Hoofdsponsor

1/35 Clear! He's knocked out! [DONE]

Wel Peter dat is nu een hele mooie uitleg zie, en dat is ook wat ik bedoel. Maar het is inderdaad o zo moeilijk om een stilstaand beeldfragment weer te geven.

Grtz Bart
 
Ondertussen is de 2nd Lt ook klaar, hij kan de BAR gunner al zijn bevelen geven.:D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu wordt het terug wat wachten mannen voor de volgende reeks, ik wil dit rust en op mijn gemakske doen.

Grtz Bart.
 
Zeer mooi.
Het was ook interessant lezen ivm een momentopname...

Verder weet ik weinig op te merken, enkel een vlekje op zijn rechter overschoen (of hoe noemt dat?) ;)
 
Goed opgemerkt Beyond, het is bijna niet te zien met het blote oog, maar daar moet ik zeker nog een beetje bij werken.

Grtz Bart.
 
Dat noemen ze bij ons "getten" ofte beenkappen en bij de Amerikanen zijn het leggings die, ten tijde van de landing, geïmpregneerd waren tegen chemische wapens. Ze hadden een enorme schrik dat de Duitsers gifgas zouden ingezet hebben en heel veel kledingstukken waren derhalve geïmpregneerd.
 
Hopelijk was het impregnatiemiddel niet schadelijker dan het gifgas... De protective green paint voor vliegtuigen bleek achteraf ook hoog ******verwekkend te zijn...
 
Het is toch al een tijdje geleden dat ik nog iets heb gepost, maar stilgezeten heb ik niet.
Ik heb heel rustig de tijd genomen om het derde figuurtje te schilderen, en dit is het resultaat tot nu toe.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zijn ze al met drie...

attachment.jpg

Nog drie te gaan en de sectie is compleet, dan kunnen we beginnen aan de setting en de basiswerken voor de diorama.

Grtz Bart.
 
de professionals zullen misschien nog wat tips kunnen geven maar persoonlijk zou ik al heel blij zijn met dit resultaat.
vgr Marc
 
Hier zijn we terug met een update, herinner je de treurwilg en de Pz. kpfw.IV ausf. J nog, wel samen met de volledige Ranger sectie komen ze nu samen op de dio.

Het duurde effen voor de nieuwe update kwam maar zoals al eerder vermeld doe ik deze echt op een heel rustig tempo.

Fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De volgende stap is al het materiaal te verzamelen en te schilderen om in de schuur te plaatsen, samen met een grote hooi berg.
Trouwens iemand een idee oom mooie hooibalen te maken?
Er moet nog een grondbasis en veel struiken op de dio komen, ook op de panzer moeten er nog camouflage materiaal komen.


Grtz Bart.
 
volgens mij waren er nog niet veel boeren die toen reeds over een balen pres beschikten.
Mijn grootvader deed toen alles nog in een hooi mijt en het het stro ging in bussels op de stal zolder.

Misschien dat iemand anders het met zekerheid weet.

om balen te maken, isomo blokje van de juiste grootte snijden - hooi even in de micro oven om te ont beesten , na afkoelen hooi in de keukenrobot fijn hakselen, isomo blokje insmeren met houtlijm en in het gehakselt hooi dompelen, nog 2 mooie koortjes er rond en klaar.

vgr Marc
 
ach, bijna vergeten :) mooie opstelling tot nu toe , succes met de voortuitgang
 
Zo'n bussel is wat ik bedoel Marc, en eventueel de materie om hooi van te maken. Wat ik denk dat echt hoi iets te dik en te grof van structuur zal zijn.

Grtz Bart.
 
Hier kan je zien hoe Gunit zijn hooibalen heeft gemaakt ;)

Je dio begint mooi vorm te krijgen..
Doe rustig verder, we wachten (vol ongeduld :8) op de volgende update :D
 
mooi is dit schaal 1/35?
 
Thanks mannen. Ja Pascal dit is schaal 1/35.


Grtz Bart.
 
De basis voor het landschap is gemaakt, alles gefixed.

attachment.jpg

Volgende stap is de eerste kleur aanbrengen op de aarde delen en het steengruis, daarna kunnen de volgende kleuren er op aanbracht worden.

attachment.jpg

Zo tot de volgende update

Grtz Bart.
 
Zo terug een stapje verder, aarde delen hebben al de eerste verschillende bruine tinten gekregen, ook het gras heeft al een paar tinten groen gekregen. Alles met een stugge borstel en verf op waterbasis.

attachment.jpg

Nu verder de aarde uitwerken met bruine en grijze tinten, als ook voor het gras met groene en gele tinten.

Grtz Bart.
 
Terug met een volgende stand van zaken,:P

De grond basis is bijna volledig afgewerkt, eerst was Burnt umber aan de beurt kort gevolgd door German camo medium brown, daarna een streepje hier en daar met Flat brown.
Drybrushen ging met de volgende kleuren Mahongany brown, Flat earth, German camo pale brown.
Detail drybrushing werd gedaan met Tan earth, Orange brown,Brown sand, stone grey, Buff.
De laatste drybrush sessie was Drak sand, Iraqui sand en Plae sand.

De gras zones werden bewerkt met Medium olive, Uniform green en olive green.
Daarna werd er gedrybrushed met German camo bright green, Golden olive en Yellow olive.

attachment.jpg

Het volgende was het planten van de eerste planten om een soort van dicht heg te krijgen, t'is wel nog niet klaar maar jullie kunnen al een beeld vormen.

attachment.jpg

attachment.jpg


Daarna ook de treurwilg op zijn plaats geplant en de panzer voorlopig op zijn plaats gebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot de volgende update.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan