Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het zal mooi worden met al dat getuig op het dek 8)

de boei ziet er best mooi uit mischien nog een beetje roest ? drybruchen
 
Ziet er goed uit, zo een ton die pas geligt is ziet groen van de aangroei onder water ;)
 
merci voor jullie reactie mannen,
De roest wou ik voor laatst houden Dirk , dan kan ik het volledige schip in een keer doen.
Zeebenen heb ik zelf ook niet Folkert daarom bouwen we ze in het klein, hoef ik er zelf niet op.:D

Mocht je nog een tip hebben René om mosseltjes en gras na te bootsen op schaal 1/48 hoor ik het graag dan lijkt het nog echter.

Ik hou wel van een experiment zo nu en dan Patrice, en het belangrijkste voor mij is dat ik er veel uit geleerd heb.
Buiten de teleurstellingen als het mis liep ook veel blije momenten als zo nu en dan iemand van het forum met een oplossing kwam.
 
Mocht je nog een tip hebben René om mosseltjes en gras na te bootsen op schaal 1/48 hoor ik het graag dan lijkt het nog echter.

Weet wel hoe het eruit ziet, maar na bootsen op 1/48 :unsure: denk mat donker groen met hier en daar een veegje bruin
 
Misschien eerst wat plamuur aan brengen met een kwast, met een op en neer gaande beweging.
Denk dat je dan wel een mooi ruw oppervlak mee maakt.

304690.jpg
bron:beeldbank.rws.nl

Mvg, Folkert
 
we zijn weer wat gevorderd,
eerst heb ik de boei onderhanden hadden genomen , Folkert alvast merci voor het referentie materiaal.
verder ga ik trachten de verschillende dekken 1 na 1 verder af te werken.
het eerste dek is reeds af , het 2de is reeds goed aangezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr
Marc
 
Ziet er weer knap uit, opletten dat je met die oude ton je schip niet vuil maakt :laugh: , was het eerste waar ik aan dacht toen ik die ton op je pas geverfde dek zag, ziet er echt realistis uit .
 
ziet er heel goed uit marc de boei heb je goed aangepakt en ziet er schitterend vuil uit 8)
 
thx mannen,
Rene, je snijd juist een gevoelig punt aan. straks alles realistisch verweren ,vrees dat ik daar nog veel tijd in ga steken
 
ja mark zoals ze je al verteld hebben die boei is prachtig gedaan.
mvg soetkin
 
Mooi gedaan marc, zoals rené ook al schreef, was het inderdaad even schrikken om zo'n vuile boei op uw maagdelijke dek te zien liggen.:O

Mvg Folkert
 
zoals beloofd een update van het volgende dek.

de boei hadden jullie al gezien maar ze komt nog eens terug.
de kraan is nu ook volledig gemonteerd.
er ontbreken enkel nog wat gereedschappen zoals een hamer mossel schraper... en de reddingsboeien maar deze zijn nog in ontwerp.
verder zijn nu al mijn doosjes leeg met reeds gemaakte onderdelen.
de volgende weken zal het opnieuw allemaal klein spul zijn dat op de werktafel zijn vorm krijgt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot een volgende up-date
vgr
Marc
 
Mooi gedaan Marc, je hebt je bemanning maar goed aan het werk gezet.:wub:

Mvg, Folkert
 
een heel getakel aan de kraan 8)

ziet er heel goed uit hoor ook het netje op de vaten is goed gelukt ;)
 
Knap werk Marc, ziet er allemaal zeer realistisch uit Applaus
 
Heel mooi weer Marc.
Het is heel levendig op het dek geworden, het komt echt tot leven op deze manier.
 
hoykes,
wel geen update, maar wel effe melden dat ik opnieuw bezig ben.
was even afgedwaald naar een tussen door projectje, gelukkig aan de verleiding kunnen weerstaan en terug netjes opgeborgen.
open er nog wel een nieuw draadje van ten gepaste tijden.
maar nu eerst verder aan de afwerking van de Mesquite.
echte update volgt weldra.

vgr
Marc
 
we waren goed bezig,
enkele foto's zeggen meer dan woorden

de zoeklichten

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de 50 cal.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

verder nog wat kleiner spul , maar als ik alles in de grondverf zet gebeurt er het volgende

attachment.jpg

attachment.jpg

zit dus nu met een schilder dipke, heb ook al een oproep in het onderdeel schilderen geplaatst, hopelijk kom ik er met jullie hulp terug bovenop.

treurige gr
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan