Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat maak ik dus ook bij de mercury maar niet zo als jij,je zal wel zien hoe het gaat worden hihi
 
mlrva1.jpg

Deze deurpost heb je toch wel schitterend nagemaakt zeg Dirk
 
mlrva1.jpg

Deze deurpost heb je toch wel schitterend nagemaakt zeg Dirk
Ja patje er is gelukkig een hoop reverentie voor deze wagen en ik heb zelf heel veel tijdschriften zoals Hotrod , streetmachine enz uit de jaren 80'daar staat ook een hoop voorbeelden in.
en ja net als de rest we doen ons best :)

Gr
Dirk
 
Nou dat merk ik dus wel aan je resultaten hier.schitterend maatje. Even offtopic:Ik ga je nu een pb zenden.
 
Voor het slapengaan toch nog even een update.
2zsy89g.jpg
Dit is de veer om de gasklep weer dicht te trekken ik zou hier een topic over maken maar dit kan heel kort.
Deze veer is namenlijk een gloeidraad uit een H4 lamp van een auto glas stukmaken wel voorzichtig en draag een bril en handschoenen en stop de lamp in een plasticzak.
Simpel he.
aokodh.jpg
Dit moet de gaskabel worden het de kabel is het zelfde als voor de bougies ik heb er alleen een steun voor gemaakt van sheetstyreen en ik heb er een moertje op gelijmd.
98u1pf.jpg
Hier heb ik de lever met een ijzerdraadje bevestigd aan de carburateur de witte plaatjes onder de carburateurs zijn de adapters voor de nos aansluiting ze worden nog in de kleur geschilderd(ik was ze zowat vergeten )
9s47ys.jpg
Zo moet het komen .
24o3imt.jpg
En dit is het resultaat nu de andere carburateur nog plaatsen en dan het geheel afwerken.
Tot de volgende keer.

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Benzine erin en starten Dirk?:D
Wat een fraaie motor zeg.

Fred
 
jip mind-9
dat is straffe tabak wat je hier laat zien
fijn werk en prachtig

grtz lionel
 
Mooie details !!! ,,,, ziet er goed uit ......
 
goed gevonden voor dat veertje, mooi werk wat je hier laat zien
 
Zulks een veertje kan je ook maken met koperdraad van een gesloopte trafo of GSM lader, tenminste als het geen electronische is.
Ook uit oude radio's enz.
Dit gedraaid op een stopnaald, zelfs een kopspeld uit het naaimandje van moeder de vrouw.
Heeft minder neiging om te breken dan wolframdraad, deze is bewerkt met koolstof om harder te gloeien.
Nu ja, het is niet dat deze moet rekken en terugveren.

Zomaar een tip, straks ga je je auto nergens meer achterlaten of ze hebben al je lampjes gepikt voor de gloeidraad.:laugh:
Mooi stukje motor trouwens.

Johan.
 
Zulks een veertje kan je ook maken met koperdraad van een gesloopte trafo of GSM lader, tenminste als het geen electronische is.
Ook uit oude radio's enz.
Dit gedraaid op een stopnaald, zelfs een kopspeld uit het naaimandje van moeder de vrouw.
Heeft minder neiging om te breken dan wolframdraad, deze is bewerkt met koolstof om harder te gloeien.
Nu ja, het is niet dat deze moet rekken en terugveren.

Zomaar een tip, straks ga je je auto nergens meer achterlaten of ze hebben al je lampjes gepikt voor de gloeidraad.:laugh:
Mooi stukje motor trouwens.

Johan.

Dank je voor de tip Johan vroeger maakte ik het inderdaad zo maar met de gloeidraadjes gaat het makelijker vind ik ,ook als je een duplo lamp neemt dan past het veertje van de dimlicht in het veertje van het grootlicht sommige orginele carbs hebben zo'n dubbele veer

Nog thans bedankt Johan
 
Wat zijn die T vormige deeltjes op de kleppendeksels en waarvoor dienen die??
 
Dat zijn gewoon verlengstukken op je bouten.
Dus gewoon om je kleppendeksel los te doen.
 
Ooohh en dat zit er dan vast op??? nooit gezien zoiets.
 
Zit er vast op, zijn eigenlijk nieuwe bouten met zo'n t-handel op.
 
Oke dat is duidelijk he.thx man voor de info;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan