Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gespoten Marc. Een kleurke erop geeft direct een ander zicht hé.
 
inderdaad jongens, des te verder ik vorder met schilderen des te meer voldoening en word de goesting groter om verder te doen.
het zal nu wel wat rustiger worden want de kleine prulletjes van de afwerking komen er aan en dit zal niet altijd even vlot vooruit gaan.
vooral niet omdat de lange winter avonden voorbij zijn.en mijn tuintje lokt om in te gaan werken.

@ René , ik heb rechtstreeks op de verf van " tesa " de "precision indoor" gebruikt , vooral omdat deze zelfs tot 5 maanden na het kleven nog makkelijk verwijderbaar zou zijn. ( allee volgens de verpakking toch. )
De kranten plak ik hierop dan vast met de goedkoopste die ik kan vinden.

vgr
Marc
 
na al het prachtig werk van de afgelopen weken , kon het natuurlijk niet blijven duren.

we waren klaar om de laatste kleur van de romp te spuiten " wit "
de laatste deuren waren geplaatst en alles netjes afgeplakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

we waren vandaag thuis dus tussendoor 4x een half uurtje gestopt met in de tuin te werken om een laagje verf aan te brengen,
en daarjuist na het eten ons werk bewonderen en uitpakken,

maar al snel bleek dat er iets geweldig mis was gelopen.
ik had de te verven delen nog afgewassen met thinner om netjes te ontvetten, maar blijkbaar heeft dit een grote negatieve invloed op de lijm van de maskeer tape.

op 2 plaatsen is de onderliggende laag gewoon los gekomen en op alle andere plaatsen lijkt het dek wel op schuurpapier.

attachment.jpg

attachment.jpg

het effect zou wel leuk geweest zijn mocht het natuurlijk over het ganse dek geweest zijn, maar nu vrees ik dat een kleurtje over gedaan zal dienen te worden.:angry:
:unsure: of heeft iemand een andere oplossing???

vgr
Marc
 
Ik weet niet of het zal helpen maar kan je het niet een beetje opschuuren en dan een nieuwe laag verf erop zetten?

Grtz Bart.
 
Marc, ik zou om te ontvetten geen tinner gebruiken, dat is veel te agresief, je verf word week en dan de lijm van de tape erop :ohmy:
Zelf gebruik ik amoniac scheutje in water, beroeps schilders doen dat ook.
 
Of wasbenzine is ook goed maar zoals René zegt is thinner te agressief. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan het dek terug te spuiten...
 
thx jongens ,
heb alvast de bus amoniac achter uit de kast gehaald en de thinner op die plaats gezet.
ik ga eerst wel het wit goed laten uitharden voor ik opnieuw ga afplakken.
Ondertussen toch nog werk genoeg .

vgr
Marc
 
we hebben nog eens een update,
de schilderwerken gaan rustig verder , ..........
ben ondertussen eveneens begonnen experimenteren aan de hijsblokken van de kraan.
ben er al achter dat ik deze niet kan kopen ergens in een winkel of op het internet, zelf maken is dus de boodschap.
de geponste rondelen dienen eerst ontbraamd te worden en daarna kan de montage beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later ,
vgr
Marc
 
Knappe how-to hoe je de blokken maakt, zelf koop ik de schijfjes omdat deze moeten dienen met zo weinig mogelijk vrijving, ben nog altijd niet in het bezit van een draaibank :(
 
Dat is een mooie en goedkope oplossing Marc. Zijn ze nu te dik of niet?
 
mooi hoor het schilder werk en ook de katrollen mogen gezien worden.
 
@ Isola2 ik ook niet vandaar het behelpen met rondelen. de schijven die je kan kopen zijn of wel te klein van dia of te breed voor mijn schaal.

@ Michel tja, de rondelen in de winkel waren me net iets te prijzig , maar het afbramen gaat prima met behulp van een magneet. alleen is het geweldig prutswerk, 6 gaatjes die netjes op dezelfde plaats dienen geboord te worden dan 6 ringetje maken dia 1mm waarna deze ook nog gesoldeerd dienen te worden zonder het pvc plaatje te laten wegsmelten.

@ amazone er zijn er al evenveel in de vuilbak gekegeld als ik er over houd om te gebruiken.

vgr
Marc
 
  • marc w
    thx jongens ,
    heb alvast de bus amoniac achter uit de kast gehaald en de thinner op die plaats gezet.
    ik ga eerst wel het wit goed laten uitharden voor ik opnieuw ga afplakken.
    Ondertussen toch nog werk genoeg .

    vgr
    Marc
  • 01-05-12, 13:18
    Michel
    Of wasbenzine is ook goed maar zoals René zegt is thinner te agressief. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan het dek terug te spuiten...​
  • 30-04-12, 21:05
    ISOLA2
    Marc, ik zou om te ontvetten geen tinner gebruiken, dat is veel te agresief, je verf word week en dan de lijm van de tape erop :ohmy:
    Zelf gebruik ik amoniac scheutje in water, beroeps schilders doen dat ook.



    Jongens ik vrees dat dit niet het probleem is , de laatste stukken heb ik afgewassen met water en amoniac en het probleem blijft. na alles eens goed bekeken te hebben moet ik besluiten dat het aan de tape ligt. op plaatsen waar 1 laag afplakteep was aangebracht houd ik na het verwijderen geen glad oppervlak meer over , waar echter 2 lagen tape over elkaar zaten ( bevestiging van krantenpapier ) heb ik na het verwijderen nog steeds een glad oppervlak.
    ga straks in de winkel eens vragen of het mogelijk is of de Motip verf deze reactie kan veroorzaken bij de gebruite tape.

    vgr
    MArc
 
Dan zou het een reactie van de verf door 1 laag tape samen met de lijm het probleem zijn, dat zou kunnen.
In verf zitten produkten die je verflaag etsen, dit om een goede verbinding te geven met oude verflagen, als dit product door je tape gaat krijg je samen met de lijm waarschijnlijk het probleem.
 
Dat zou inderdaad kunnen. Zelf gebruik ik altijd tapiya tape die ik op de verf plak en dan goedkopere om de kranten op de tamiya tape te plakken.
 
Zelf gebruik ik altijd tapiya tape die ik op de verf plak en dan goedkopere om de kranten op de tamiya tape te plakken.

Dat is een goed idee michel, want die tamiya tape is vrij prijzig, weeral wat bijgeleert ;)
 
in de winkel kenden ze mijn probleem , licht inderdaad aan de verkeerde tape of aan ontveten met thinner, heb nu een rolletje van HPX meegekregen ( kopen natuurlijk )voor 0.75€ 19mm x 50m wordt eveneens door motip aangeleverd, volgens de verkoper hebben ze hier nog nooit klachten over gehad.

laten we het maar geloven , dit lange weekend meteen proberen.
vgr
Marc
 
big smile :) :) :) op mijn gezicht

het 2de kleurtje dat aangetast was door de tape is her spoten , en de naast liggende verf is deze keer niet aangetast na het verwijderen van de tape. :laugh:

eveneens is mijn defekte batterij vandaag vervangen door een nieuw exemplaar , alle elektronika doet het terug .
hiervoor heb ik meer dan een maand met Geronika en velleman onderhandeld voor ik een nieuw exemplaar kreeg. ( probeer maar eens te bewijzen dat na 1 maal laden en ontladen ze niets meer doet en je niets verkeerd hebt gedaan.

kan ik begin volgende week het dek nog opnieuw spuiten en dan kan ik eindelijk beginnen met de opbouw te monteren .

wat zal het op korte tijd snel vooruit gaan ( hopen we :huh: )

vgr
Marc
 
dat is leuk om te horen Marc. Ik koop niets meer bij geronika, veel te duur en slechte service vind ik. Dat is mijn ervaring met die winkel, dan spreek ik over de winkel in Malle.
 
tijd voor een up-date

de romp is ondertussen volledig herspoten zonder verdere vervelende complicatie's , we zijn weeral wat wijzer geworden .
het voordeel van alles 2x te moeten schilderen is wel dat je er sneller bedreven in wordt, ben nog wel geen professioneel spuiter maar het begint toch al aardig te lukken voor een amateur.
foto's volgen later als ik ben begonnen met het assembleren van alle reeds afgewerkte dek vulling.

ondertussen de laatste trappen en relingen gemaakt alsook een begin van de hijsarmen voor de reddingssloepen en de katrollen hebben hun eerste laagje kleur gekregen.

een overzichtje

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot later
vgr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan