Hoofdsponsor

1/24 Chevy '57 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Mannen ik ben weer een stukje verder geraakt het B.M.F. is bijna allemaal gekleefd en ik heb anders aangepakt in feite beter , de eerste keer heb ik het stukjes en brokjes gedaan en sommige plaatsen was het hobbelig en zeker niet mooi deze keer heb ik ongeveer iedere x de juiste lengte of breedte dat ik zo weinig mogelijk verlies had , het was wel frutselen maar het is gelukt
Eerst de maat afgesneden dan op het uiterst deel dat het hoogst uit steekt en daarna met een nieuwe q-tip of oor wattenstaafje zachtjes op het hoogste punt rustig wrijven en dan zachtjes aan naar de lager gedeeltes en zo alle bmf aan wrijven .
daarna met een zacht doekje voorzichtig opblinken , als dat klaar is nemen we een sate prikker en gaan voorzichtig langs de zijkanten met de punt als dat mooi aangedrukt is dan gaan we snijden
Daarvoor nemen we een nieuw of zeer scherp breekmesje ikzelf gebruik een mesje zonder houder en heb daar aan de achterkant wat papier tape rond gedaan om me niet te snijden uiteraard en daarmee snijd ik dan langs de kanten die eraf moet en dan gaan we de overschot eraf prutsen zonder krassen te maken , als dit gedaan is kan je het geheel mooi opblinken als chroom
zo heb ik al een beetje uitgelegd hoe het juist moet
en nu de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mannen nog 1 ding het is geen zwart maar donker heel donker violet
Grt
Marc
 
Mooi resultaat en een mooie uitleg van de toepassing van bare metal foil.
 
Maar toch net niet helemaal correct aangebracht, nu ben je van buiten naar binnen gegaan met aanbrengen (wat wel lukken) maar voor het beste reultaat is het van binnen naar buiten werken. Op jou manier bouw je wat spanning op in het middelste gedeelte met het risico dat het kan scheuren. Je moet zien als behangen als je een strook behang tussen twee kozijnen moet plakken werk je ook van midden naar de kozijnen toe.
 
Vraagje zijn er soms collega's die graag hebben dat ik een hele met foto's verrijkt topic maak ???? Laat het me gerust weten dan zal ik me eens mee bezig houden , ik doe dat met plezier voor ons forum dan kan ieder die het wenst nog eens bekijken
Marc
 
Een topic is altijd leuker lezen als er foto's bij staan met duidelijk leesbare info ;)
 
Marc man,mijn pet af voor jou het is erg mooi zo.Maar dat weten we van jou dat je dat ging lukken he mateke.
Ik zelf ben niet zo goed in het plaatsen van bare metal foil. Ik hoop dat het kleur verschil is opgelost bij deze ;)
 
Je lakwerk ziet er zeer strak uit Marc, blij dat je de moed gevonden hebt om het overnieuw te doen, dit mooie resultaat doet je waarschijnlijk wel de kwellingen van de vorige verfperikelen vergeten, ook je BMF ziet er zeer geloofwaardig uit, wederom een mooie prestatie zoals we trouwens al gewend zijn va je.
 
Vraagje zijn er soms collega's die graag hebben dat ik een hele met foto's verrijkt topic maak ???? Laat het me gerust weten dan zal ik me eens mee bezig houden , ik doe dat met plezier voor ons forum dan kan ieder die het wenst nog eens bekijken
Marc

Ja graag Coachke, ziet er een heel gaaf uit, en is echt iets wat ik nog totaal niet ken...

Groetjes
Kurt
 
Het bmf is mooi gelukt alsook het lakwerk.Tof dat je de moed had om opnieuw te beginnen.
Marc S
 
Mannen bedankt voor uw sympathieke reacties
Zoals belooft heb ik een volledig topic ineen gestoken over je raad het B.M.F.
Ik ga hem nu posten mits toestemming van Camaro
Marc
 
Was een tijdje geleden dat ik gevolgd heb maar heb alles gelezen en ben weeral bij.
Is en echt avontuur geworden als ik het zo lees maar komt goed heb ik de indruk.
spring binnenkort nog eens binnen in deze topic want is toch de moeite.
grt Pascal
 
tegenslag nummerke hoeveel ???????ik denk dat de ramen niet van deze kit waren ze passen langs geen kanten ze zijn te klein en ik heb er niks aan geschuurd of iet overal zijn er spleten was nu wel te verwachten zo een oud kitje dat kon niet zoals ze nu zijn , ze verbeteren iedere keer hun kitjes he e fabrikanten
Ja mannen je zal het zo moeten aanvaarden hoor ge weet ik heb mijn best gedaan ik kan er geen stukjes aanbreien he en het zijn ramen die chter een hoek staan dus namaken zie ik niet zitten och ik zal het maar aanzien als een leerschool he :zx11pissed:
Dus mannen zo op het eerste gezicht valt het mee maar als je de Chevy gaat keuren kom ik niet door de technische keuring hoor
Marc
 
Oei Marc, das minder. Deze kit heeft echt wel beslist om je het bloed vanonder de nagels te halen tot het einde.
 
Jammer :(
Is er echt geen andere manier om deze toch af te werken?
 
Ja... oude kit :(

Wil je de ramen en alles wat je af hebt meebrengen naar de ledendag? Misschien dat iemand een oplossing weet. Eventueel, als het niet teveel gekromde ramen zijn, vacuforming... dat wil ik dan wel voor je doen, maar dan zul je zelf de raampjes op maat moeten snijden. Dan heb je toch al de juiste bolling... maar goed, eerst eens kijken of het zo zou kunnen worden opgelost of misschien op een andere manier. Het zou zonde zijn om al die energie die je er in hebt gestoken, voor niets te laten. Bepaalde raampjes kun je misschien alvast in geopende toestand plaatsen, en dus 95% wegsnijden.
 
Mannen bedankt voor uw medeleven , maar ik zet ze erin anders geraakt hij nooit af , nu als je niet te dicht kijkt valt het wel mee maar het zijn hoofdzakelijk de voor en achterramen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan