Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Druk druk druk :)
toch nog iets kunnen doen aan de Chevelle.
4il8q0.jpg
Slotvanger gemaakt (de deur blijft nu ook beter dicht) ik ga nu kijken hoe ik de scharnieren zo natuurlijk kan maken ik heb hier wel voorbeelden later hier over meer.
2u45zx4.jpg
Kofferklep sloot ook niet echt lekker zie pijlen (was ongeveer 1 mm te hoog) binnenkant afgeschuurd tot hij wel netjes aansloot.
ezom5e.jpg
Dit is beter.
28jceg5.jpg
Snijden van een model is leuk maar de problemen komen altijd later de zijkantjes bijvoorbeeld zijn te kort (pijl) dus zullen moeten worden verlengt.
11ry69y.jpg
Ook de onderkant bij de dorpel (pijl)sluit niet lekker aan genoeg te doen dus maar dat zal voor de volgende keer zijn.
als dit alles is gedaan dan kan ie in de primer en dan hoop ik hem toch eind volgende week in de kleur te zetten (hoop ik).

Gr
Dirk
 
Ik heb ook wel eens een auto in elkaar "geplakt" maar dit is toch wel andere koek......
Knap hoe je op de kleinste details let zoals het deur slot:O

Fred
 
Het lijkt wel dat je werkt aan een echte auto.
Mooi hoor zoals je het bewerkt.

Man, Man, Man, wat ga ik hier nog allemaal leren op dit forum.

Johan.
 
Hey Dirk dit word een serieuze verbouwing he.dat heb dan wel snel dat je veel moet gaan aanpassen,ik kan het weten he.
Patje.
 
Ziet er goed uit Dirk,
heb je al geprobeert of de deur ook met de sleutel open kan?
 
dirk , een prachtig exemplaar je motor ,knap gedaan
je aanpassingen zijn met veel zorg gedaan tot in de kleine details toe
zal een mooi resultaat geven

tom
 
Hoi mensen bedankt voor de leuke reactie's geeft me weer zin om er tegen aan te gaan.

Ik heb zelf deurscharnieren gemaakt en ik heb er ook een How to van gemaakt deze kun je hier vinden.
http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5804&p=119315#post119315

Ok dit is alvast een scharnier gewoon even om te proberen of het lukt.
2mhzptv.jpg
Hier alvast aan de deur gemonteerd dit is de bovenste scharnier de onderste word het zelfde.
Hij past in ieder geval goed dus de maten kloppen.
jsixhs.jpg
deur dicht alles past nog steeds ik heb de scharnier aan de body vast gemaakt met tape om te kijken of het allemaal soepeltjes verloopt.
(scharnier zie pijl)
2epsdoh.jpg
Ook even de deur geopend en dat gaat prima zelfs met een scharnier.
En zo'n scharnier vind ik er toch beter uitzien dan de metalen pin die ik in de MR2 gebruikt heb.

Zo nu snel de andere scharnieren maken en plaatsen

Gr
Dirk
 
Mischien een ietsjes te groot,
Maar het werkt, ongelooflijk maar waar.

Johan.
 
Dit is echt super maatje,boeiend om te volgen.
 
Leuk wel he als je het allemaal zo een beetje zelf kan doen.Ik heb net dezelfde styrene strips liggen en ja die zijn dus maar wel sterk.
Dit heb jij erg goed opgelost maatje.
 
even off topic,
ik ben van plan om een model geheel te scratchen alleen de wielen zullen dan van een bestand model zijn.
 
Mooi zo dirk dat willen we dus allemaal zien he.
 
Ziet er goed uit Dirk,
scharnier is echt klasse.
Heb je ook geprobeert om de deur open te doen als de voorvleugel erop zit?
 
Ziet er goed uit Dirk,
scharnier is echt klasse.
Heb je ook geprobeert om de deur open te doen als de voorvleugel erop zit?
Ja Jelle dat heb ik geprobeerd en dat viel inderdaad niet mee het plastic van een model is vrij dik terwijl in het echt het metaal niet zo dik is ik heb dit opgelost door het plastic dunner te maken.
Ik laat je in de volgende foto's zien hoe ik dat gedaan heb.
De deuren sluiten en openen nu zonder ergens tegen aan te stoten.

Gr
Dirk
 
Dirk, weer eens een paar updates doorgenomen, maar wat een detail weet je er in te brengen.
Knap werk hoor !!
 
Dank je wel Wim.
Hier weer even een update
Ik heb de kofferklep terug gemonteerd (viel niet mee)
11hyuiw.jpg
Ik heb hiervoor een oude paperclip gebruikt ik maak hier nog een Howto van.
rr2oon.jpg
Alles dicht
v7sisz.jpg
En alles open
nu alleen nog de hoekjes van het voorscherm en dan schuren en in de lak hopenlijk eind van de week.

Gr
Dirk
 
wow Dirkje man dat is schitterend werk zo.doet me sterk denken aan de mercury he;)
 
hey dirk

knap wat je hier al laat zien hoor. ben benieuwd wat dit gaat worden als hij in de lak zit hoor.

blijf volgen

groeten jonas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan