Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
:|:|

6uur plakken. Lijkt wel op Corso. :D:D

Maar wel even een kleine vraag. Waar is Tim mee bezig? Klinknagels maken? Zo ja, hoe doet hij dat dan?
 
Die kerels bij jouw leveren prachtig werk...

Groeten,
Beyond
 
Mooi Nick,

ik heb een antwoord uit Bierset kijk eens in je PB's.

Werken op die plexi koepel is niet evident rondingen volgen, boren, klinknagels etc ....!!!!


Komt goed

Grts

Johan
 
Johan,

goed te horen dat je weer aan de slag bent en thx thx thx voor je PB.
Ik bel je gauw.

Heligroeten,

Nick
 
Nog keer thx aan iedereen voor de reacties.
Wegens een drukke examenperiode en een ander klein modelbouwrampke, waardoor ik enkele dagen geen modelbouw meer kon zien, heb ik hier de voorbije dagen weinig of niet gereageerd. Mijn mannen brengen vanavond uitgebreid verslag over wat er gebeurt is...

Heligroeten en tot straks,

Nick
 
Oei, dat is even balen zeg. En zonde van het werk, en zonde van het geld. Zal wel even schrikken zijn geweest denk ik.

Nog dank voor de uitleg over de klinknagels.
 
Waarom barste de toch redelijk soepele plastiek?

Een plexi "ei" dat van hooguit 40 cm naar beneden valt en breekt zoals kristal riep wat vragen op, want eigenlijk zou er hooguit een schrammetje op mogen zitten.

Ik ben zo goed als zeker dat het plastiek in het neusgedeelte van de cabine hard en broos geworden is door de klinknageltjes van binnenuit te verlijmen met ZAP en er dan met ZAP Kicker op te spuiten. Terwijl ik die werkmethode volgde hoorde ik het plastiek soms kraken!!!
De klinknagels in het achterste deel van de cabine heb ik individueel voorzien van een drupje ZAP en ze dan in de boorgaatjes geduwd en de lijm gewoon laten drogen. De plastiek achteraan de cabine voelt nu nog soepel aan.
De nieuwe cabine zal dus met deze nog meer arbeidsintensieve methode gerevetteerd worden.

Opletten dus met ZAP + ZAP Kicker. Er treedt een chemische reactie op die bepaalde plastieksoorten plaatselijk hard en broos maakt.

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

Toen ik het bovenstaande las, vond ik het ook al vreemd dat het lexan zomaar kon breken.
Als je dat dan eens vergelijkt met wat die lexan kapjes van rc auto's soms moeten doorstaan.
Maar de uitleg die je hebt gegeven verklaart al heel veel.
Dus, opletten met die produkten.


Ik vind het wel vervelend dat dit jou nu moet overkomen.
Gelukkig geeft je crew de moed niet op en gaan ze dapper verder.


Hou in het vervolg Murphy maar buiten de deur. arghh




Droop
 
Balen dat je daar nu achter komt. Maar het is wel weer een waarde vollle lering. En idd. Houd Mr. M buiten de deur. Die wil je niet binnen hebben. :D

Kun je het niet lijmen met een plasticlijm zoals die van Revell? Dat doet het plastic samensmelten en vulcaniseerd. Of kan het lexaan daar niet tegen? Dit is iets dat ik zou proberen.
 
Damn !!! Dat is wel een spijtig ongeluk :s

Kan je de doorzichtig delen met de gaten er niet uitsnijden, en vervangen door nieuwe panelen uit doorzichtig polycarbonaat ? Ik heb hier enkele vellen liggen en die zijn heel buigzaam, misschien kan je die wel in vorm brengen en écht bevestigen met die klinknagels ?

Groeten, Pascal
 
Thx voor je aardige aanbod Pascal. Maar de nieuwe cabine is al besteld en ik verwacht ze eerstdaags. Nu zoals reeds eerder vermeld in deze bouwstrip, is dit mijn eerste schaalheliproject. En ik betaal dus af en toe wat leergeld (zoals veel collega-modelbouwers) voor bedachte oplossingen die eigenlijk niet gaven wat ik er van verwachtte. In de kapotte cabine zaten er reeds enkele oplaptechnieken (oa lijmvlekken op de beglazing). De zaak nu nog meer gaan oplappen zou een beetje te veel van het goeie zijn. Door de verkeerd uitgedraaide werkmethode met de ZAP-kikker ga ik gewoon herbeginnen en enkele werkmethodes anders aanpakken.
Het verslag hiervan komt de komende weken natuurlijk in de bouwstrip.

Heligroeten,

Nick
 
Murphy zit tegenwoordig echt in het bouwatelier... ><

1- door met de turbine ergens tegenaan te tikken sprongen de vernis en de bovenste laklagen gewoon van de straalpijp af...

en...

2- toen ik tamiyatape verwijderde kwam bij de luchtinlaten en de straalpijp de parketvernis mee. De zaak was precies aan het vervellen wacko.

De turbine is volledig gespoten met Humbrol. Blijkbaar hecht de parketvernis niet op alle kleuren, ook al zijn ze van hetzelfde merk ???

Nog herstelwerk dus. Mijn mannen zullen de komende weken wat gedaan wacko

en... Humbrollak vernis ik vanaf nu met humbrolvernis!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wel heel erg veel balen zeg. Hoeveel kan er mis gaan met een project. Ben heel benieuwd naar je oplossing hiervoor. Ik heb wel eens gehoord dat je parket plus met glasex ergens af kunt halen zonder problemen. Dat zou je eens kunnen testen. Let wel, ik heb het eens gehoord. En geen eigen ervaring mee.

Zorg dat je Mr. M. Echt in de dwangbuis naar buiten toe werkt he. Die wil je niet houden. ><
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan