Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor Jadefalconguard kompleet kierewiet draait van al die helikoptertechnologie best enkele prentjes posten van de bouwwerken die mijn team uitvoerde terwijl ik hier zat te tokkelen...

;P

Als het te moeilijk wordt kijk ik enkel naar de prentjes en dan kan ik weer volgen :D

Trouwens, een weetje dat ik me ooit heb laten wijsmaken. Het typische 'klappen' van een echte helischroef zou te wijten zijn aan het bereiken van de geluidsbarriere van de tippen van de schroef :|

Als het waar is, geen idee, maar het klonk destijds plausibel.

Zeg Nick, ik hoop wel dat je je team hun brief naar de sint hebt laten sturen, want die verdienen ze...mss een leuke Airwolf als kado ?
 
Dat klappen van de schroeven als ze door de geluidsmuur gaan is helemaal waar Geert.
Een prachtig voorbeeld daarvan is het typische geluid van een Huey.

ene... in het contract staat dat ze hier eerst de Alouette moeten afbouwen.
De eventuele airwolf komt nie vroeger binnen,... want ik ken da...


offtopic
Eigenlijk zit ik met een soort van luxe probleem...
Ooit zou ik nog 3 heli's willen bouwen. Een Airwolf, een agusta A-109 en een AH-64 Apache. Allemaal op schaal 1/6.
Maar welke heli zouden we nu het eerst bouwen hé.
Schrijf en post hier ne keer jullie gedacht aub.

Heligroeten en ik ben heel benieuwd naar jullie reacties deze keer.

Nick
 
De volgende mag van mij gerust de Airwolf zijn. :k

Schoon machien!




Droop
 
Hey Blue Bird,

Eerst en vooral proficiat met je bouw en vooral voor het verslag ervan.
Dit is echt genieten, en het leest ook gemakkelijk.

Ik leer ook veel bij door deze topic te volgen.

Wat je poll betreft:
Doe mij maar de airwolf, lijkt mij wel de coolste van de drie.

Groeten (ook aan je team)
Beyond
 
En met mij erbij, zijn we met 5. Ik stem ook voor de Airwolf cute

Groeten, Pascal
 
Hey Nick,

ik ga even moeilijk doen...heb nog net even naar de filmpjes zitten kijken en heb toch een lichte voorkeur voor de Apache...arghh:k
 
Ik ga mee volgen voor de apache hoor.
Prachtige heli.
Maar ik zou zeggen bouw wat je het liefste ziet.
En airwolf is ook niet mis:s

Mark
 
Hey hey,

natuurlijk bouwt ne mens voor zichzelf... maar zoals bij veel keuzes moet je rekening houden met je hart én met je verstand... en die twee komen (bij mij toch) soms nie goe overeen... vandaar mijn vraag hier naar jullie voorkeur. De voorkeuren die jullie gaven komen recht uit het hart en houden totaal geen rekening met de bouwtechnische kant van de zaak. En precies die subjectieve meningen wou ik hier eens lezen... Dus thx's aan iedereen die gereageerd heeft.

De (relatief) eenvoudigste te bouwen heli is de Airwolf. Waarom? Wel alles bestaat ervoor en er is dokumentatie en bouwverslagen, hints en tips en al wa je maar wil met hopen voor te vinden.
Natuurlijk wordt de bouwuitdaging er wel een stuk minder door en.. en... de Airwolf is een fantastisch model, maar iedereen die een beetje vertrouwd is in de RC-heliwereld heeft er wel al eens eentje zien vliegen... (een airwolf dan wel hé wacko)

De Agusta A-109 (mijn persoonlijke favoriet) zou ik willen bouwen in Belgian Air Force uitvoering, maar dan wel in de uitvoering zoals ze geleverd zijn. D.w.z. zonder bewapening, maar met een functionerend zijwaarts intrekbaar landingsgestel. Aan het landingsgestel van onze Agusta's hangt een heel verhaal da'k later misschien wel ne keer vertel.
Het probleem om een Agusta in BAF uitvoering te bouwen is da'k aan niet voldoende deftig referentiemateriaal geraak... (maar dat kan nog komen). Nu moest dat project lukken zou ik over een tweede unieke heli beschikken, die in die uitvoering nog nooit in RC-uitvoering gebouwd is... (just gelijk de Alouette II trouwens). Er vliegen verschillende Alouettes, maar geen enkele in Belgian Air Force uitvoering.

De Apache dan. Het probleem bij deze heli is aan een betaalbare romp geraken. In Amerika is er een kerel die fantastische Apache-rompen + wat toebehoren produceert. Maar krijg zoiets ne keer deftig van ginder naar hier, om maar te zwijgen van de immense kosten die bij een dergelijke levering komen kijken (het transport zelf, invoertaksen, BTW en wat nog allemaal?). Er zelf omgaan zou misschien een eventuele optie zijn... Ik zie wel... misschien komt er hier ook ooit uit een onverwachte hoek ne keer een oplossing voor...

Jongens, ik ben er dus nog niet uit wat, mijn volgende project wordt. Misschien iet helemaal anders dan de vermelde opties,... ma ik zie wel. Bovendien is er nog maanden werk aan de Alouette...

Hoog tijd dus voor een vervolg van de bouwstrip....
 
Mooie geperforeerde boterhammendoos. cute
Hier moet je blijkbaar goed op voorhand weten waar alle componenten komen te zitten.
Eén gaatje verkeerd boren is zo gebeurd.

De flashlightdome vind ik verdikke knap gevonden zeg. Een regelkop van een tuinslang! B:
Je moet er maar opkomen.




Droop
 
Vergeet de riempjes op de stoelen niet Nick, maar vooral...ga zo door schitterend werk
 
Hehe, mooie update van uw verslag, is altijd leuk om eens te bekijken.
Ziet er trouwens zeer mooi uit.
 
Ik vraag me af Nick, hoe je op die bolle vorm alles zo mooi hebt kunnen aftekenen...
Dit lijkt me niet gemakkelijk om te doen.



Knap hoor.



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan