Hoofdsponsor

1/25 Bon Retour van AL 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Dirk en Ron.
Als er geen gekke dingen gebeuren gaat dit gaan maanden meer duren, maar je weet van de laatste loodjes. Even opletten dat ik niet ga haasten nu.
 
Nog even een update, zal wel een van de laatste worden.
Alle tuigage is inmiddels aangebracht en dient alleen nog hier en daar te worden gespannen.

1_Retour_65.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben zeer benieuwd naar de eind foto's. En niet vergeten mooie buiten foto's te maken en 10 stuks voor de galerij in te leveren. :laugh:
 
Die eindfoto's zal ik niet vergeten, maar die buitenfoto's?? dan wacht ik even tot het voorjaar :8
 
tegen volgende winter zien dat je een ijsbreker in huis hebt wim dat zou nu mooie plaatjes opleveren :laugh:

maar het zonnetje zal zeker nog komen wim gewoon ff geduld hebben ;)
 
Ach, wim gaat om het licht he. Als het mooi droog is buiten kun je toch mooie foto's nemen. :P Of wil je er een mooi bloeiende tuin op de achtergrond bij hebben? Dan moet je idd wachten he. Maar dan houd ik mij natuurlijk nog altijd aanbevolen voor de eind foto's. ;)
 
Rik, buitenlicht is altijd het best en zeker nu weer met die sneeuw!!
 
Laatste update

Rik, vanavond ging het niet meer met het sneeuwlandschap :8

Dit is de allerlaatste update van dit scheepje.
Van de week alleen nog maar het standaardje bijwerken en dan eindfoto's maken !!!!! Gezien mijn werktijden wordt dat dus volgend weekend, nog even geduld dus.
Een laatste foto (kon het niet laten :D).

1_Retour_66.jpg
 
Laatst bewerkt:
:D en groot gelijk heb je wim het is een pracht scheepje

mag je gerust best fier op zijn want het zit allemaal heel netjes in elkaar en ze oogt heel mooi.
vind het het jammer dat ze af is want ik heb er ook van genoten. dus wacht ik nog heel ff af tot het volgende wekend tot ze helemaal klaar is en staat te blinken.op haar staander


ik hoop wel dat het dan mooi weer is voor de eind foto s die je gaat nemen.

knap werkje wim en had ik al gezegt dat ze er goed uit ziet :laugh: ;)
 
Wim.......ze is prachtig..in al haar glorie...hier mag je héél trots op zijn.....je hebt hier prachtig werk gelevert...knap man..:nowink::nowink::nowink:
 
Het is een heel mooi scheepje geworden Wim. Daar mag je echt trots op zijn! Applaus
 
Gefeliciteerd met dit resultaat Wim. Het is een heel mooi scheepje geworden. Weet je al waar je haar neer gaat zetten? Ze verdient een mooi plaatsje!

Groeten, Rinie
 
Van harte gefeliciteerd met het resultaat.

En idd, een mooi plaatsje geven hoor.
 
Dirk, Swa, Michel, Rinie, Rik, bedankt voor de reacties.
Voorlopig staat ze nog even in de bouwkamer, maar na de eindfoto's komt ze wel in de kamer te staan.


Hierbij alvast een eindoordeel van de kit:

Het is een goedkoop kitje van rond de 50 euro en voor dat geld heb je een hoop bouwplezier.
Uiteraard komt er nog wat bij voor lijm, verf en andere kleine zaken, maar dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.

Bouwbeschrijving: 4
Dit is een kit voor de 'beginnende bouwer', dat is aan de bouwbeschrijving niet te merken.
Hij is onduidelijk en onvolledig. Ook het fotoboekje is vaag en stopt op een punt waarop ik het zelf wel handig had gevonden, namelijk de tuigage en de zeilen. De grote tekening en de onderdelenlijst zijn de belangrijkste leidraden voor de bouw.

Kwaliteit van het hout: 8
Gewoon goed, geen kromme, gescheurde of andere verminkte delen aangetroffen.

Accessoires: 8
Er was voldoende draad voor de tuigage, blokken, spijkertjes en noem maar op aanwezig.

Pasvorm: 8
De pasvorm is over het geheel genomen goed te noemen. Hier en daar wat lichte aanpassingen, maar dat hoort bij het houtsnuiven. De beplanking is lastig door zijn dikke plankjes (zie het verslag).

De moeilijkheidsgraad: 6,5
Volgens AL is het 1 ankertje uit 5. Ze liet zich goed bouwen, maar een echte beginner moet voor de beplanking en het ontbreken van een duidelijke bouwbeschrijving wel wat doorzettingsvermogen hebben.
 
Wat een prachtig bouw- en schilderwerk ^^

Ik ben helemaal gek van dit soort scheepjes, en ge hebt er een echte beauty van gemaakt Wim.

Petje af voor dit fantastisch resultaat ApplausApplausApplausApplaus

Groeten

"Wet Sellery"
 
Wim, ik ga je nog niet prijzen omdat je de eind foto`s nog moet plaatsen. Maar de laatste foto laat al een beetje zien. En dat ziet er al prachtig uit. Dus nu snel de eind foto`s plaatsen zodat ik je kan gaan prijzen.

Ron
 
Kurt, Pascal, bedankt voor de lovende woorden.
Ik hoop dat ik het met de eindfoto's allemaal waar kan maken natuurlijk Ron ;). Even wachten op een moment dat ik wat daglicht heb, geduld :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan