Hoofdsponsor

1/7 Christoph Waltz buste 1/7

Onvoorstelbaar......de allerkleinste details zie je waarschijnlijk heel goed in het echt maar op de foto's niet meer hoor Rene.
Hij lijkt nu al als twee druppels water.

Fred
 
kom net uit de nacht en zag dat wenkbrauwen/ overgang slaap steviger konden. Meteen maar de ogen verfijnd. Denk nog wat meer ooglid erop.

dank.
 
Heej, bedankt Jimmy.
Hij is nu wel afgebakken voor de oortjes en het haar.
 
Ik heb tijdens het maken van Esther voor het eerst gebruik gemaakt van schuurpads. Ze zijn van Fimo en zeer handig om bepaalde curves perfekt te krijgen. Is natuurlijk alleen te gebruiken als er geen textuur op je werk zit, want dat is weg dan. Polymeerklei laat zich goed opschuren met water, heb ik ondervonden.
 
Ja, comics lenen zich ervoor nog strakker te werken en zeker in nabewerking, chapeau voor Esther nog. Sterke interpretering.

Zelf ontdekte ik pas mijn proxxon.Voor leder effect textuur juist diep aanzetten en later met mop erop omlaag polijsten, droog.
Het hoofdje zelf polijst ik voorzichtig zo met wat staalwol fijn. Daarna eventueel weer glossy polijsten.

fijn je zo eens te horen.
 
Schitterend René.
Als je hem gaat gieten, wil dit dan ook zeggen dat je er eventueel één te koop kan hebben ?
Vind het gewoonweg een schitterende buste en zou die graag ook eens schilderen.

Mark
 
Ha Mark,

dit is één van mijn grotere oefeningen geweest op een figuur. Begin me al bijna af te vragen of ik hem wel wíl afmaken :-)
Over een poos zal ik zeker wat castings maken maar dan moet de rubber goed besteed zijn.
Dat wil zeggen, geen details waar ik me aan erger.

Wat dit aangaat heb ik geduld en neem mijn tijd.
Wanneer de gele massa in mijn topic verschijnt kan je me benaderen.
 
rene, je blijft ons weer verrassen met deze buste

de gelaats uitdrukkingen zijn subliem
 
Maar.

laat ons ervan uitgaan dat ik ooit een gedoodverfde tankschilder was.
Daar was- en is helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik heb nog dertig eksemplaren op de kast liggen die ik in alle grijstinten, voorzien van de meest subtiele washes in de meest hachelijke toestand op een vignet wil plaatsen.
Daar is ergens, ik geloof medio 2009, een halt toe geroepen toen ik Jivers werk zag.
Het willen opvolgen van zo een roeping is toch nét iets anders, getuige de schrale repercussie in de zin van opvolgers :-)

Ben zelf echt zwaar met de billen bloot gegaan en heb het hoongelach van dilettanten ondergaan. Niet hier hoor. Jullie zijn immer positief.
Ik heb misschien niet de beste adem maar wel een lange. Denk ook dat doorzettingsvermogen hier parten speelt.

zijn zo van die dingen in het leven waar je per toeval tegenaan loopt en wil nog graag eens mijn dankbaarheid richting Jimmy uiten.
Het sculpten is naast mijn werk, gitaar en zingen een tweede adem geworden.

een fijne jaarwisseling zo allemaal en weest zuinig op Uw vingerkes.

René
 
Awel Rene, wat er ook is geweest, is of mag komen, jouw topics blijf ik snoepen met ongeduld. Temeer je voor jezelf de lat zo super hoog legt en wij dus steeds versteld staan van de wijzigingen.

Ook een fantastisch eindejaar gewenst!!
 
In mijn geval was het een beetje prutserig sculpteren René, dus ik ben zeker geen roeping aan het mislopen dacht ik zo. Voorlopig heb ik mijn handen meer dan vol aan mijn diorama en daarna volgen weer enkele tanks. Ik zie me nog wel eens een figuur converteren of zo, maar zeker niks van 0 opbouwen. Schilderen is mijn ding en da's wat ik nog lange tijd hoop te kunnen doen. Ik heb trouwens weleens kritieken ten aanzien van je sculpteerwerk gelezen op een zeker ander forum en ach, gelukkig heb je het aan je kont laten roesten want je bent een kei geworden in deze materie.

Gelukkig Nieuwjaar strakkies !
 
Ja René, ik ben al blij dat ik een figuurtje een beetje mooi en strak kan schilderen.
Sculpteren is, zeker op jouw niveau, niet aan mij besteed.
Zoals Guy schrijft durf ik al wel eens een figuurtje van pose veranderen. Maar dat is dan ook het maximum.
Ook voor jou een geweldig en Gelukkig Nieuwjaar strakjes.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan