Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog eens een beetje geluk.
mijn zender en ontvanger zijn er nog steeds niet , maar ik heb ondertussen van een vriend een oude zender en ontvanger mogen lenen die nog op zolder lag.

oke kan ik eindelijk testen en eens zien hoe ze zich op het water gedraagd.

gelukkig had ik ook nog een dagje vakantie , dus meteen de ontvanger tijdelijk ingebouwd, snel een antenne gefabriceerd ,de waterlijn gemarkeerd met gele tape zodat ze zou opvallen en alles getest
Deze middag amazone gaan oppikken en samen naar een vijvertje gereden.
het was wel zeer winderig wat soms wel invloed had op het vaargedrag maar ik ben in meer dan tevreden.
voor de geïnteresseerden 4 min film

http://youtu.be/3oeCK8jOg40

vgr
Marc
 
Mooi vaargedrag Marc, mooi gestroomlijnd onderwaterschip met een eigen golfpatroon, gaat zeker economisch varen
 
mooi gefilmt :) nee echt de boeg golf vind ik fantastis zo mooi dat ze van het schip afrold is gewoon prachtig om naar te kijken.

ze vaart heel mooi en heel licht vind ik zelf . ( heb natuurlijk ook ff aan de stuurknuppel gestaan ;) )

de waterlijn licht ook heel mooi op diepte dus heel knap alemaal marc.
nu nog afbouwen op het boven dek wat ook nog een heel werkje gaat zijn maar het ziet er allemaal heel mooi uit van wat ik al zien liggen heb en dit voor je eerste schip en helemaal schratch bouw. daar zet ik mijn hoedje tog ff voor af hoor
 
thx jongens

de geslaagde maiden geeft me nieuwe energie om er lustig verder op los te knutselen.
de afgelopen 2 avonden een proef trap en blushaspel in elkaar geknutseld.
mogelijke verbeteringen: de trap is te breed, geen rekening gehouden met materiaal dikte en vergeten op te schuren voor het uitsnijden, de verf pakt nauwelijks.
dit laatste is ook het geval voor de blushaspel verder voor mij ok , tenzij jullie nog iets opmerken begin ik donderdag aan de massaproductie, lol , alhoewel ik moet toch 10 trapjes fabriceren, en 4 blushaspels ,dus bijna bandwerk.

( waarom kan ik geen foto's toevoegen???)

vgr
Marc
 
laat ik beginnen met iedereen prettige feestdagen te wensen.

verder nog een up date van mijn bouw vorderingen.
de dagen rond kerst heb ik mooi kunnen verdelen tussen mijn gezinnetje en de hobby kamer.

we zijn begonnen met het hoofddek eindelijk dicht te leggen.
daarop volgend kon de voet van de kraan en het hoogte verschil tussen de verschillende dekken worden aangewerkt.
de achter reling hebben we ondertussen ook kunnen passen.

alles staat nog los op het dek, ik heb besloten om zoveel mogelijk af te werken voor ik ga schilderen en definitief monteren.
mezelf kennende lijkt dit de beste manier om geen onherstelbare schade toe te brengen met al het pas en meetwerk.

na het afwerken van de verschillende dekken zijn we begonnen aan de hefmast en natuur lijk ook iets om te heffen of het dek te vullen.

attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg


de volgende stap was de hefmast voorzien van kabelhaspels en alles te monteren

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

voila op enkel waterdichte deuren na en wat nog wat losse attributen zoals olie vaten, een werkbankje , gasbrander ,.... is het beneden dek af en kunnen we verder naar achter door schuiven.

tot volgen de up date
vgr
Marc
 
Hé Marc,


prachtig bezig man.;)
Je bent zeer kreatief aan het bouwen.
Met zeer gevarieerde materialen.
Ga lekker door man! Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.:32::32:
 
hoi allemaal,
we zijn ondertussen alweer 2 weken bezig aan het vervaardigen van de stuurhut.
fase 1 is achter de rug, dit wil zeggen dat we ze nog in de grondverf moeten zetten om te zien of nog een beetje moeten verder plamuren of niet.
daarna moet ze gedeeltelijk vast en afneembaar gemonteerd worden op het dek waarna we verder kunnen afwerken.
enkele fotokes zeggen meer dan woorden, dus hier zijn ze


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot volgende up-date
vgr
Marc
 
Dat gaat zeker een mooie opbouw worden Marc :).
 
ziet er heel goed uit marc 8) .
heb ze gisteren dan ook nog eens kunnen bekijken toen ik langs kwam
 
sneller dan verwacht zijn we er weer,
helaas hebben we de schoorsteen over moeten doen met andere materialen.
nadat hij gemonteerd was merkte ik al na 2x het grote luik geopend te hebben ( om aan de batterij en de motor te kunnen) de schoorsteen barsten begon te vertonen daar we er telkens lichtjes in knepen en hem gebruikte als een soort van handvat om het luik te openen.
hij moest dus van een iets robuuster materiaal vervaardigd worden.
de keuze is op hout gevallen ( zo veel keus was er eigenlijk niet )

ben alvast tevreden met het behaalde resultaat. alleen jammer van de tijd .
attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila we kunnen weer verder
vgr
Marc
 
ziet er goed uit marc . zal ook een stuk steviger zijn als je het ( gebruikt ) als handvat om aan je baterei te kunnen onder in de romp om het luik open te doen als het nodig is. want je moet heel de schouw en het achterste deel van het dek mee opheffen zie ik want die staan op het luik.

mischien een goede lange houtvijs langs onder naar boven er in vijzen zodat het zeker niet afkanbreken.
 
Die is zo wel stevig, maar het is een RC model, masief hout, word het niet te zwaar? topgewicht !
 
zeer mooi gemaakt.
Misschien langs onder wat uitboren ofzo om het gewicht te verminderen...
 
Daar was ik ook wel een beetje bang voor René, vandaar dat ik hem bijna helemaal heb uitgehold achteraf.
een lange houtvijs is dus niet meer mogelijk Dirk.
laat ons maar vertrouwen op die goede moderne lijm, het grote luik hoeft ook weer niet zo dikwijls open.
voor het aan zetten en opladen van de batterij is er nog een klein luikje voorzien dat afzonderlijk opengaat in het achterdek.
je kan het volgens mij alleen niet riskeren dat je niet meer aan de batterij of motor kan mocht het ooit nodig zijn, vandaar het grote luik.

vgr
Marc
 
merci Michel, jij kan alvast sneller typen merk ik.
 
nog even een kleine update.
we zijn begonnen met de details van de stuurhut en het begin is gemaakt.
als deze volledig af is gaat alles in een kleurtje zetten de volgende stap zijn.
maar eerst nog wat fotokes in dry fit

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr
Marc
 
ziet er goed uit marc en schiet goed op.
de scharniertjes en klinken aan de deuren zijn wel mooi zo ook de patrijspoorten zijn goed gelukt 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan