Hoofdsponsor

1/35 Clear! He's knocked out! [DONE]

Begroeing ziet er top uit, kleuren zullen nog naar elkaar toe "groeien" ;), dus dat komt wel goed.
 
Na enkele problemen met de software van mijn fototoestel zijn we terug.

Ondertussen hebben de blaadjes een extra kleurtje gekregen om ze er een meer lente effect te geven, ook is het mos een beetje bijgekleurt om ze naar elkaar toe te brengen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu komen we in de afwerk fase.

Grtz Bart.
 
Mooi gedaan die begroeiing.

Is het hout niet wat te bruin? Je zou meer verwachten dat het een groene schijn heeft, zeker met zoveel begroeiing.
 
De eerste figuren zijn al een klein beetje geschilderd, althans hun broeken zijn bijna afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg


met de broek heb ik geprobeerd om schaduw en highlights te bekomen, de jacket heeft nog maar zijn derde laag gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hier hetzelfde, met één verschil dit hoofdje is geverfd met olieverf terwijl het andere met Vallejo verf is gedaan.
Ik verkies toch nog olie verf voor de huid boven Vallejo.

Grtz Bart.
 
Als ik zie wat je van je schuur gemaakt heb, zijn je figuren maar weinig contrastrijk en gaan ze onder in je dio
Zeker voor 1/35 zijn ze te behouden geschilderd.
Is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Grtx Jan
 
Ze zijn nog niet klaar hé Jan, er moet natuurlijk nog heel wat geschilderd worden. Het is maar gewoon om aan te tonen hoe de stan d nu is.
Inieder geval ben ik toch blij met je menig, want zo zie je wat een ander er van denkt, en kan je bijsturen waar nodig.

Grtz Bart.
 
wacht met spanning op het resultaat .

grt Nicolas
 
Nog een beetje verder gewerkt aan de broek.....

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Tussen het werk in de tuin en de dagelijkse bezigheden door heb ik toch nog wat verder gedaan aan het eerste figuurtje.
Figuur schilderen vind ik echt niet zo simpel, maar ik doe mijn best.:unsure:
De broek, de vest en de stormgordel zijn terug al wat bijgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stappen zijn nog meer schaduw en highlights aanbrengen, zijn boots schilderen.

Grtz Bart.
 
Knap om te zien hoe zoiets groeit (figuurschilderen)
het is inderdaad een werkje dat vaak onderschat word en alles behalve makkelijk !

Ik volg deze met veel plezier.
 
De moed niet opgeven, ik vind de start meer als goed.

Grtx Jan
 
Mooi werk Bart figuur schilderen is echt niet gemakkelijk 😉vergeet ook de riemen niet in te lijnen om meer diepte te creëren ook de handen zou ik terug aanpakken(rechter) er loopt nog een gietnaad overeen voor de rest ben je sterk bezig😉
 
Terug een beetje verder gedaan, nog meer highlight en schaduw aangebracht.
Ook de laarzen zijn al aanpakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij het tweede figuur is de broek een eerste keer bewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu het eertse figuurtje verder afwerken ( gietnaad enz.) en starten met de tweede laag van schaduw en hihglights op het tweede figuurtje.

Ik hoop dat het er een beetje goed uit ziet.

Grtz Bart.
 
Na veel klusjes voor moeder de vrouw (in huis en de tuin) heb ik toch kunnen verder werken aan mijn dio,tje.
Laagje na laagje verf werd het meer naar mijn zin, hoewel ik figuur schilderen moeilijk vind, is het toch echt leuk.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ziezo tot de volgende,

Grtz Bart
 
Bart beste man ik zie geen foto's alleen 4 zwarte kruisjes
grt
Marc
Het was nu juist interessant
 
Hebben er nog mensen problemen met de fotos? Want ik zie ze wel, weet dus niet wat het probleem is, laten jullie me iets weten?


Gzrt Bart
 
Nog eens opnieuw proberen met enkel de fotos.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zijn de fotos nu zichtbaar?

Grtz Bart.
 
Mooie vorderingen Bart,toch even een vraagje ivb de houding van deze soldaat moet het wapen niet in zijn ander hand rusten..
 
Wel Danny het is de bedoeling dat hij zijn BAR in aanslag neemt, om eventueel ondersteuningsvuur te bieden aan zijn collega's. Deze hebben een Duitse pantser ontdekt en maken zich klaar om aan te vallen, een verkenner is al een beetje voorop gestuurd. Op dat moment roept de scout: "Clear He's knocked out!"

Het idee om wat dynamiek te krijgen in beweging van de figuren.

Grtz Bart.
 
Ziet er prima uit Bart, wil graag iets zeggen over die dynamiek in figuren.

Ik ben het helemaal eens met jou idee daarover. Een diorama of vignette en zelfs een solo figuur
laat een moment opname zien.
Net als dat iemand precies de ogen dicht heeft, of z'n mond opent om een hap te nemen op het
moment dat een foto genomen wordt.

In de modelbouwwereld werkt het vaak net iets anders. Over het algemeen houden bouwers zich aan bepaalde regels.
Veelal gaat het dan over bouwtechnische regels : onderdelen moeten aansluiten en goed passen.

Wanneer iets bekeken wordt telt de eerste indruk behoorlijk mee met een verder oordeel.
De eerste indruk bij een houding zoals van jouw BAR schutter zal dus vaak zijn zoals die van Danny.
Het was eerlijk gezegd ook mijn eerste indruk...
Mensen (kijkers) kunnen van een houding als deze denken dat je vergeten bent het wapen goed te plaatsen,
of dat je niet de moeite hebt genomen het figuur aan te passen.

Maar na een uitleg wordt de houding ineens duidelijk en aannemelijk.

Wederom kan dan de vraag ontstaan bij de maker : ga ik bouwen naar bepaalde regels om
algemeen geaccepteerd te worden ?
Of bouw ik naar eigen idee en plan en neem vragen en kritiek voor lief ?

Ik hou wel van het idee van de specifieke moment opname, en het is de kunst om die
zo weer te geven dat het de kijkers natuurlijk overkomt.

En komt het bij een bekijker toch vreemd over, dan is het voor diegene de kunst om een vraag te stellen ;)

Veel plezier verder super_zps0681fd38.gif
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan