Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
tegen dat dit af is kunnen wij allemaal aan het spoor beginnen met al deze info knap en resultaat vraagt om meer ferme topic ben fan grt Pascal
 
Dank je Roy, het is altijd even afwachten wat het wordt maar ik ben best tevreden.
Pascal, om het wat minder eenzijdig te houden zal ik na het afwerken van deze platte wagen iets van een andere orde aanvatten, namelijk :

L3524_zpswvnsvxuo.jpg

Op een van beide platte wagens, zal meer licht spul komen te staan, deze Zündapp KS750 mocht daaraan niet ontbreken, en er komt ook nog een sidecar versie bij.
 
het is alles behalve eenzijdig en vooral leerrijk maar wat komende is ook weer speciaal, nooit gezien die zundapp grt Pascal
 
Je progress tot hier toe is al om te smullen (en te leren), maar met deze motoren erbij wordt het nog leuker.

Once a fan...always a fan.
 
Hoi jongens, alweer eerst even bedankt voor jullie reacties, deze hebben me minstens een niveau hoger getild, het advies hier is zeer gewaardeerd.

En ondertussen zag ik kans om de onderzijde van de wagen aan te vatten.
Eerst spoot ik een wash van olieverf Lamp black + Raw umber + white spirit in een verhouding van ongeveer 5%/10%/75%, iets zwaarder dan de wash op de bogies en in de nog natte wash tamponneerde ik AK pigment Dark Earth welke echt een aanrader is voor het weatheren van treinonderstellen, ik zie deze kleur elke werkdag op de onderstellen en het is perfect de kleur die een treinbouwer snel onmisbaar zal vinden eens hij er mee gewerkt heeft.
Na het inwerken van de pigmenten (royale behandeling) klopte ik het teveel eraf om later opnieuw te gebruiken. Er volgde opnieuw een mist van de hierboven beschreven wash en onmiddellijk gevolgd door AK Shafts and Bearings, dit is een olieachtige, vale wash, opgespetterd met een stijvharige borstel.
Deze nabehandeling van het opgebrachte pigment zorgt voor extra verankering in de drager en het uizicht wordt er realistischer door.
Morgen werk ik dit onderdeel verder af en dan kan ik verder met het woodbed.

25_zpswaejccpa.jpg

Groeten.
 
Wow ken er niks van maar het komt bij mij toch overweldigend mijn mond valt open echt waar ik reis heel weinig ( praktisch nooit ) maar de dingen die ik zie , zie ik in werkelijkheid toch wel als ik aan overweg sta echt knap hoor
Ik vraag me altijd af jullie dat in godsnaam zo goed kunnen ben wel echt jaloers hoor ik zal het nooit kunnen evenaren door mijn handicap met gedeeltelijke kleurenblindheid ( kan groen en bruin bijna niet uiteen halen en alle aanverwante kleuren ) mijn beste vriendin , maat , vrouw noem maar op die helpt mij er enorm in dat geluk heb ik dan toch ze zijn mijn tweede paar ogen

Knap werk
Marc
 
Coachke, gedeeltelijke kleurenblindheid maakt de zaak er niet gemakkelijker op, maar deze pigmenten komen recht uit het flesje dus 't is er altijd mot op, daaraan hoef je niet te twijfelen.
 
Knappe vordering Guy, en weerom bedankt om deze stap uit te leggen.
 
Kan je deze niet beter apart houden voor een dio van een treincrash? Die onderkant is vel te mooi om niet te laten zien.

Peter
 
Peter, dan zou ik eerst veel extra details moeten scratchen want onderaan heb ik het erg basic gehouden omdat er -inderdaad- niet veel van te zien is. Dan heb ik het met name over het remsysteem. In totaal heb ik vier platte wagens en het zou best kunnen dat ik er eentje grondig "bombardeer" in de toekomst.

Mark, dat zal ik met veel plezier blijven doen, want de hobby is te mooi om niet te delen.
 
Ik geniet nog steeds, en jat en volg
 
Bedankt voor de reacties jongens.

De onderkant werd een laatste keer behandeld met AK Shafts and Bearings, opgebracht spettergewijze met een oude, stijve borstel.
Het maskeertape werd verwijderd en de draaistellen konden worden verlijmd aan de basisstructuur.
De flanken kregen een extra licht laagje grijs aangemeten om de details wat meer te laten uitkomen, de verfmist werd van boven naar onder gespoten.
Daarna een paar dunne laagjes Clear van Tamiya erover en de wagen is klaar voor de decal plaatsing.
Morgen maak ik eerst een begin met de balkenvloer.

26_zpsu2x3ktqp.jpg

Groeten Gunit.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig resultaat Guy , echt netjes :)

Reuze benieuwd naar de aanpak van de balkenvloer !
 
Bedankt Filip, de vettigheid op zo'n platte wagen is onwaarschijnlijk, het gaat zeker vrij donker hout worden, waarop hopelijk het stof en zand mooi zal uitkomen.
 
Prachtig Guy, op en top zoals we van jouw gewend zijn.
 
moest ik niet beter weten zou ik zeggen dat je een echte wagon op zn kop hebt laten leggen

Heel mooi Guy
 
Wat strak! Het lijken wel van die perfecte CGI beelden in plaats van foto's. Hoe krijg je t voor elkaar.
 
Van mij krijg je geen reactie, als daar vannacht onderdoor loop om de wielen te meten, metalen verbindingen controleren, lees haarscheurtjes.

ik hoop dat het goed overkomt, al dat losse stof ed, land in mijn haar of in mijn nek.

De bovenkant , de rails en sporen Vet, 3 tanks laten echt wel streepjes achter, of door een krijtspoor, of indrukvorm, zal je op het hout, de vorm als negatief object zien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan