Hoofdsponsor

1/35 Clear! He's knocked out! [DONE]

Wiyaka Owaci je hebt daar wel een punt, eens kijken hoe ik dat ga oplossen zonder schade te maken.

Grtz Bart.

Misschien tezelfdertijd ook eens de kleur van de stenen wat bijwerken. Ze zien er nu meer "Ardennen" uit dan "Normandië".
 
Prachtig schilderwerk. Ik ben meer een bouwer dan een schilder maar ik kan wel genieten van wat sommige met verf kunnen doen.
 
Thanks mannen.

Erwin je hebt daar een punt, maar ik had ze eerst een meer zanderige kleur gegeven. Dat kwam echt niet mooi uit. Maar het moet toch nog bijgewerkt worden.

Wiyaka Owaci deze staat niet in mijn tuin hoor, heb gewoon op het net naar oude schuren gekeken, en zo mijn zelf een schuurtje gebouwd. Dus geen echte referentie foto of zo.

Grtz Bart.
 
Vervolg van de schuur, de voorkant is ook geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen ook de figuren samengesteld, en ze op de dio geplaatst, ze moeten natuurlijk nog armen en hun uitrusting krijgen. Ook moetn ze nog opgekuist worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, nu het hatelijkste werkje: opkuisen van gietnaden op figuren.

Grtz Bart.
 
Mooie vorderingen bart al een idee hoe je de binnen zijde gaat aankleden want zo te zien heb je veel open ruimte in en rond het gebouw..
 
Ja hoor Danny, rond de schuur moeten planten en bomen komen, in de schuur hooi en een hoop rommel.;)

Heeft er iemand een snoeischaar? Er is een hele struik klimop op mijn schuur gegroeid.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De blaadjes zijn er blaadje per blaadje op geplaatst, de stengel zijn van kokosvezel. Met Status Quo op de achtergrond is dit best leuk en relaxend. :wub:
Ben natuurlijk nog niet klaar, maar zo hebben jullie al een blik op hoe hij er nu bijstaat.

Grtz Bart.
 
Knap gedaan. Mijn vorige experiment met dit soort blaadjes is de mist in gegaan toen de airbrush ze er gewoon weer af blies...
 
Danny de kokosvezel heb ik van mijn echtgenote haar bloemschikken, dus ik vermoed uit een knutselwinkel.

Grtz Bart.
 
Na zo'n kleine 1500 blaadjes te lijmen heb ik even de schuur aan de kant geschoven:tongue:, dit voor een ander werkje.
Op mijn diorama ga ik een treurwilg plaatsen, ik weet niet of het gaat lukken maar we zien wel.

Het begint met een snoer in stukken te knippen en te ontmantelen.

attachment.jpg

Daarna beginnen met twisten van de ongeveer 12 strings tot een stam met wortels en een aantal grote takken.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Graag gedaan Danny.

Mijn haar is er nog hoor maar mijn ogen deden pijn van al die kleine blaadjes.

Ondertussen is de treurwilg ook al gevormd, en naar mijn menig toch redelijk geslaagd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet alles ingesmeerd worden met verdunde houtlijm en daarna zilverzand erover.

Grtz Bart.
 
Alvast een zeer geslaagde poging voor je treurwilg, maar moest je nog kunnen, ik zou de stam wat inkorten zodat de uiteinden van de twijgen dichter bij de grond hangen. Meestal komen de uiteinden van deze twijgen tot op ongeveer heuphoogte.
Ofwel kun je proberen om de uiteinden te verlengen,...

Groeten Rik
 
Daar heb je een punt Rik, ik ga dit op het laatste doen.

Ondertussen het de treurwilg twee lagen van zilverzand gekregen en is hij ook al geschilderd.
Ben nu begonnen aan het bladerdek, de omhoog gebogen takken komen terug naar beneden, maar zo werkt het gemakkelijker.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot de volgende update

Grtz Bart.
 
Amai, hoedje af, dat is een mooie treurwilg...
Sta altijd in bewondering voor deze stukjes huisvlijt... Prachtig.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dank je Mark.

Ondertussen is de treurwilg volgroeid nu nog een beetje takken aanpassen en verweren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende.

Grtz Bart.
 
Hij is mooi geworden, Bart !

De keuze van de bladkleur is subliem, precies het groen van treurende blaadjes. :P

Groeten Rik
 
Met welke lijm en met welke techniek heb je die klimopblaadjes op de schuur geplakt?

Er zijn geen lijmeesten te zien, het is mooi gedaan.
 
Knap gedaan ! Arbeid loont !
 
Zaaalig staaltje geduld en verfijnde bouw met een prachtig resultaat...!! Well done!!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan