Hoofdsponsor

1/25 Bon Retour van AL 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He, Wim,
even een tip voor de antifouling. De rode primer van motip. Dit is exact de juiste kleur. Gewoon netjes afplakken en spuiten, kan niet mis gaan. :D

Even mijn kritisch oog...... De achterkant kan nog iets strakker. Dit schip leent zich er juist voor om deze zo strak mogelijk te schilderen. ;)
 
He, Wim,
even een tip voor de antifouling. De rode primer van motip. Dit is exact de juiste kleur. Gewoon netjes afplakken en spuiten, kan niet mis gaan. :D

Even mijn kritisch oog...... De achterkant kan nog iets strakker. Dit schip leent zich er juist voor om deze zo strak mogelijk te schilderen. ;)

Rik,

Naar die primer zal ik eens op zoek gaan, dank je voor de tip.

En inderdaad kan de achterkant nog wel een schuurpapiertje gebruiken.
 
veel plezier met de verhuis wim en een grotere hoby kamer kan alleen maar positief zijn :D dus in afwachting tot de volgende update nog veel verhuis genot 8)
 
veel plezier met de verhuis wim en een grotere hoby kamer kan alleen maar positief zijn :D dus in afwachtin tot de volgende update nog veel verhuis genot 8)

Dank je, deze verhuizing ga ik inderdaad met plezier doen :)
 
Dat is dus goed nieuws, dat verhuizen?

Ga je beter, mooier wonen, misschien wel met een eigen werkplekje. :P

Tot later, en rustig aan met de verhuizing, beter nu rustig aan en goed. Dan straks daardoor meer werk hebben als je er al zit. En daardoor weer minder bouwtijd hebt. :tongue:

En natuurlijk heel veel succes. We blijven je volgen,,,,,
 
Rik,

Ga nog geen eens groter wonen, maar van nieuwbouw naar een ouder huis in een van de oudere wijken; wij konden niet wennen aan nieuwbouw. En nog een groot voordeel, straks heb ik weer een echte zolder, waarvan ik de helft in beslag mag nemen voor de hobby :) :) :), maar eerst de kamer etc etc etc etc en al die kleine klusjes die altijd weer blijven liggen :ohmy:.
 
Kleine update

Dozen uitgepakt, grootste klussen gedaan en de hobbyruimte weer een beetje ingericht.
Eindelijk kon ik weer eens wat gaan doen, maar toen ik haar uit de doos haalde schrok ik toch even...... De verf was wat gaan barsten.
Dus in plaats van verder te gaan eerst weer schuren.

Zo ziet ze er nu weer uit...

1_Retour_39.jpg


Hier zijn de barstjes goed te zien, inmiddels al een heel stuk gladder..

1_Retour_40.jpg


Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Ik probeer eerst wel zoveel mogelijk 'oude' verf weg te schuren.

Inmiddels ook al een bus Motip aangeschaft op advies van Rik. Dit gaan we voor het onderwaterschip eens proberen. Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad de perfecte kleur te zijn.
 
Laatst bewerkt:
:( hmm weet je hoe de scheurtjes er ingekomen zijn wim ?

slechte verf of door de weersomstandig heden mischien ?
 
:( hmm weet je hoe de scheurtjes er ingekomen zijn wim ?

slechte verf of door de weersomstandig heden mischien ?

Dat is lastig om nu nog te achterhalen.
Kan zijn dat de ene laag de andere niet heeft kunnen verdragen of dat de plamuur nog niet droog geweest is (tip ander forum).

Alle spullen hebben goed droog gestaan, dat weet ik in ieder geval 100% zeker.

Het is gewoon zo, ik ga schuren en simpel weer een verfje aanbrengen.
 
Plamuur moet je echt in dunne laagjes opbrengen, dan tenminste 3 dagen laten drogen, dit als het laagje niet dekker is dan een halve mm. Anders krijg je idd bartjes. Dan heb je ook nog eens het verschil tussen de verf en de plamuur. Zijn deze wel op elkaar afgestemd?

Maar als ik deze zo bekijk, dan is het idd te dik en te korte droogtijd. De krimp en het uitgassen heeft is hier de boosdoener.
 
het is wel mooi verweert zo :D

mischien eerst een grondlaag zetten voor je de goede verf aanbrengt dat kan ook helpen ;)
 
Rik en Dirk,

Bedankt voor jullie reacties.

Na het verder schuren is de eerste actie een laagje Motip grondverf aanbrengen. Dit is al roodbruin van kleur, dat had Rik goed geadviseerd.
En dan maar afwachten........
 
Weer even een kleine update.
Ben flink aan het schuren geweest om zoveel mogelijk lagen weg te krijgen.
Vervolgens 3 laagjes Motip primer gespoten gevolgd door 2 laagjes matzwart (met de hand) en dit is het resultaat.

1_Retour_41.jpg
 
Laatst bewerkt:
8) mooi mooi dat is wel heel strak geschiderd wim en ook mooie kleuren vind ik.
 
Zeer mooi en strak hoor.
Wat die scheurtjes betreft, kan het niet zijn door het leven van het hout, dit is wat ik denk, daarom zal ik bij mijn volgende houtbouw constructie, de romp impregneren met G4, dit zou het leven van het hout doen stoppen en zou je geen scheurtjes meer mogen krijgen, deze info kreeg ik ooit van Laurent, die gebruikt de G4 zeer veel.
 
Heren, bedankt voor de complimenten!
Dirk (Pantani), nu heb ik geen last van scheurtjes of het moet nog komen (hoop van niet), hiervoor had ik bijna alle voorgaande lagen weggeschuurd.

Verder gegaan met een kleurtje. Niet teveel woorden voor nodig, alleen foto's.

1_Retour_42.jpg


Het roer ook in de kleuren:

1_Retour_43.jpg


En nog een bovenaanzicht:

1_Retour_44.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat kleurtje zit er toch overal lekker strak op, volgens wat ik kan oordelen. Mooi hoor.
 
ziet er zeker niet slecht uit wim .

tog zou ik er van boven nog eens over gaan want het licht blauwe kleurtje dekt presies niet zo goed ( nu ga ik ff miereneuken ) :D van achter boven aan zie ik nog hout door je verf.
1 / ofwel daar een stukje niet goed geschilderd

2/ of de verf dekt niet alles.

;) ik zou er persoonlijk nog eens over gaan of tog van achter een beetje bij werken

maar het ziet er wel strak uit hoor 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan