Hoofdsponsor

1/24 Citroën Fourgon Type H [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Het speelt ook wel in mijn hoofd om verwering en roest te proberen.Ik vind het wel iets apart maar wel heel mooi.Mijn vrouw had me dat eens horen zeggen dat ik dat ook eens wou proberen en ze heeft me een verweringsset van revell als geschenk gegeven.Is er soms iemand die met deze set ervaring heeft?Ik wist zelfs niet dat revell zoiets had.
Marc S.
 
Wist ik ook niet dus maar ik ben een hollander dus zuinig :) en gebruik m'n eigen verfjes ;)
 
Hey Ron moet ge daar een Hollander voor zijn in deze dure tijden , tegenwoordig moet ge al goed uwe kost verdienen wil je serieus modelbouw doen , vind ge dat ook niet ? Ik doe dat ook zo , nu en dan koop ik een paar verfjes en probeer zo veel mogelijk dingen van thuis te gebruiken , gaat ge naar een modelbouwwinkel moet ge nog niet te zot doen om 20€ kwijt te zijn en dan hebt ge nog geen bouwdoos of zo , het is toch zo he ?
De andere Marc
Doei
 
Wat plaatjes van de stand van zaken op dit moment :)

Het motor gedeelte is grotendeels gereed op het verouderen van de rubberslangen en bougiekabels en uiteraard hier en daar wat bijwerken wat tevoorschijn komt op de foto`s :)
Gebruikte kleurtjes, Vallejo Oily steel, Zwart, Rubber, Tamiya, 2 kleuren Groen en Smoke, Life color, roest tinten en dust, Olieverf van Dyke brown.

35b66fc0c33048398fa6105e2410f70f.jpg

f18e474b46f5f94a15e14cd69bec3219.jpg

c4679b4e112996e03c974341864b14c0.jpg
 
Ziet er prachtig uit, een echte oude motor :)
 
Bedankt Beyond, het mooiste is dat je straks misschien nog maar 10% van de motor terug ziet :) ik beschouw het maar als een oefening voor het opbrengen van een beetje geduld.
 
Mooi mooi zeg...
maar 1 ding wil ik wel ff aanhalen... je probeert een oude roestbak te creëren, die momenteel beetje dienst doet als kiekenkot... dit is echter een model dat ook veel terecht komt in een restauratie project... iemand die met zo'n project bezig is, die betaalt zich zowiezo blauw aan eventuele onderdelen...
Bij zo'n een kiekenkot lijkt het me logischer dat er al vele onderdelen gedemonteerd zijn voor verkoop aan andere verzamelaars, of erger nog afgebroken en gestolen... in m'n ervaringen met transport van oldtimers en dergelijke wrakken, zie ik dikwijls dat het gaat om enkel nog een lege carrosserie, en hoor ik dus dikwijls dat er vele onderdelen illegaal gesloopt zijn... langs andere kant, dergelijke wrakken die vanuit amerika komen en in een zeecontainer hebben gestoken, die zitten meestal vol gepropt met allerlei andere onderdelen... Ik heb u onlangs nog foto's beloofd die ik in Zuid-Frankrijk geladen had, deze zijn nog niet terecht, maar op m'n werk staan nog 2 VW Karmann's die uit een container komen, zal van de week proberen foto's te posten... dit allemaal is mijn gedacht en uiteindelijk is het uw bouw en beslis jij zelf hoe je hem gaat bouwen... :)

Groetjes,
Kurt
 
Ik begrijp je helemaal Kurt en inderdaad vaak is er al van alles afgehaald of nog erger gesloopt en vooral als het voertuig ergens staat waar je goed bij kan. Mijn bedoeling is dat het model straks in een diorama komt te staan op een plek die niet toegankelijk is voor iedereen maar er zullen zeker enkele onderdelen weg zijn :)

kipje.jpg :)
 
Mooi hoor Ron, ziet er zeer geslaagd uit, net een echte afgeleefde oude motor die toe is aan een restauratiebeurt.
Stef
 
Dag Ron het is gewoonweg prachtwerk zoals altijd,schitterend hoe je die motor hebt aangepakt.
 
Mijn bedoeling is dat het model straks in een diorama komt te staan op een plek die niet toegankelijk is voor iedereen maar er zullen zeker enkele onderdelen weg zijn :)

Dan zitten we op dezelfde lijn, :) I rest my case... ;)

Maar de beloofde VW Karmann foto's hebben jullie nog te goed van mij...

Groetjes,
Kurt
 
Zoals beloofd...
Zo komen de oldtimers (wrakken) al dan niet gestapeld in zeecontainers (terug) naar Europa... Deze zijn tijdje geleden geladen in haven Antwerpen en gaan binnenkort weer op transport naar Oost-Europa, waar ze weer omgetoverd worden in showroomstaat... attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Groetjes,
Kurt
 
De bouw is gereed voor dit moment nu even laten rusten voor het geval er nog iets te binnen schiet om toe te voegen of weg te halen :)

Wat berken zaad naar binnen gegooid.
a5530e4a27078cfbc564a1608affc31f.jpg

OP deze foto is wel te zien wat er nog overblijf van de motor als hij op ze plek zit en dan is de foto ook nog met flits genomen dus weinig van de motor te zien.
7bce5e928722471d199805741a210c71.jpg

119151384061324573f6928e515f8717.jpg

Op deze foto is wel een stevige naad te zien bij de bovenkant dak en achterwand :ohmy:
En eerlijk gezegd denk ik dat zelf een foutje heb gemaakt ergens :huh: maar ik kan ook makkelijk Heller de schuld geven de makkelijke weg om foutjes te maskeren :nowink:
ac6e49c023acf3a0bf9a0df18f26fd29.jpg
 
prachtig hoor net echt maar zoiets zijn we stilaan gewoon van u , maar telkens toch weer iets anders beter mooier knapper , voor mij is het genieten door naar uw project te kijken
Grt
Marc
 
Coachke bedankt en we doen ons best he.

Kurt, mooie foto`s en zo op de foto te zien zijn er niet echt slecht aan toe althans goed te redden door een restaurateur.
 
Binnenkant ziet er niet zo mooi uit :nowink:, je zou hem best wat restaureren :laugh:

Op deze foto is wel een stevige naad te zien bij de bovenkant dak en achterwand

Kan het zijn dat het foutje hier te vinden is? De rechter kant lijkt iets dikker dan de linkerkant...

attachment.jpg
 
Ron, als ik even mag.
Heb reeds gezegd dat ik je werk heel mooi vind en nu heb je de binnenkant er nog verwaarloosder doen uitzien. Maar je hebt er een gesloten kas opgezet en het moet nu lijken ofdat alles naar binnen gewaaid is. Tevens heb ik gelezen dat je de wagen als een achtergelaten en deels geplunderd voertuig wil uitstallen.
Daarom de raad om misschien 1 of beide voorruiten (of meer) weg te laten zodat wind, regen en ander weer vrij spel gehad hebben waardoor de truck binnen zo roest geworden is.
Over de verdere afwerking geef ik geen tips, dat kan je beter dan ik.
 
Prachtwerk,echt om van te genieten.
Marc S
 
Klopt Beyond recht is het iets verschoven tijdens het vastklemmen van het dak, maar de naad loopt helemaal door tot aan de linker kant dus niet alleen op de hoeken. Dus ik zal wel ergens iets niet goed gedaan hebben maar als alles straks gedaan is ondergrondje en zo dan zie je niets meer ervan terug :)

Erwin ja je mag even :) en sta altijd open voor suggesties als ze nu nog te doen zijn uiteraard. Maar zoals hij er nu bij staat zonder deur en schuifdeur denk ik dat vocht wel redelijk vrij spel heb maar misschien heb ik mis dan hoor ik dat ook graag.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan