekeningen en foto nog eens bekeken, maar ben er niet wijzer uit geworden, qua details.

groetjes
Ward
 
Die messingpunten zien er idd beter uit, nu nog een beetje krullen, maar... ik vraag me eigenlijk af: die krullen op die schoorsteen, had dat een bepaalde reden of was dat gewoon versiering?
 
@Walesha
De krullen op dit schip zijn puur versiering, omdat dit schip diesel vaart.
Ze is evenwel gebouwd naar het evenbeeld van de vroegere riverboats die op kolen hebben gevaren.
Zover is weet was het toen niet alleen een versiering, maar ook een vonkenvanger.

@Ward
Ik heb even een foto ingezoomd, daarop kun je zien wat er op en omheen zit.
Moet nog uitzoeken wat haalbaar is met de schaal

CreoleQueenscratch0083.png
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan