Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ronny,
mag ik effekens tussen komen.;)
Opschieten van touw, lijnen. Kan geen foto's zetten voor het moment.
Maar een lijn opschieten is dat niet dat men een grote lus maakt van je arm naar je voeten, daarna het eind rond die lus enkele keren draait tegen je arm en met een hafve lus over het touw, daarna en het eind aan een haak hangt.
Dus je hebt twee lussen, een grote onderaan en een kleinere bovenaan zoiets als een 8 vorm.Dit voor kleine lijnen en touw natuurlijk. Trossen zijn op een andere manier geborgen.
:D graag reaktie van je:D( kunnen bijleren hoor)

groetjes
Ward
 
vrienden even een vraag,
stel dat de kleur van de netten by het vissen er uitgaan.
is het meschien niet mogelijk om van die potjes verf die men gebruikt om broeken ,jassen te kleuren te gebruiken verkijgbaar bij de drogist is maar een idee hoor
groetjes,ronny
 
ward,
wat ge zegt klopt inderdaat dat is de manier om een lijn op te schieten.
gebruiken ze bij de brandweer ook je zal het wel weten
en inderdaat worden trossen zeker van de bak weg geborgen.
maar heb het meermaals mee gemaakt dat de lijnen zeg maar wat ze bij ons smijtlijnen
noemen gewoon van de reling van de bak waren weg gespoelt na zwaar weer
ronny
 
Ronny, bedankt en zo vlug.
Nog een vraagje, daarmee mag onze Luc alleen lezen, en hoeft hij niet te typen:D:D:D

Waar zou Luc zijn verliefde opgeschoten touwen mogen hangen aan boord????

groetjes
ward
 
Nog een vraagje, daarmee mag onze Luc alleen lezen, en hoeft hij niet te typen:D:D:D

Waar zou Luc zijn verliefde opgeschoten touwen mogen hangen aan boord????

groetjes
ward
21.gif




Droop (die nu geen flauw benul meer heeft waar het hier over gaat??):laugh::laugh:
 
ward,
wat ge zegt klopt inderdaat dat is de manier om een lijn op te schieten.
gebruiken ze bij de brandweer ook je zal het wel weten
en inderdaat worden trossen zeker van de bak weg geborgen.
maar heb het meermaals mee gemaakt dat de lijnen zeg maar wat ze bij ons smijtlijnen
noemen gewoon van de reling van de bak waren weg gespoelt na zwaar weer
ronny
Haha scheepsmaatje, dus gingen ze ook aan de railing van de bak! :laugh::laugh::laugh:



Droop
 
ward
het touwwerk by ons aan boord toen ik nog voer,werd weg geborgen in het kabelgat onder de bak dit was enkel voor de netten,staalkabels en meer trossen.
was soms een gevloek en getier als er een net moest worden vervangen het net bleef achter de band vast zitten
de smijtlijnen werden aan de ijzeren baren naast de bak gegangen met twee halve steken
dit is de plaats op luc zyn model waar er ketingen zyn op gegangen
later zyn er aan bijde zijden bakken met deksel geplaatst
aan de reling onder de brug,kan je dan wel tydens de reis een paar touwen voorzien van op de beide uiteinden een lus ophangen,deze werden als strop gebruikt als met de netten iets niet juist was om deze bij te vangen verder op het achterdek kan het ook
er zyn zelfs kotters die daar rezerve netten als een worst aan de reling vast binden
maar ieder is inderdaad vry zyn model naar eigen inzicht op te tuigen
verdikke,ik ben door de baas toch wel weer betrapt zekers:wacko:

groetjes,ronny
 
Laatst bewerkt:
21.gif




Droop (die nu geen flauw benul meer heeft waar het hier over gaat??):laugh::laugh:

Ewel luc
:huh::-$:-$, da't moest eigenlijk jouw vraag geweest zijn.
>w daarmee terug naar jouw werk, maat

groetjes
ward
 
Verweerde netten

Tataratatataaaaaaa! (klaroengeschal :laugh:)

De netten zijn gekleurd en ik mag zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat:

1_DSCN9317.jpg
Na een nachtje koffie hebben ze een prachtige bruine, verweerde look gekregen.
Door de verschillende soorten garen waaruit deze netten bestaan, zijn er nu tevens meer verschillende bruintinten ontstaan. Wat uiteraard het totale plaatje enkel maar ten goede komt.

Zoals jullie ook kunnen zien heeft al het koperwerk (sloffen, korrestok, wekkers) z'n roestbruine kleur gekregen.
Nu ga ik deze delen met het penseel en een andere roestvariant wat meer accentueren.


Het geheel begint er nu toch al wat meer realistisch uit te zien, niet? :)




Wordt vervolgd,



Droop
 
Erg goed gelukt,Luc.

Ziet er inderdaad "gebruikt"uit.Zo gaat je project steeds meer voorruit.
Misschien kun je nog een close up van het net plaatsen?.

Dit is in ieder geval wel eens "zuivere koffie".

Ron.
 
haha ik dacht dat het een echt net was :$

netjes hoor
 
Heel mooi Droop!

Nu mag je wel niet meer met je boot in het bad spelen hé want dan was je de koffie eruit :laugh: :laugh:
 
@ Ron: van welk deel wil je een close-up, maatje?


@ Dirk: je hebt het heel netjes verwoord hoor. :laugh:


Heel mooi Droop!

Nu mag je wel niet meer met je boot in het bad spelen hé want dan was je de koffie eruit :laugh: :laugh:
Dat bruin mag er in ieder geval nooit meer uit hoor Michel.
Al moest ik er een dunne laag vernis overheen spuiten... nu ik eraan denk... da's eigenlijk geen slecht idee.

Als mijn vrouw telkens weer na het varen speciaal twee kannen koffie moet gaan maken om dan weer die netten te bruinen, dan trekt ze mijne kop af. :laugh::laugh:



Droop
 
Mooi gedaan, en nu ik ze zo zie hangen herinner ik me de enorme grootte! En dat zegt dan weer wat over de power van uw Princesse!

Johan
 
jawade,dat zyn nu eens korren
awel luc de truk met de koffie is zeker gelukt
ene ik kom wel de koffie helpen zetten,en uitdrinken ook:laugh:
zeer goede tip van onze michel.
ronny
 
Je hebt hier een goede keuze gemaakt. Dit is veel mooier zo. Past echt veel beter bij het o zo mooi verweerde schip.

Btw, mijn vrouw heb ik de foto´s laten zien van jou vorige post. En ze dacht werkelijk dat je een echte had gefotografeerd. :unsure:
 
@ Johan: zoals je je wel zal herinneren zijn dat serieuze jongens hoor.
En nu maar hopen dat ik daar tenminste een droge haring mee boven haal. :laugh:


@ Ronny: scheepsmaatje, jij mag hier geen koffie komen zettten.
Als schipper van de EV05 ben jij verantwoordelijk voor het vangen van mijn droge haring. :laugh:


@ Rik: Dank je vrouwke maar uit mijn naam maar dat is écht teveel eer hoor. :$^^





Droop
 
:D:D:D En nu Bruinvis vangen, zeker :D:D:D

schitterend Luc, da's realiteit van jaren ijslandvaart
( drink jij altijd zo'n straffe koffie, amaai zeg)

Groetjes
Ward
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luc,

ik zit hier met open mijn mond te kijken naar je verslag en vraag mijn af als je Princesse mee zou brengen naar de stadparkfeesten.
Met zo een net-fck-, dat je daar natuurlijk niet de heel de vijver gaat leeg gaat vissen anders gaan we probemen krijgen met de visser die nadien gaan komen vissen!!:-D:-D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan