Is het geen mogelijkheid om met een 1 mm boortje tussen de nokken in te boren?.
Dan zou je in het doorboorde gaatje een stijf messing( massief)asje kunnen steken en deze aan beide zijden kunnen voorzien van een druppel tin.Het zit dan vast,en de draaiende krachten alsmede de in draaiende nokken van het andere tandwiel hebben daar niet veel invloed op.Doordat je het messing asje korter maakt als de diameter van het tandwiel,zal het asje dus helemaal verzinkt zitten "in"de kern van het tandwiel.Enige invloed is dan nooit mogelijk.Laat daar dan een druppel tin in vloeien en het zit voorgoed vast.En zal ook nooit meer kunnen slippen.
Geel is het tandwiel(de nokken heb ik weggelaten in de tekening).
Zwart is de centrale as.
Oranje is het messing asje.
Grijs is het druppeltje tin erbovenop.
Je kunt in beide kanten wel een druppel tin laten vallen,door eerst het asje erin te brengen en een druppel tin erin.
Dan laat je het gewoon een beetje draaien(dan slipt hij al niet meer)en druppel je de andere zijde in.
Ron.
Dan zou je in het doorboorde gaatje een stijf messing( massief)asje kunnen steken en deze aan beide zijden kunnen voorzien van een druppel tin.Het zit dan vast,en de draaiende krachten alsmede de in draaiende nokken van het andere tandwiel hebben daar niet veel invloed op.Doordat je het messing asje korter maakt als de diameter van het tandwiel,zal het asje dus helemaal verzinkt zitten "in"de kern van het tandwiel.Enige invloed is dan nooit mogelijk.Laat daar dan een druppel tin in vloeien en het zit voorgoed vast.En zal ook nooit meer kunnen slippen.
Geel is het tandwiel(de nokken heb ik weggelaten in de tekening).
Zwart is de centrale as.
Oranje is het messing asje.
Grijs is het druppeltje tin erbovenop.
Je kunt in beide kanten wel een druppel tin laten vallen,door eerst het asje erin te brengen en een druppel tin erin.
Dan laat je het gewoon een beetje draaien(dan slipt hij al niet meer)en druppel je de andere zijde in.
Ron.