Hoofdsponsor

1/25 Bon Retour van AL 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx voor deze toeligting rik ook al gaat het maar om een amulet ( muntje ) vind ik tog leuk om weten ;)
 
Rik, bedankt voor de aanvulling en Dirk (pantani) wijst me op iets wat ik over het hoofd had gezien :-|. Die messing onderdeeltjes dienen inderdaad ook nog een beetje 'gezwart' te worden.
 
Ziet er heel erg mooi uit Wim, ik wou dat ik zo strak kon bouwen. Wat het mytische muntstukje betrefd, van de VoC ken ik weinig of niets niemendale, en ik betwijfel of het van toepassing was op een dergelijk scheepje, maar bij de Royal Navy was er geen schip dat de werf verliet zonder een gouden munt onder haar mast, maar bij de gehele carriere speelden muntstukjes een belangrijke rol verder. Want, indien haar kapitein de administratieve molen niet een beetje smeerde (vandaar het woord 'smeergeld'), kon het schip wachten tot ze oprotte op haar herstellingen, wisselstukken en upgrades.
 
Leuke aanvulling Dany, dat wist ik nog niet.
Krijg niet bepaald de indruk dat het bij deze scheepjes ook gebeurde, maar je weet maar nooit, toch op zoek gaan naar een muntje in 1:25 :D

De messing delen zijn inmiddels wat gezwart, het ergste bling is er van af.

1_Retour_48.jpg


Inmiddels alles op en aan het dek gemonteerd.
Ze is nu klaar voor de mast en de tuigage, etc.

1_Retour_49.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Jammer dat het zwart maken niet lukt van het messing. Staat echt wat minder bling. Ook dit is wel een keuze trouwens.

Verder wel een klein puntje. De blauwe streep die je op de berghouten hebt geschilderd. Deze nog eens afplakken en dan de bovenkant als het ware ook even strak trekken. gebruik hier een goede afplak tape voor en je zult zien dat het dan ineens een stuk strakker oogt. ;)
 
niet bruikbaar... maar met genoeg stroom kan je een muntje verkleinen :-) spoel er rond en een paar duizend Amp doet het...
 
Kurt, dank je wel.

Rik, ik kon het verwachten :D en terecht want ik was er zelf ook niet tevreden met die blauwe rand. Momenteel staat de blauwe rand weer te drogen.
Met het verouderen van het messing wilde ik ook weer niet te ver gaan, omdat de rest van het schip ook niet wordt verouderd. De ergste bling is er inderdaad van af en daar ben ik voor dit schip nu wel tevreden over.

Aeri, gelukt hoor....alleen de wijk hier heeft een paar uur zonder stroom gezeten :D
 
Weer eens een kleine update, het is tenslotte een klein schip :) .
De 'boegspriet' met messing onderdelen geplaatst en de voorbereiding van een giek (hoop dat ik de goede benaming gebruik).
Het stukje rondhout waar de giek op rust hoort niet thuis op het schip.
En verder zie ik zeker op de eerste foto nog wel wat bijwerkpuntjes :$ .

1_Retour_50.jpg


1_Retour_51.jpg


1_Retour_52.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klein, maar fijn..... een mooi scheepje in wording.
Alhoewel ik geen houtsnuiver ben, kan dit me toch bekoren.
 
Ziet er goed uit begint steeds meer op een zijl schip te lijken 8)
 
Ziet er inderdaad een scheepje waar ik met alle plezier een weekendje op zou willen vertoeven, wanneer vergroot je de plannen met factor 25 ?
 
Dominiek, Ron en Dany, bedankt voor de complimenten.

Dany, het model met 25x vergroten komt op zijn vroegst pas als ik met pensioen mag gaan ;) en dat duurt met de huidige Nederlandse regering zomaar weer 2 jaar langer :angry:.
 
Ik kan het niet ontkennen,maar je bouwt best wel stak en netjes.Daar let ik altijd op.
Dat zijn de details die toch wel belangrijk zijn.Immers dat geeft je creativiteit weer.

Ron.
 
Ik kan het niet ontkennen,maar je bouwt best wel stak en netjes.Daar let ik altijd op.
Dat zijn de details die toch wel belangrijk zijn.Immers dat geeft je creativiteit weer.

Ron.

Dank je Ron, ik probeer er wel zo veel mogelijk aan te doen dat het allemaal netjes wordt, maar dat gaat echter nooit altijd voor de volle 100% nog (in mijn ogen dan) en daarom duurt het ook allemaal wat langer.
 
maar man toch,het is een prachtig bootje, niet alleen mooi gemaakt maar ook nog mooi van lijn,dat hebben bijna al die oude visserboten die in die tijd gemaakt zijn aan de Bretoense kust; ik hou wel van die stijl en van gaffel getuigde boten,en ze moeten natuurlijk van hout zijn. er is een mooi boek over deze boten met de titel:voiliers des cotes de france,voilier de peche du xx siécle ,gemaakt door Hervé Gloux
grtjes lus
 
keurig !!

Wim , ik vind het een prachtig schip
kom binnenkort weer eens bij je kijken !!
het is echt een plaatje
 
@lus
Dank je wel voor de mooie woorden.
Even gezocht naar het boek en ook nog gevonden, het is dan voor mij wel een boek voor de plaatjes, want de Franse taal ben ik niet machtig.

@davey
Dank je wel Davey, je weet waar we wonen ;) altijd goed!
 
Dany, het model met 25x vergroten komt op zijn vroegst pas als ik met pensioen mag gaan ;) en dat duurt met de huidige Nederlandse regering zomaar weer 2 jaar langer :angry:.[/QUOTE]


Ga je zolang wachten:laugh::laugh:, nee toch..... je bouwen en je zorgvuldigheid heb je nu al onder de knie, hoor.
Op een kleinere schaal kun je details geven die ontzettend mooi kunnen zijn.

Groetjes
Ward
 
Ward, ik ben nog lang niet op pensioen (wordt over een half jaar pas 50 ;) ). Voldoende tijd om nog genoeg op schaal te bouwen.

Ga momenteel niet heel snel, de laatste loodjes en druk druk (net als iedereen natuurlijk :lol: )

Roer en toebehoren bevestigd en alle messing/koper zit er nu wel op.

1_Retour_53.jpg


Even een detailopname, weer gedurfd natuurlijk met de macrostand :lol: Zie je altijd weer dan in het echt.

1_Retour_54.jpg


Bevestiging van de giek aan de mast.
De volgende stap wordt het bevestigen van de zeilen met de tuigage.
Voor mij is dat een echte uitdaging, zeker omdat ik geheel afhankelijk ben van één enkele tekening.

1_Retour_55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan