Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er weer goed uit marc zeker als je weet dat je zelf alles maakt en dit op schaal 1/48 8)
 
Ziet er goed uit Marc, kleine spullen spuiten knap gedaan :)
 
na bijna1 maand geduldig wachten hier de volgende update.

het is niet dat we stilgezeten hebben al zorgen de lente karweien in de tuin wel voor enige vertraging.

de eerste foto hadden jullie nog te goed , het resultaat van het overgedane spuitwerk.

attachment.jpg

daarna hebben we allerlei methoden aan het uitproberen geweest om de witte belettering op de romp te krijgen.

schilderen is me niet gelukt op een proefstukje dus hebben we dat zeker niet uitgeprobeerd op de pas opnieuw gespoten romp.
Via het www had ik wit decal papier voor een deskjet printer besteld. de gedachten was een lijntje rond de witte letters gelijk aan de kleur waar het moest opkomen , daarna uitsnijden en aanbrengen.

vel 1 was al meteen verknoeid want er bleef geen inkt opzitten, dus opnieuw op het werk met de laser printer maar dan klopten de kleuren weer niet meer van de achtergrond , vel 2 naar de haaien. en meteen een punt achter dit experiment.

Ergens had ik nog enkel vellen sticker papier liggen, dus daar dan maar mee gaan uitproberen. persoonlijk vind ik dit best geslaagd , vanop enkele cm afstand zie je natuurlijk wel dat het er op ligt maar vanaf enkel m moet je al arendsogen hebben .

vermits het een RC model is dat bijna toch nooit vanop enkele cm afstand word bekeken heb ik alles op deze laatste methode gemaakt.

alles uitgeprint met de achtergrondkleur en alles uitgesneden met een klein randje kleur ( enkel door het eerste laagje gesneden)

attachment.jpg

attachment.jpg

daarna een plakbandje erover , gepositioneerd, achterste laag weggenomen en de tekst gekleeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

plakbandje opnieuw verwijderd en de tekst nog eens goed aangedrukt.

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan verder tot alles er op zat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila, nu de randjes hier en daar nog bijwerken en opnieuw een laagje vernis over de romp.

ben ondertussen ook al begonnen om een transport en opberg kist te maken , hiervan later nog enkele fotokes

vgr
Marc
 
Prima gelukt de letters, het spuitwerk heb je ook onder de knie, zal blij zijn dat het mijne er ook zo uitziet :8
 
Dat heb je mooi gedaan Marc! Moet er nog veel aan gebeuren?
 
ja hoor dat is mooi geluk je ziet op de foto niet eens dat het stikkers zijn 8) zal een heel werkje ge weest zijn geweest om dit allemaal mooi uit te snijden
 
Merci Rene, jouw werk ziet er toch minstens even goed of beter uit

Michel, als alles verder mee zit heb ik gepland om volgend voorjaar te kunnen varen met een volledig afgewerkt schip
met de vakantie voor de deur vrees ik dat er niet veel tijd gaat zijn om 's avond nog te knutselen.

Merci Dirk, heb inderdaad enkele avonden snij werk achter de rug.

En hier dan mijn vers geschilderde opberg/transport kist met venster, om alles goed in het oog te kunnen houden.
zoals jullie zullen zien heb ik geopteerd om de mast demonteer baar te maken , schilt 20cm in de hoogte , anders moet ik telkens mijn hondenren uit de wagen demonteren voor ik kan gaan varen .

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr
Marc
 
Oh, ik dacht dat ze bijna klaar was omdat je al aan de kist begon.
De kist is wel heel mooi gemaakt Marc!
 
mooi kist marc zo kan je hem ook stof vrij weg zetten moest je er even niet aan voort kunnen ;)
 
Oh, ik dacht dat ze bijna klaar was omdat je al aan de kist begon.
De kist is wel heel mooi gemaakt Marc!

was een beetje bang geworden de romp te beschadigen daar hij gewoon op mijn werkbank staat en telkens dient verplaatst te worden als ik wat wil doen.
en met al het gedane werk en 2 maal schilderen wil ik op zeker spelen.
vgr
Marc
 
hoi allemaal,
zoals verwacht gaat het een stuk trager tijdens de zomermaanden ,
we zijn er de afgelopen weken toch in geslaagd de mast met enkel vlaggen en de seinvlag bakken verder af te werken.

we hebben een kleine bajonetachtige fitting geknutseld om het draaien van de mast tegen te gaan , de spankabels zijn van draadelastiek en de kabelspanners kunnen los gehaakt worden .
zo kunnen we mast vrij eenvoudig demonteren om alles te transporteren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het zal vermoedelijk nu nog wel wat langer duren want we gaan nog enkele weken kamperen richting zuiden , hopend op iets meer zon dan in ons eigen Belgen landje.

vgr
Marc
 
Die is mooi geworden Marc, je hebt je verlof verdient ;)

Breng zeker de zon mee als je terug komt :unsure:
 
De kleuren komen in het echt heel mooi over Marc en ze vaart heel mooi. ;)
 
yep ook een zeer geslaagde vaart hoor marc .

was wel mooi om te zien die van michel en mark 2 splintenieuwe schepen op het water . nu nog afwerken van bijde schepen en ze zullen nog mooier worden. spijtig genoeg had ik van marc zijn schip geen foto genomen :( maar dat zal zeker nog wel komen.

mooi werk jongens 8)
 
Zag een foto van een boei in je verslag staan, zelf had ik laatst deze gemaakt van 2 zeepschepjes
PVC bius en wat messing met koperdraad en nog wat kleine stukjes polystyreenplaat.

Image1.png

Mvg, Folkert
 
hoi Folkert,

tja foto's ..., we hadden op de havenfeesten een 20 tal prachtige schepen die afwisselend gevaren hebben in de loop van de dag , maar niemand had een foto toestel mee. Michel en Dirk hebben de foto's met hun gsm gemaakt denk ik.(alvast 2 die slimmer waren dan de rest)

de boei die in mijn verlag staat was een bouwsel naar een aantal foto's, later vond dat de boven bouw veel te zwaar en was er reeds beslist deze opnieuw te maken ,nu is jou bovenbouw ongeveer wat ik ook in gedachten had,alvast bedankt voor de foto zo heb ik meteen wat referentie materiaal.

vgr
Marc
 
tja foto's ..., we hadden op de havenfeesten een 20 tal prachtige schepen die afwisselend gevaren hebben in de loop van de dag , maar niemand had een foto toestel mee. Michel en Dirk hebben de foto's met hun gsm gemaakt denk ik.(alvast 2 die slimmer waren dan de rest)

Hé maatje,

als ik me niet vergis was jij ook één de andere die ook zij toestel vergeten was en de had je ook nog even een andere verplichting tussen door!
Zelf ben ik de hele dag vast geketend aan de tent geweest. ( letterlijk: bestelbus zat vast)

Ga de volgende weken weer een keer varen, zal wel iets tijdig laten weten!
 
heb nooit ontkend dat ik ook behoord tot de groep mannen die regelmatig wat vergeten.
 
hoi allemaal
de avonden worden donkerder dus de bouw nachten opnieuw wat langer.
tijd om een up- date te plaatsen.
de stuurhut is ondertussen vast gelijmd aan de romp daarna alles bijgeplamuurd en geschilderd.
beetje vroeger dan verwacht zijn de kapitein en zijn bemanning ook gearriveerd , een doosje German sappers en een doosje Air force personeel met veel gevloek her kneed en geschilderd samen met nog wat dekvulling.
de hefmast ligt ook al klaar maar de montage is nog niet afgerond , hierop moeten jullie nog even wachten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan