Hoofdsponsor

1/24 Chevy '57 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.908
Zeer geachte kameraden , bouwers , vrienden ik ga nu iets bouwen dat ik 37 jaar in een kast heb liggen ik ga dit even proberen omdat ik een lading modelbouw verwacht en had even geen zin om mijn VW collectie verder te bouwen doosjes nog genoeg , maar even geen zin en ik zag de doos staan en vermits de Charger zo goed gelukt was heb ik de knoop doorgehakt en ga dus nu een Chevrolet van 1957 te bouwen en Coachke kennende zal hij niet zomaar gebouwd worden er zitten drie versies van een motor in
Veel info vind ik er niet van juist dat de wagen kon geleverd worden met de toenmalige Corvette motor met injectie en was in die tijd de schrik van de drag-strips en oval racing het was daarom dat de wagen zo een succes formule was
Ik kan of kon een heleboel technische zaken opzoeken maar ik denk dat weinig bouwer zich daaraan interesseert
Wel moet ik erbij vermelden dat het voor in die tijd een vrij complete kit was waarvan alle deuren en motorkap en koffer van open gaan maar de afwerking laat wel wat tewensen over , veel flash redelijk veel gietfoutjes en ook sink marks maar dat lossen we wel op
Ik ga nu de doos en de in houd laten zien ben ook begonnen met de motor ineen te steken maar dat komt later aan bod
Hier gaan we

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de motor normaal gezien is het motorblok uit twee delen een linker en een rechter helft maar nu is deze kit helemaal anders opgevat , waarom omdat het motorblok net als in het echt is gemaakt dat wil zeggen de motorblok met de krukas erin twee cilinderkoppen en het fijne van de hele zaak is dat in het blok zuigers zijn ingegoten en een krukas en zelfs in de cilinderkoppen kan je de kleppen zien zitten boven en onder , maar nu het spijtige is dat als de motor in elkaar zit je er nooit of nooit nog iets van zal zien of ik moet de motor er uit laten maar ik denk dat ik het bij deze niet zal doen , natuurlijk heb ik voor de aardigheid het blok geschilderd in kleuren die de werkelijkheid bijna benaderen kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Makkers dit was het voor vannacht ik hoop nu dat jullie het goed vinden en er aan uit kunnen
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een aparte kit, dat het motorblok zo gedetailleerd wordt weergegeven! Een mini-Pochertje eigenlijk.

De kit lijkt te zijn gebaseerd op een Chevrolet 210, bouwjaar 1957, hoewel ik mijn hand er niet voor in het vuur zal steken.

Wat ik grappig vind is dat er op de doos staat dat de gietramen in kleur gegoten zijn, terwijl zwart nu bij uitstek officieel geen kleur is (maar een gebrek aan licht). Maar goed, dat is voor wie erop let.
 
Ja Roy dat is een verkooptechniek he maar als je ziet hoe die prijzen omhoog zijn gegaan na de €
Ja die motor ik wist het zelf nog niet maar toen er gisteren aan begon zag ik het
De carrosserie en de motorkap kofferklep pasten redelijk de motorkap heb ik moeten bijschuren omdat die op een punt iets breder dan normaal was en deze dan niet mooi paste de rest valt goed mee maar het algemene laat te wensen over zoals de ingegoten sierlijsten aan de ramen die zijn niet mooi daar ga ik nog naar kijken wat ik daarmee ga doen , ook de chroom delen laten te wensen over ook zeer slecht verchroomd maar dat zal allemaal wel in orde komen
Grt
Marc
 
succes ermee, motor is mooi gedetailleerd :)
 
Thanks spijtig zie je er niks meer van juist gedaan voor de fun en voor de mensen ( vrienden bouwers enz ) om eens te laten zien hoe een motor er uit ziet van binnen
marc
@ Jordi kom je volgende week op 1 van de twee beurzen Marc ( oldieman ) pikt mij op en we gaan zondag naar Jabeke ( alleen auto's daar ) en zaterdag kom ik even over en weer naar Willebroek dat zal rond de middag zijn want mijn kleindochter is bij ons en ze moet gaan dansen tot half elf en 's avonds gaat ze een kleine paasrun doen om 4 uur daartussen is den deze vrij
Marc
 
Benieuwd naar de voortgang, maar zal wel weer iets aparts worden.
Raar maar waar; gisteren juist een Chevy Nomad besteld.;)
 
ik denk toch dat je je schema gaat moeten herschikken. Jabbeke is 2 dagen, Bornem (Willebroek) is enkel zondag ;)
ik ben zondag in Bornem (MCW Willebroek)
 
Och ja dat is waar ik ben verkeerd het zit namelijk zo Marc oldieman kan alleen zondag naar Jabeke ik was van mening om zaterdag naar Jabeke te gaan maar die kon niet en daar de verwarring dus ik dacht van zaterdag naar Willebroek te gaan en zondag dan naar Jabeke dat kwam perfect uit voor mij maar nu je het zegt dat is waar ja niks aan te doen he misschien in het laat als we bij tijd terug zijn dan
Sorry makker foutje van mij
grt
Marc
 
Mooie kit waar je mee begonnen bent die moet ik zeker volgen.Ik wist niet dat revell zo gedetailleerd te werk ging wat de motor betreft.
Ik zelf heb nog een bel air en een nomad liggen om in elkaar te zetten maar die zijn wel op schaal 1/16.Ik wens je veel succes met de bouw.
Marc S
 
Een kit die ik wel zou willen.
Al was het voor de motor alleen.
Hier nog een beetje geschiedenis.

 
Prachtige filmpjes dat was toch een geweldige tijd he ik heb deze nog even meegemaakt mijn vader had een Buick 8 cilinder in lijn waar 4 zuigers uitgehaald waren en die wagen reed nog zeer zalig 120 a 130 km kon die nog halen maar een onvergelijkbaar comfort , hij heeft er zelfs ene gehad een soort custom voor in die tijd alles was verchroomd en alle ramen zelfs de cabrio was elektrisch dat was een licht blauwe en had zelfs blauwe banden die hebben ze van voor tot vanachter ineen gereden klaar voor het stort ik geloof niet dat ik er nog foto's van heb ik was toen 5 of 6 jaar en kan me die auto nog herinneren , daarna heeft hij er nog 1 of 2 gehad maar dan de gesloten tweedeurs prachtwagens he ik zou graag in die tijd geleefd hebben zonder swans de mensen waren gelukkiger en men kon meer dan nu dat waren toch de golden years he
Oh wat word ik sentimenteel
grt
Marc
 
Waren en zijn nog steeds prachtige wagens de bel air,wat een details zeg,ook hier weer veel uitleg erbij wat een topic ten goede komt he Marc.
We zijn van jou ook al wat gewent en weten dat je dit niet zomaar even in elkaar knutselt. Dat maakt het ook steeds leuk om te volgen.
 
365 .- !! .... Bfr :) .
Ne chevy met vleugels , stond ik altijd naar te gapen als broekie , toen de marktkramers ermee arriveerden ...lang geleden ! :P
Wordt ongetwijfeld weer een pronkstuk !
 
Beste auto freaken en andere bouwers ik heb een verzoekje voor jullie
Welke van de 3 type velgen spreken jullie het meeste aan?
Velg 1

attachment.jpg

Velg 2

attachment.jpg

efkes tesamen
let wel het hart van velg 2 komt in kleur van de auto

attachment.jpg

en dan velg 3

attachment.jpg


En deze stukken staan al in kleur en bevalt ze jullie

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Marc kleur is schitterend en passend naar mijn idee,de wielen ja dan liefst de eerste rim , ietwat modern met een classic lookje ;)
 
Zou ik de onderkant in een tweede kleur zetten of gewoon zo laten
 
Een two-tone color is nooit lelijk ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan