Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Nick,

Zoals ik het zie bestaat die kap inderdaad uit lexan.
Dat is dezelfde materie waaruit die body's van de rc-auto's zijn gemaakt.

De mogelijkheid bestaat er nu wel in dat de Sols Plus de laatste krasjes zal wegnemen.


Je kan voor alle zekerheid eens een testje doen: eens op een te spuiten plekje ergens wat opschuren en een laag Sols Plus erover en kijken wat het resultaat is.
De Sols Plus zal in ieder geval de krasjes gaan opvullen met als resultaat dat het toch een goed resultaat zal hebben.
Dit kan nog bijster goed meevallen, denk ik.

Je kan dan daarna nog steeds je toevlucht zoeken tot de Screen Polish van Vario.

Ik voel al aan m'n klein teentje dat dit nog goed gaat komen. :k



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, na de problemen met de secondenlijm op de cabinebeglazing het vervolg van het bouwverslag. Het verslag loopt momenteel een beetje achter op de werkelijke bouw (maar dat is om de spanning er in te houden ;P). Later in het verhaal kom ik nog terug op de "opkuis" van de beglazing.
Alvast nog ne keer bedankt aan iedereen die mij met raad geholpen heeft.

Nick
 
Hey Nick,

Gelukkig heb je de lijm-vlek eraf gekregen. Op die plaats was het wel heel zichtbaar hé ?

Ben benieuwd naar de volgende update cute

Groeten, Pascal
 
Dat team werkt toch weer hard moet ik zeggen. Bijna weer tijd een goede schaft he. :D

Ziet er goed uit hoor. Maar ook ik was wel benieuwd naar het vlek gebeuren. Heb je dat er nu helemaal vanaf gekregen??
 
Rik, het team werkt goed en eet navand. Natuurlijk maak ik daar niet elke keer een beeldverslag van. 't Is hier geen kookrubriek hé en bovendien wil ik je geen tweede keer het water in de mond doen komen ;P.

Wat die vlek betreft. Daar heb ik voorlopig niks meer aan gedaan omdat ik wacht op dat (hopelijk) wonderlijke Varioproduct! Helaas zit de invoerder bij zijn lief in Duitsland... dus het is wachten tot hij terug is tegen dat het kan worden geleverd. Maar zoals ik al schreef, ik kom later in het bouwverslag zeker nog terug op die lijmvlekken.

Heligroeten,

Nick
 
Zeg Nick,

ik hoop dat je voldoet aan de vereisten van je CAO, want de mannen van de vakbond zijn sterk aan het werk zenne :)

On topîc : ziet er heel goed uit, ben benieuwd
 
Hmm, ik weet dat er een oplosmiddel bestaat voor secondenlijm, echter weet ik er de naam niet van, noch, en dat is belangrijk, of het het plastic niet zal aantasten.
Maar over welk soort plastic spreken we hier eigenlijk ? Als het nu styrene was geweest (wat hoogst waarschijnlijk niet het geval zal wezen) had je de fouten er zonder probleem kunnen uitschuren. Wanneer het echter over een Lexan-achtig plastic gaat moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven.
 
Hey Nick,

Dat plooien van die draad heb je heel mooi gedaan. En die foto met het "proefzitten" is natuurlijk weer schitterend gevonden, erg grappig.

Groeten, Pascal
 
Nick dat worden natuurgetrouwe stoelen man. Die denken mij aan die stoelen die we vroeger in aula haddens staan. Waar heb je die zitting en leuning eigenlijk vandaan. Of heb je die zelf gemaakt.
 
Thx voor de toffe reacties jongens...

De leuning en de zitting van de stoelen komen uit de Vario Catalogus. Ze hebben een basic interieurpakket voor de Alouette, maar wat daar insteekt is echt basic. Om er iets van te maken komt er nog een pak modelbouwfantasie bij kijken. Mitch heeft beloofd om er echt confortabele zitjes van te maken cute.

Heligroeten,

Nick
 
Slim bekeken, Nick om die staaldraad met behulp van een ringsleutel te plooien en in vorm te krijgen.

De vindingrijkheid van de modelbouwer staat hier voor niets. B:




Droop
 
Off topic













De vorige prentjes tonen een Vario Benzinetrainer die ik tussendoor voor een goeie vriend gebouwd en ingevlogen heb.
Mekaniek, motor en elektronica zijn identiek aan deze van de Alouette.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
idd! Ik kan niet wachten tot de alouette de eerste vlucht maakt cute
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan