Hoofdsponsor

1/72 BOOMKOTTER vissersboot schaal 1:72 (scratchbouw) [!]

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

na 3 maanden kamperen kunnen we opnieuw genieten van de totaal vernieuwde keuken / living. en terug beginnen aan de modelbouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig gedaan johan echt vakman schap en nu de rest van de zomer plamuren en schuren hoor en vergeet niet van foto's te nemen .
gr dirk d
 
ik merk dat je een tof werkplekje naast de haard hebt geïnstalleerd en 2 grote tafels om rommel op kwijt te kunnen , hoeft ge u zeker niet meer in te houden. :) ;)

alle gekheid op een stokje, je hebt prachtige verbouwingen uitgevoerd en nu maar terug aan de slag in de garage om uw projectje af te werken zodat het op de kast in de woonkamer kan pronken.

vgr
Marc
 
Vakwerk, gefeliciteerd, vrouwtje zal ook tevreden zijn ;-)
 
Absolut geen slecht idee van u , Marc. de osseberg komt daar goed tot zijn recht !

attachment.jpg

of nemen we de ARM 82 van Mantua ?

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
na een rustpauze van 4 maanden wegens werken aan het huis heb ik terug kunnen starten met de modelbouw

de foto's zijn foto's van het body die genomen zijn na zeer veel schuurwerk en een eerste grondlaag .

voor het schuren is papier gebruikt tot max " korrel 1000" .

attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

de verf is :HISTOR op waterbasis , voor 50 % verdund , Ferrari rood.

gespoten met airbrush "badger model 150 (2kg druk) en met waterafscheider.

vanaf morgen kan ik starten met fijne afwerking van de body om er uiteindelijk de juiste kleuren op te zetten.(binnen enkele weken)......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Johan, vakwerk , de rest zoals we van je gewoon zijn en je hebt er weer een juweel bij :D
 
ik vind het kleurtje wel heftig, maar je bouw en schilderwerk ook.
en nu de bovenbouw nog. alvast succes er mee.
vgr
Marc
 
johan ik wil niets afbreken van je werk want je hebt al prachtig werk geleverd en ik weet ook niet of het gezicht bedrog is want een foto kan ook een verkeert beeld geven maar als het niet zo is en of het nog kan zou ik de bak vooraan vlakker maken en de stoot rand overal even breed doen.
vgr soetkin
 
de onderzijde van de boot in zijn oorspronkelijk kleur gespoten, ik heb de kleur bekomen door een mengeling van 2 kleuren nl: nr 36 en 83 van revel aqua color samen met 25% water.

@ Soetkin : aan de bovenzijde is nog niets definitief, merk wel op dat deze boot gemaakt wordt op schaal 1/ 72 , en dat is zeer klein voor een boot met zoveel details,
ik neem dan ook de nodige tijd om alles stap voor stap af te werken.
@ Mark : de felle kleur is toevallig van een grondverf die ik nog had staan in dit kleur.


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie vordering johan maar de kimkiel niet vergeten he doe zo voort zou ik zegen hij gaat prachtig worden .
gr soetkin
 
ze zijn in de maak maar ik zal ze er zo laat mogelijk opzetten omdat ik bang ben om ze eventueel af te breken,
 
Let wel op dat als je die kimkielen lijmt op de verf, ze er snel af kunnen komen.
 
attachment.jpg

attachment.jpg
hallo,
vandaag heb ik me bezig gehouden met de afrastering (wat is daarvan in feite de juiste naam ?) op de neus van de boot.
op foto 1 toon ik de uitwerking op een werkplank in gestrekte toestand, de kruispunten heb ik al aan elkaar gesoldeerd
op de 2 ° foto heb ik het geheel reeds losgeknipt , maar nog steeds in gestrekte toestand. ondertussen zijn de trappen ook al gesoldeerd.

foto 3 toont de afrastering in geplooide toestand .
attachment.jpg

tenslotte heb ik na het ontvetten met dreft, het geheel een 1° laag verf gegeven, (airbrush)
attachment.jpg


attachment.jpg
daarna heb ik het geheel eens gepresenteerd zonder aan te boren (eerst moet dit dek nog beter behandeld worden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaat mooi worden , en een heel werkje om dit te maken 8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan