Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooie werken hoor Guy, ik zal je werkwijze ter harte nemen als ik zelf zo'n wagon in elkaar steek en schilder. Ben benieuwd naar je techniek om het hout af te werken!
 
Ik ga proberen om die zo duidelijk mogelijk voor je uit te schrijven vriend.
 
Hey,

Inderdaad, ik heb dat ding ook liggen op schaal 1/72, en volg dit hier ook in alle stilte. Tips worden met aandacht gelezen en bestudeert en opgeslagen....:);)
Ik weet dit al een tijdje dat onzen Guy hier een kunstenaar is op gebied van vuilmaken.... :) ;) , dus we volgen maar..
 
je hebt toevallig gee "how-to" van hoe je die plankjes geschilderd hebt? :p
 
geen plaatjes kijken is hier enorm moeilijk :p
Maar ik bedoel een echt van 0 af aan stapje voor stapje how to ;)
 
Swaken, daar komt het allemaal op neer he, informatie uitwisselen is al even plezant als het bouwen en schilderen zelf.
Hondafan, ik probeer het telkens zo goed mogelijk te verduidelijken maar als er iets is wat je alsnog niet begrijpt, wil ik dat graag voor je uitklaren.

Iedereen alweer bedankt voor de toffe reacties.

Voor wat het verweren van het hout betreft, ik zal trachten dit zo goed mogelijk uit te schrijven met de nodige foto's. Als ik hierin niet slaag, is dat omdat ik in het vuur van de strijd vergeet om foto's te pakken. Foto's nemen, haalt je ook uit je concentratie.
 
GUnit, ik volg Hondafan op de voet, Beter goed gestolen als slecht zelf verzonnen!!!
 
Deze namiddag heb ik enkele uurtjes voor mezelf en dan kan ik één en ander stap voor stap uitschrijven met foto's, tot dan !
 
De platte wagen heb ik aan de kant laten staan, aanstaande donderdag en vrijdag heb ik vrij en dan komt het beter uit om het houtwerk van de wagen aan te pakken.

Helemaal niks doen was evenmin een optie, dus heb ik de volgende kit aangebroken, Bronco's Opel Olympia cabriolet.
Dit is een klein voertuigje in het diorama welk ik nodig heb om variatie te krijgen in de grootte van de diverse voertuigen. De locomotief en de spoorvoertuigen alsook de Panthers etc. zijn groot, en dat wordt benadrukt door kleine voertuigen.

De gekende boxart.
BRON-CB35047_zpsvolojsdf.jpg

De bouw ging tot op dit moment vlotjes. De steunen van de voorste zetels werden vervangen door koperdraad. De voorste wielas heb ik bewegend gebouwd, zodat ik deze in draaiende stand kan zetten op het diorama.
1_zpsiiux8cap.jpg

Ik heb nog niet beslist of ik de auto in open of gesloten dakstand ga bouwen, het opgevouwen dakje vind ik voor verbetering vatbaar, dat wordt dan zeker vervangen door een eigen fabrikaatje.

De komende dagen wordt er vermoedelijk afwisselend aan de Opel gebouwd en aan de platte wagen geschilderd.

Groeten van Gunit.
 
Laatst bewerkt:
Leuk als afwisseling voor de obligatoire Mercedes die elk ander WWII-diorama siert.

Ga je deze auto heel laten of komt er weer wat roest om de hoek kijken? :)
 
Roy, ik ga hem niet al te zwaar verweren, wel wil ik een camouflage aanbrengen als ik er eentje kan vinden dat me aanspreekt. Misschien een deur open en doorzeefd, met een onfortuinlijke chauffeur half uit de wagen.
 
O ik had niet in de gaten (misschien niet goed gelezen) dat het een actie-diorama was. Dat maakt het zo mogelijk nog interessanter.
 
Echte actie wordt het niet Roy, het diorama zal een stationsomgeving na de gevechten uitbeelden, met Amerikaanse soldaten die zich vergapen aan alles wat er te zien is aan Duits materieel. Maar her en der zullen er inderdaad zeker sporen zijn van recente gevechten. Ik denk daarbij ook aan een groepje krijgsgevangenen.
 
Goe bezig Guy, en dan vooral met dit Opeltje. Ga ik op de voet volgen want deze ligt hier ook op de plank te wachten op assemblage.
 
Ivan, dan kan ik je al één ding meegeven betreffende de bouwhandleiding. De vooras wordt bewegend gemaakt, kijk maar eens in de instructies, dit was simpel om te doen als je één been van een pincet verwarmt om de pinnetjes van een afgeplat kopje te voorzien. Verder heb ik deze delicate onderdelen waar verlijmd extra verstevigd met een beetje cyano lijm, dit kan zonder dat het een knoeiboel wordt met een aangescherpte tandenstoker. Ik deed dit omdat ik er een hekel aan heb dat tijdens het afwerken onderdelen het begeven.
Ik heb in het verleden reeds zo'n soortgelijk Opeltje gebouwd van Bronco en wist dus al hoe breekbaar bepaalde stukjes zijn, voorzichtigheid is geboden bij het lossnijden van de sprue, neem maar een scherp nieuw mesje voor je scalpel Ivan. De min of meer S-vormige draaistangetjes zijn met name tricky.
 
Laatst bewerkt:
leuk voertuig, lijkt me niet al te moeilijk om te bouwen en meteen een mooie toevoeging als detail en hoofdonderwerp in 1
 
Hoi Burglar, deze wordt eerder wat background aankleding hoor, het hoofdgebeuren situeert zich rond de treinen.
 
maak maar plaats want ik zet me er ook grt Pascal
 
Mannen, de Guy is ons weer aan het verwennen hé :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan