Hoofdsponsor

1/7 Christoph Waltz buste 1/7

jij ook Mark.

nadeel van dat gesculpt is dat je zo weinig aan schilderen toekomt. Ik deed het altijd erg graag.
 
Je sculptwerk is in ieder geval geen gepruts, je oog voor detail is benijdenswaardig. Ikzelf zou het niet kunnen hoor en volg meestal met open mond mee.
 
wat ik zie kan ik sculpten. Soms zie ik het niet :-)

net fijn sterretjes en trekbommetjes met de jongens afgestoken....
 
René Duret zegt: soms zie ik het niet

:-) man man...ik kijk zo eens al mijn pagina's terug en ik kom niet meer bij...

al mijn eerdere pogingen waren vast nodig om te hebben wat ik nu heb maar moet zeggen dat ik schrok van mijn eerdere karikaturale opzet telkens.
Was er iets loos? Nee, ik denk het niet, ik was helemaal overtuigd dat mijn perceptie deugde maar mijn eerste oog trekt van nature naar kenmerken.
Al vanaf mijn zevende jaar weet ik niet beter dan mijn schoolschriften vol te kladden met de booswichten om me heen ( die dan aan galgen hingen of onder guilotines, complexe zweepmachines en zo)...nee, dat schoot niet op precies te kijken hoe ze eruit zagen.
Beter was het goed te kijken naar die grote neus of gemene snor, dát herkenden mijn klasgenoten.

Maar goed, die tijd is voorbij. Nu wil ik graag mooie dingen maken. Ik denk wel dat mijn oog voor detail in lang vervlogen tijd een functie had, ik kon zo situaties goed inschatten.

ik denk wel dat ik goede griezelige hoofden zou kunnen maken, denk dat ik er veel in kwijt zou kunnen.
Misschien toch eens een zelfportret eerst...
 
Eindelijk durf ik het dan toch aan eens te doen. Na een paar jaar durf ik eindelijk enigszins een hommage aan Jiver met deze post op te dragen.
Maakt U geen zorgen, er is niks vreemds aan de hand. In lang vervlogen tijden was het heel gebruikelijk een aubade te brengen met uwen luit om lofzang ten gehore te brengen over een persoon.
Nou, in elk geval is het in de omgang die ik met eigenen verkies gebruikelijk lof naar elkander uit te spreken. Dat dat niet iets is van deze tijd zal me worst wezen.
Vermoed ook weleens dat ik te laat geboren ben.

beh.

kapsel onder constructie:

DSCF0011-24_zpsa90f257d.jpgDSCF0010-26_zpsb19736f8.jpg

DSCF0009-27_zps1f492987.jpgDSCF0008-32_zps86731b32.jpg

DSCF0007-29_zps3d37374a.jpgDSCF0005-28_zpsf1ca6e29.jpg

DSCF0004-32_zpsa7f91fa7.jpgDSCF0003-30_zps342f5c6e.jpg

DSCF0001-25_zps4092c801.jpg

groetekes,
René
 
ik ben vol bewondering voor je geduld,ben nieuw en heb getracht alles te lezen in deze topic wat op zich al een hele opgave is.
Veranderen zou ik persoonlijk niets meer, maar het is ja ook niet mijn buste.
Op de versie in kleur ben ik in ieder geval meer als benieuwd. :8 :8 :8 :8 :8

Grtx Jan
 
lees het allemaal niet! :-) Zo wil ik nooit meer werken Jan...

ik mag nog niet denken aan het schilderen, de torso moet nog opnieuw.
 
René, ik zal het evengoed verder met grote interesse lezen en opvolgen.

Ik hoop dat mijn tijd op het strafbankje ver om is :laugh: men wordt pas beter als men constructieve kritiek krijgt op werk dat je op een forum plaatst.

Grtx Jan
 
Wel Rene te laat geboren zijn heeft zn charmes en ben niet alleen zot van je werk maar ook van je welbespraaktheid :D

Jouw topics zijn doorspekt met literatuur en filosofie à la Mac Beth...

Btw, kvind het haar al niet slecht ;)
 
Ja, ik moet Tom en Jan hier bijtreden René. Het haar ziet er niet slecht uit.
Jou kennende zal je nog wel een vergeten lok corrigeren, maar dat kan het alleen maar ten goede komen.
Ik blijf nog altijd even geboeid volgen.

Mark
 
voor mij is het in elk geval een interessante taak. het gaat niet om een lokje, beter eerst definitie van een bepaald kapsel, hoe valt het, waar heb je verzakking, waarom?
Lijkt hij nog steeds (niet) na het aanbrengen haren?
Dat is nu veel turen, zou zelfs overwegen als ik er echt niet uitkom mijn eigen haar even zo te draperen met wat gel.
Ook is een tijdelijke wash mogelijk als check.

ja mensen, een bouwdoos schilderen is 1, er eentje maken is 2.
 
Ha bedankt Guy!
bedenk me net, als het voor mij al zwaar is er een jaar mee bezig te zijn hoe het moet zijn er een jaar commentaar op te geven :-p
Het valt allemaal op zijn plaats zo, niet? Ik heb wel zo mijn favoriete kant die ik graag bezie.
Het hoofd is ietsje gekanteld en kijkt zo ondermijnender dan als het rechtop stond.
Heb een bedje gemaakt voor het hoofd waar ik dan kraag omheen bouw en de rest. Dit is een volumetest, beetje schetsen met de klei.
Doordat het hoofd groter is geworden is de torso ook een klomp, daar wil ik eigenlijk wat aan doen.
Kan zijn dat ik de oorschelp in contour nog wat afvijl, beetje te bollige rand.

Denk dat ik nog twee hoofdjes 1/16 van Christoph maak, ik ga een beetje battlen met Luc Klinkers, kijken hoe we samen het figuur anders bezien.
Zo'n grote studie als dit is dan wel handig als je klein kopje maakt.

dus. we zijn er nog niet klaar mee :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan