Hoofdsponsor

1/24 Buick GSX 1970 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Stef-70

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 dec 2015
Berichten
139
Hier ben ik ook nog eens, ik had eerst een topic gestart over een Mercury '49, daar ik deze graag zou willen choppen maar door gebrek aan ervaring om dit uit te voeren beetje bang ben de kit helemaal te verprutsen heb ik besloten een andere kit te starten.
Dit word een Buick GSX 1970 van Monogram, deze kit zal eigenlijk meer dienen als proefkonijn voor verscheidene dingen zoals, het openen van panelen (deuren, koffer, ...), maken van scharnieren, airbrushen, .... noem maar op.
Genoeg gekakeld, eerst een paar fotookes van de doos en kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De deuren en het kofferdeksel er toch netjes uit gekregen, moet zeggen dat ik toch wel gestressd was om met het scalpel niet uit schuiven 1. voor de vingers en 2. om geen krassen in de body maken.

Zo kwam hij uit de doos:
attachment.jpg

En dit is het resultaat na veel zweten:
attachment.jpg

Had de smaak te pakken dus maar besloten om de luchthappers in de motorkap er ook uit te halen, achter de openigen komt nadien een fijn grilletje.

Origineel:
attachment.jpg

Luchthappers geopend:
attachment.jpg
 
Na wat gietnaden en dergelijke en de body lichtjes matgeschuurd te hebben met een klein hartje mijn airbrushpistool en compressor vanonder het stof gehaald, eerst wat testen en prutsen op papier om de goede afstelling te vinden, en dan verstand op nul, als het moet moet het en de body in primer gezet.
Viel redelijk mee, al heb ik het kofferdeksel en de motorkap mogen herbeginnen die waren een echte ramp.
Hier het resultaat van mijn eerste airbrushprestatie, enkel met primer weliswaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Primer heeft een weekje rustig kunnen drogen, effe lichtjes opgeschuurd en met al veel minder zenuwen de airbrush weer ter hand genomen en de body in kleur gezet. Hoewel de originele GSX enkel uitgebracht werden in Wit en Geel heb ik toch geopteerd voor een iets sportiever kleurtje die hem ook wel goed gaat.
Het resultaat is verre van perfect t.o.v sommigen andere bouwers hier, maar voor een eerste ervaring vind ik hem redelijk geslaagd (al zeg ik het zelf :P ).
Zo ziet hij er dus nu uit in kleur:

De deuren, Motorkap en Kofferklep:
attachment.jpg

De body:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nu de body in kleur gespoten is en lekker staat te drogen, begonnen met de 350-4 V8 krachtbron voor het monsterje.
Ik heb gekozen om het motorblok in blauw te zetten, steekt mooi af tegenover de rode bodykleur.

Fotootjes:
attachment.jpg

attachment.jpg

Beetje ongeduldig om het resultaat van de motor in de motorruimte te zien effe een dry-fit gedaan, valt best mee vind ik, motor moet natuurlijk wel nog verder afgewerkt en gedetailleerd worden.

attachment.jpg

Tot hier het verslag van bouwwerken, dit is hoever hij voor het moment staat, opmerkingen om uit te leren zijn zeker altijd welkom.
Aangezien het morgen toch weer slecht weer word nog lekker wat verderknutselen.
 
Hey Stef,wat ee wagen zeg,maar kan je even de boxart erbij posten?? Ik volg graag met veel belangstelling.
 
Hoi Doom, misschien een domme vraag maar ik stel ze toch maar, wat bedoel je met de boxart aub.
 
De afbeelding die op de doos staat :) box=doos art=kunst af afbeelding botox= iets anders :)

Buiten dat het er netjes uitziet op de foto`s ga je niet een beetje te snel?
Je heb de deuren en kofferbak los gehaald maar daar heb je nog aardig wat werk aan met als resultaat dat je waarschijnlijk je spuitwerk gaat beschadigen.
 
Dank je Ron, denk dat Doom erover gekeken heeft dan want de eerste foto is de afbeelding op de doos.
Ivm de deuren denk ik dat ik misschien niet allemaal goede foto's gemaakt heb, de binnenzijde van de deuren zijn ook afgewerkt, binnenpaneel aangebracht op de juiste afstand om mooi weer aan te sluiten als gesloten zijn, zijkanten opgewerkt met styreen en putty.
Als je nog even tijd heb zal ik er foto van nemen, zal duidelijker zijn dan een ellenlange uitleg.
 
Beste Stef,wat betreft de eerste foto,die is niet zichtbaar dus kan ik het ook niet zien haha .wellicht een klein foutje tijdens het posten ;)
 
Vanaf welke foto kan je wel zien, want hier bij mij staat alles erop wat ik wilde tonen
 
Nog even Dry-fit gedaan met de deuren, koffer en motorklep om idee te hebben hoe het geheel er zo wat uitziet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Toch al een mooi resultaat.
er gebeuren meer dingen met deze build waar ikzelf nog niet zou aan beginnen.
Kleurschema's volg ik ook niet altijd op de letter.
Dat is eigen smaak; anders zou iedere build dezelfde worden.
Doe zo verder; benieuwd naar eindresultaat.
 
In 't rood , das mijn kleur ...wat auto's betreft ! :) Krijgt de motor nog detailles , ik bedoel wat leidingen en kabels ?
 
knap werk. koffers heb ik al opengemaakt. van deuren openmaken heb ik wa schrik...
 
@ Juteke11: Zoal ik in het begin van mijn topic zei zie ik deze build als een echt proefobject om dingen op te proberen waar ik me voorheen ook nooit aan gewaagd heb, na veel opzoeken en lezen proberen en zien hoe het uitdraait, en vooral proberen de kit niet om zeep te helpen natuurlijk. Lezen en uiteindelijk uitvoeren zijn natuurlijk 2 uitersten van elkaar want als je leest lijkt het allemaal makkelijk maar als je eraan begint denk je al vlug sh.t waar ben ik aan begonnen:$, maar het helpt je natuurlijk wel ervaring opbouwen. Kleur is inderdaad eigen smaak, zou anders saai worden denk ik moest iedereen de build maken volgens bijgevoegd plan, altijd leuk om je eigen creativiteit erop los te laten.

@Michiel54: Rode kleur geeft mijn inziens altijd net dat iets sportievere aan een auto, het is inderdaad de bedoeling om de motor nog meer gedetailleerd te proberen uitwerken, bougiekabels en leidingen, in de mate van het mogelijke natuurlijk, want voor mij is het de eerste keer dat ik op deze manier een kit bouw, vroeger volgde ik altijd het plan zonder meer, maar vind het op deze manier wel veel leuker en hoop dat het eindresultaat ook gezien zal mogen worden.

@Insanity: Bedankt dat jet het tot nu toe uitgevoerde werk geslaagd vind. Ik had dit ook nog nooit gedaan, ben begonnen met de koffer, dat lukte vlot waardoor ik dacht waarom de deuren ook niet, dus zonder er eigenlijk bij stil te staan hoe de deuren afwerken als ze eruit zijn ze eruit gescratcht, dan liggen ze op de tafel en zit je ernaar te kijken met een hoofd van eeuuhh wat nu :laugh:, dan maar prutsen en proberen tot je tot een resultaat komt die er toch wel een beetje op lijkt, ze zien er natuurlijk niet uit zoals ze er bij veel andere bouwers hier zouden uitzien, maar al doende leert men heb ik altijd geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Beste Stef en die zegt dat het eerste keer is dat hij zoiets doet wow man dat ziet er toch goed uit he ik heb nog maar 1 keer een motorkap uitgesneden hoor en dat was redelijk gelukt en gij zijt hier deuren en al aan het scratchen hoed af , dikke proficiat
Marc
 
Hey marc is al efkes geleden, is inderdaad de eerste keer, en waarom dan gewoon niet direct alles proberen op 1 model, als het misloopt hebt ge maar 1 modelleke om zeep geholpen dacht ik, ze eruithalen zelf is niet zo erg, de afwerking en ze op een treffelijk manier weer op hun plaats krijgen dat is weer iets anders natuurlijk. Voordeel is dat ge veel langer plezier hebt aan uw bouwdoos, ge ziet er veel langer aan te prutsen om het zo te zeggen. Alleszins bedankt coachke dat ge het resultaat een beetje niet al te slecht vind.
Stef
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan