Hoofdsponsor

1/24 Citroën Fourgon Type H [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooie werken tot nu toe, en benieuwd naar het vervolg...

ea5748ada8b74def8ea7f9c6643cd270.jpg

Ik kan het niet helpen, maar telkens ik naar deze foto kijk zie ik zo'n kleine mitsubishi-camionette voor mij, waarvan er drie naast elkaar kunnen op twee vakken...
 
Inderdaad Silenoz die Suzuki`s waren wel heel klein maar wel handig voor kleine vrachtjes in de drukke steden :)

Wouter, Deze vernis is blijkbaar weer een nieuwe formule en niet direct kant en klaar voor in de airbrush, even vloeken in de kerk ik heb hem verdund met water en spuit prima weg zonder problemen, wat de matte versie betreft dat is nog even afwachten deze heb ik nog niet mee gespoten.

JordiC, Inderdaad de kleurtjes van Life Color zijn de beste op dit moment en je ziet ze zelf in de AK boeken voorbij komen :)
 
Vandaag een uitstapje gedaan met het gezin voor Krutje zijn verjaardag.
En wat zie ik daar?
Deze op 1/1 :)
De bedrukking heeft mij over de streep getrokken om er enkele foto's van te maken :))
Misschien ben je er (n)iets mee, je ziet maar ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Met bier heb ik wel wat hoor :) en bedankt voor de foto`s.

Vandaag maar weer eens wat gedaan.
Ben begonnen met twee laagjes haarlak en in het laatste laagje haarlak een snufje zout om het geheel op smaak te brengen :). Daarna een een paar dunne laagjes verf eroverheen gespoten.
a75be261281d1aef1e30f69d15cfb9e7.jpg

Het resultaat na het verwijderen van het zout.
2ca6f427931e209ec0cc062107c6d42b.jpg

Daarna ben ik aan de slag gegaan met water en een kwast, deze keer geen spelden of coctail prikkers gebruikt voor kleine krasjes en zal ook niet echt lekker werken denk ik met dat golfplaten motief van de cabine.
c84b3e07a27f2af3adeaf19f600f2db9.jpg

5660790184ec52096ca6980b2322ff60.jpg

f853d7895f41fcbd7f32af51ff45ea4d.jpg

Hier was dus een foutje gemaakt, ik was vergeten hem in de vernis te zetten met als resultaat hele stukken verf er ineens af. Maar uit fouten komen ook weleens goede dingen uit want op deze manier kan je aardig een stevig verroeste/doorgerotte bodem simuleren en kan nog wel een enkel ding meer bedenken. Alleen moet je wel erg voorzichtig te werk gaan om niet in klap je al je verf te verwijderen.
ab9f7b252d62bd52828dc06db09dfbac.jpg

Sorry voor de slechte foto`s de camera had het weer eens op zijn heupen.

Volgende stappen een laag matvernis, hier daar wat kleur terug chippen zowel het roest als de basiskleur enkele washes en wat pigmenten.
 
Ron wat een prachtwerk weer eens,schitterend wederom.
 
Thnx Doomwad.

Maarrrrr ik was toch niet tervreden kon er niet de vinger opleggen wat het was dus opnieuw gestart en nu maar de kleuren lichter gehouden.

5052e2e3c2ed9eb3eb9d8bce86985fe0.jpg
 
Hmmm had beter de oude kleur aan kunnen houden achteraf gezien maar ach tis maar een hobby :8

Ondertussen wat gespeeld met washes,filters, inlijnen en spons technieken met wat roestkleurtjes op een gedeelte wat je toch niet meer terug ziet.

c19890f1d3086db37dfdb33af341b8cd.jpg

ffba105546d57f54e3e76e0636d40b5e.jpg

Rechts nog onbehandeld (uiteraard na de haarlak methode)
bcea6ecccbcb4818b4b98629a9466825.jpg

Nog wat freubelen met pigmenten en misschien een beetje mos aangroei en dan vind ik het weer prachtig.
 
Vind dit al een zeer geslaagd resultaat.
Altijd leuk om te volgen.
 
Voor op plekken waar je die effecten niet meer ziet, vind ik ze ontzettend goed geslaagd.
 
Leuk hoe je het verwoord Ron, wat gespeeld met dit en beetje met dat en tussen door nog wat met de spons erop.
Het resultaat is gewoonweg top, meer dan dat kan je de realiteit volgens mij niet benaderen, zit al op het tipje van mijn stoel uit te kijken naar de volgend update.
 
Ik heb het al een paar keer uitgesteld dit topic te lezen, ten eerste omdat het type auto mij totaal niets zei, en ten tweede omdat ik dacht dat het hier over een of ander militair voertuig zou gaan, en me dat nu net minder aantrekt... had er in de titel de 'HY' gestaan of 'ribbelbuske' dan had ik em al veel eerder geopend... ;)

Ik ben 2,5 jaar geleden de (on)gelukkige geweest die van m'n baas de opdracht kreeg om 4 van die busjes in zuid-frankrijk te gaan laden voor een transport naar Belgie... Ik kreeg enkel een laad- los adres, voor de rest geen informatie over de wagens en hun eventuele toestand... om een lang verhaal kort te houden, het enigste goede aan die vehikels was de lucht in de banden... in 4 vd in totaal 16 banden wel te verstaan... :)
Ik ben juist nog op zoek gegaan naar m'n oude gsm die ik toen had (maar natuurlijk niet gevonden), daar staan nog een paar foto's op van hoe ik toen geladen stond... zodra ik die gsm gevonden heb, zal ik ze zeker ook nog posten...

In ieder geval nog veel succes met de bouw, hij ziet er echt al geweldig uit...

Groetjes,
Kurt
 
Ik hoop dat je de foto`s nog eens terug vind Kurt altijd leuk om te zien. Wat de H betreft en niet HY in de naam is dat de originele benaming in Frankrijk de H voert, rare jongens die Fransen :)

Afgelopen dagen nog wat lopen rommelen aan de de binnenkant en ook wat uitgeschoten met de schaduwkleur geloof ik :8
1ac62b7a75ecdf4b540d662f53e2772c.jpg

Wat pigmenten aan de binnenkant aangebracht maar niet echt happy met resultaat dus gaan we nog naar kijken en misschien valt het wel mee als straks de zetels en de neus erop zit.
Ik denk dat er weleens een klein beetje vocht bij de pigmenten is gekomen omdat hij wat korrelig is en wat mij al opviel toen ik het gebruikte maar soms eigenwijs en toch gebruikt :)
8c075f135acfc98208b071d0a3b956df.jpg

Toen kreeg het idee om twee pallets toe te voegen dus op het net via GOOGLE de juiste maten opgezocht en in elkaar gezet met wat Evergreen plastic strip.
Om wat uit te testen heb ik de pallet in Tamiya Buff geschilderd.
838efa3b91a56ae7c784a3d1dd100354.jpg

Na droging heb ik er een onverdunde oliverf overheen gezet (van Dijck brown) en bijna direct met een zimmerit kammetje 0,5 uit een Tamiya Zimmerit setje een houtnerf aangebracht. Voor de tweede pallet ga ik een andere basiskleur gebruiken om de kleur lichter te krijgen want nu is hij iets te donker naar mijn smaak en even kijken of ik een iets grovere kam kan vinden om de houtnerf aan te brengen.
9d3607eec02ddbbea88adab92001190b.jpg
 
Hey Ron ik geloof nooit dat deze nog door de APK komt met al die roest sdfkkjskng
Nee man alle gekheid op een stokje , maar dit is wel topklasse wat ik hier nu zie , fantastisch
Marc
 
Ron ik heb mijn pallet gemaakt van echt hout zo van een ijsje of van die stokjes van bij de dokter om in de keel te kijken ( wel ongebruikte hoor , mijn buur rijd met bloed voor te laten onderzoeken in laboratoria en daar lagen er een heel pak nieuwe en heeft die gewoon gekregen ) die kan je leuk beitsen met echte beits
Marc
 
In verband met de houtnerf en roeststructuur, mooi

ik heb gebruik gemaakt van een platte schilderborstel met relatief harde haren voor de basis bij mijn aerosan en dan een ronde borstel met zachtere haren voor de details
 
Silenoz ik heb het gezien hoe jij het heb gedaan dat werkt ook natuurlijk maar wilde even uitproberen of het op deze manier ook werkt dit is eigenlijk dezelfde methode die ik vroeger heb geleerd toen ik nog werkte als schilder voor het imiteren van hout.
 
Je verfwerk is reeds prachtig Ron maar als dit de binnenkant is dan zal de buitenzijde wel heel erg roest moeten worden vrees ik.
Het was nu natuurlijk ook niet het dikste metaal dat door Citroen gebruikt werd.
 
Ja daar heb je een punt Erwin :O moet eerlijk zeggen dat ik hier even niet bij stil heb gestaan dus weer even nadenken wat we hier mee gaan aanvangen.
 
amai ge zou denken dat het gemaakt is met echt hout als je die laatste foto bekijkt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan