Hoofdsponsor

1/24 Citroën Fourgon Type H [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Al zouden alle deuren en ramen dicht zitten, dan nog hadden de weersinvloeden vrij spel bij deze bak. De Citroën-ingenieurs die zich met de 1200K bezig hielden keken niet op een centimetertje speling.
 
of op een antiroestlaag... in verband met de bladeren, deze hebben vooral de neiging om zich in de hoeken op te stapelen. Voor de rest een op en top Franse mobiel...
 
De Ciroën staat in zijn basiskleur dus het feest kan beginnen en ik hou mijn vingers gekruist hoe het verder gaat verlopen.

De diversen roestinten.
a234bd79f08b51c47534f439b7883e52.jpg

567c6a3b9fb64e8f18ee10a589ac3ffe.jpg

Kleurtje erop na de haarlak en zout, en kijk het zout is een onaangename reactie reactie aangegaan met de verf. Dus zout word vervolgens alleen in mijn eten gebruikt.
4d6db15499319026e2874c30440a29ca.jpg

Het resultaat na het verwijderen van wat verf en heb nu al het idee dat er aardig wat werk in gaat zitten om het tot een leuk resultaat te krijgen :wacko:
Die leuke rondjes die je hier en daar ziet zijn van het zout.
2ec05edfd33ac7b798e11bd2fe62392a.jpg

3e980eb9acffd945138913e5ba82737d.jpg
 
Is er op een bepaald moment vocht in aanraking gekomen met het zout? Of misschien was de verflaag nog niet helemaal droog? Zout heeft namelijk de eigenschap om vocht op te nemen...
Ben wel benieuwd naar de volgende update :)
 
Hey Ron, waarom herspuiten?
Die rondjes zijn toch juist een extra toevoeging want roest begint op plekken en groeit zo uit. Je kan er dus uitwerken tot echte roestvlekken of er wegwerken naar keuze.
Aanpassen ja maar volledig wegwerken, neen. Altans zo denk ik er over, jij beslist natuurlijk.
 
Erwin tja bijwerken was een optie geweest maar er waren wat meer dingen die me niet zinde buiten het Micky Mouse camo patroon om :) Ik heb iets in mijn kop zitten hoe het eruit zal moeten zien zoals de meeste bouwers en dat is dus nu niet het geval, ik ben gewoon verkeerd gestart en een beetje doorgeschoten met het verwijderen van de verf. Dus nu ga ik het wat anders aanpakken door middel van filters,washes en met het kwastje chippen. Dus word weer afwachten hoe dat gaat uitpakken :)
 
Hey Ron,ik vind het anders wel goed geslaagd hoor en doe jou het zeker niet na. Maar zoals gezegd hier door Erwin jij beslist uiteraard.
 
Beetje knullige foto via de Ipad genomen :) Afijn hij is weer overgespoten en een tekst op de zijkant gezet die nu mag drogen om straks grotendeels weer weg geschuurd te worden.

URL=http://s1014.photobucket.com/user/ron_piet/media/image.jpeg.html]image.jpg[/URL]

image_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit word weer een mooi specialleke.
Knap werk Ron.
 
Voorlopig staat hij weer in zijn nieuwe basis kleur omdat ik niet tevreden was met het resultaat, na twee nieuwe pogingen staat hij weer in zijn nieuwe basis kleur om het nog maar eens te proberen :)
 
Met de dag word dat hier knapper en knapper helemaal mijn ding
Prachtig
Marc
 
Inderdaad het word knapper en knapper. Ben benieuwd naar het einde.
Marc S
 
Ondertussen een paar pogingen verder en nu trek het op iets hoe ik het in gedacht had.

Eerst drie zeer dunnen filters met grbrande sienna erop gezet tot ik de juiste kleurtoon had en op enkele plekker iets dikker opgezet om al wat variatie te krijgen in de basiskleur.
23c15399784946409835c90989214c7f.jpg

Daarna het eerste stapje gezet met van Dyke brown voor wat smurrie en enkele aflopers, de deur staat even te wachten tot de olieverf word geblend.
6ab70e5e79630d0289c8dd348c8add8f.jpg

Deze zijde van de Citroën komt later uit het zicht te staan dus hier kan ik eerst alles even uittesten en als er een foutje gemaakt word is dit geen ramp :) Oh en die kale/bruine gedeeltes krijgen nog een andere kleur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan