Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukt

Laat de klaroenen schallen!! Het is gelukt!! :)


Ja jongens, het katrolprobleem is van de baan.
De takels heb ik met sterk nylontouw aan de harpsluitingen bevestigd zodat ze nu vrij kunnen meedraaien naargelang de baan van de kabels.
Dit met als resultaat dat die kabels nu perfect op de schijven blijven lopen.

De eerste testen waar meer dan positief te noemen:


1_DSCN9359.jpg
Bomen op...


1_DSCN9358.jpg
... bomen halverwege...


1_DSCN9357.jpg
... en bomen neer.


Ik ga nu de netten bevestigen én testen en vervolgens dan alle winchmotoren via de rc-installatie aansluiten.
En dan is het tijd voor de grote test in het testbassin.


Droop is back in business. :D





Wordt vervolgd,




Droop
 
hoi,luc
ik ben zeer blij dat het probleem is opgelost.
echter,nog een klein puntje,
by het vissen mogen de bomen nog iets meer naar beneden
bijna horizontaal,de spanning die bij het vissen op de bomen komt daar deze nu achter uit
worden getrokken door de sleepkabels naar de korrestok,word nu veelbeter opgevangen door de voorstopper
dit is de kabel die van de bak naar de top van de boom loopt.
verder niets op aan temerken
bouw ze luc
ronny
 
Hey schipper,

De bomen kunnen nog verder naar beneden hoor. No problemo.
Maar bij het varen ga ik dit toch niet toepassen en dit om bij het terug ophalen de motoren niet teveel te belasten.
De natte netten en de koperen bomen vormen al een héél gewicht waar de motoren moeten tegenop boksen en hoe lager de bomen komen, hoe meer gewicht de motoren moeten verzetten om alles terug naar boven te krijgen.

Uiteraard kan alles nog best meevallen. De tests in het bassin zullen het uitwijzen, maatje. :)



Droop
 
luc,
dat is zeker geen slecht gedacht,
ik heb weer eens de 1/1 in gedacht.
moet ik dringend van afstappen hoor
ronny
 
Daar moet je helemaal niet van afstappen, maatje.
Ik ben blij dat je er me op gewezen hebt.

Als de tests positief uitvallen, dan volg ik je raad op en zullen de bomen nog lager geplaatst worden.;)




Droop
 
Hey, dat is een mooie update, Luc.

En Ronny, die denkt altijd wel mee op de een of andere manier. (Er zijn er gelukkig enkel hier die helpen meedenken)
 
dat is een hele brete als ze uitgeklapt zijn.
ziet er heel mooi uit.
 
Geweldig dat ge er een oplossing voor hebt gevonden !! Ziet er prachtig uit :)

Wat is de breedte met de bomen naar benenden ?

Groeten, Pascal
 
Tof dat het je is gelukt Droop.

Nu hoop ik dat dit gezichtsbedrog is:

1_1_DSCN9357.jpg

Je stuurhuis lijkt me niet recht te staan al je een lijn trekt van de boegkiel tot aan het midden van de achterste mast.

Het viel me op omdat het stuurhuis mooi horizontaal op de foto staat en je romp toch een beetje overhelt naar stuurboord.
 
Michel,
als ik het me goed herinner, dan kan het stuurhuis worden afgenomen. Dus zou het kunnen dat hij nu niet in de juiste positie staat.
 
M op bezoek

@ Dirk: hartelijk dank


@ Pascal: de breedte met de bomen naar beneden is ca 124 cm.


@ Michel: Zoals Dominiek het reeds aangaf staat het stuurhuis op de foto los van de romp. Zodoende. ;)



----------------------------------------------------------------------------------------------------


Ik heb ondertussen bezoek gekregen van onze vriend M.
Tijdens het testen van de bomen bleek plots dat er in de bakboordboom geen leven meer zat.
Na onderzoek bleek dat de motor nog wel draait maar dat het tandwiel op de motoras loos draait.
Dit tandwiel zat door middel van een inbus vast op de as.
Waarschijnlijk is door de kracht het gehele boeltje ingesleten want ik krijg dit langs geen kant meer vast.
Om gek van te worden!!:@:@

Het zou een oplossing kunnen zijn om het bakboordtandwiel aan het stuurboordtandwiel te koppelen maar ik vrees dat dan de stuurboordmotor door het dragen van de twee bomen zal overbelast geraken.

Ik zit er nu al serieus aan te denken om de gehele contstructie statisch te maken. :ohmy:

Ondertussen heb ik het boeltje maar wéér eens aan de kant geschoven.:angry::angry:



Droop
 
Droop, kan je in de motoras geen gleuf vijlen of een gaatje boren waar dan dez inbus in kan geschroefd worden?
Dan kan deze volgens mij niet loskomen.

Dit doe je geloof ik toch aan de schroefas bevesigingen ....
 
jonge,jonge.
Luc toch
Op het einde is het net dat je van de ene probleem naar de andere loopt.

Groetjes
Ward
 
Luc,

normaal als je iets vastzet op een as door middel van een boutje of vijs, gebeurt dit op een platte kant van de as. Dan kan de vijs niet rond de as lopen.
Dus gewoon het asje van de motor, op 1 kant afvijlen zodat je een vlak krijgt. Daarop dan de vijs of bout vastzetten.
 
nonde,milj........
dat is wederom pech,luc maatje het kopeke niet laten gangen hoor.
je bent nu al zover gevorderd dat ge moet door gaan.
komt wel in orde.
ene ik heb de werktuigkundige een stamp onder zijn klo....
gegeven,en de opdracht dit snel in orde te brengen of deze avond geen droogvis
ronny
 
@ Ward: het is om gek van te worden, maatje.
Heel de bouw door heb ik geen noemenswaardige problemen en op het laatste loopt alles in de soep. :@

@ Michel & Dominiek: jongens, het probleem zit er 'm in dat ik niet aan de motor kan omdat alles al onderdeks ingewerkt zit.
En om de boel terug uit te breken daar heb ik nou helemaal geen zin meer in.


@ Ronny: de werktuigkundige kan er ook niet aan doen hoor. 't Is gewoon een technisch mankement.


1_DSCN9361.jpg
Zoals jullie kunnen zien zit de gehele winch al op z'n plaats ingebouwd.
Uitbreken is hier zeker geen optie.


1_DSCN9360.jpg
En dit is het loos draaiende tandwiel. Ik heb hier geen millimeter ruimte om deftig de herstelling te kunnen doen.
Ik heb al ontelbare oplossingen zitten bedenken maar nog geen één waarvan ik denk dat ik er iets kan mee doen.





Droop (die het efkes niet meer ziet zitten en er aan denkt om een cursus kantklossen en salsadansen te gaan volgen. :( )
 
luc,
plaats eens een foto die recht boven de winch is genomen a.u.b
liever nog boven het tandwiel.
en zet inderdaad de princess even aan de kant.
wij de vrienden hier op het forum vinden wel een oplossing.
even een idee,zou hoe noemen ze het spul zal maar zeggen loke tete
waar ze yzer mee lymen geen oplosing kunnen brengen
ronny
 
Laatst bewerkt:
Ronny,
ik weet niet of de secondenlijm die wij gebruiken, bestand is tegen "krachten" die op de verlijming zullen spelen.
Er bestaan ongetwijfeld wel lijmen die hiervoor geschikt zijn, maar de welke, dat is weer een ander paar mouwen.
 
Hoi Dominiek,

ik ben al een tijdje met een contactlijm bezig van nitro.
Ik heb hem gekocht op een standje op de zwarte markt (Tessenderlo) voor 15 euro's.
Dit product is van een leverancier van uit mijn streek (geel),
het is een industriële lijm die verschillende materialen aan elkaar verlijmt.
Misschien kun je hier mee aan de slag Droop.
Ik heb ook de site er bij gezet.
The Official Nitro® Site
Laat me iets weten!!
 
Tja, Droop, dat is dus gewoon een montage fout. Dat tandwiltje hoort idd goed vast te zitten.

Uitbreken is niet mogelijk? Jammer. Maar ik denk dat je toch dit deel eens zou moeten proberen los te halen. En daarna zoals mijn voorganger al aangaf met locktite moeten vast zetten, Bison heeft dat. Daarmee werkte ik ook veel met motoren van scooters. Erg handig en goed vast.

Dat is denk ik een beetje de enige oplossing omdat je tandwielen van kunststof zijn. Zo zou ik eigenlijk zelf het liefst gaan voor metalen tandwielen. Maar dat is nu geen optie meer denk ik.

Wel weer balen man. Laat haar even staan, en ga lekker in de tuin werken. Dan straks vinden we zeker en vast een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan