Hoofdsponsor

1/35 BOBIK BA-64(r) RED ARMY, WW2. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beyond, soms kriebelt het om te gaan rushen, maar aangezien het resultaat daarvan me nog nooit bekomen is, neem ik graag mijn tijd om er iets acceptabel van te maken. Bedankt !


Kleine update nu van het boordwapen, een Degtjarev machinegeweer dat wordt ondergebracht in de schietsleuf van de turret.

Na de eerste sessie ziet die er zo uit :

SDC11658.jpg

Metaaldelen :

- meerdere dunne laagjes satijnzwart acryl,

- laag glansvernis,

- subtiele drybrushing van metaalverf Humbrol (Gun metal + chrome),

- dunne wash van acrylverf bruin voor verweerder uitzicht,

- polijsten met grafiet via zacht penseeltopje.

Lederen stootkussen :

- bruine acrylverfverflaagjes,

- gebrande sienna puur opgebracht en na indrogen zacht ingepenseeld, het teveel verwijderd.

Houten handgreep :

- bruine acrylverflaagjes,

- gebrande omber puur opgebracht en na indrogen zacht ingepenseeld, het teveel verwijderd.


Na goede indroging kan ik afwerken.

G.
 
GUnit das toch echt straffe toebak ze wat je hier brengt, khoop ooit op dit niveau te komen.
 
de bewerkingen zijn mooi uitgelegd en in beeld gebracht, een voorbeeld van een workshop.
laat maar komen Guy.

Gr.M
 
Schone vorderingen dat ge hier al hebt gemaakt.
 
als wij allen denken da we al goed kunnen bouwen en verweren:
wat moeten al die top bouwers dan al niet denken

en uitgerekent vind ik persoonlijk nu wel dat ge daar ene van zijt ( al worden je wangen nu rood = zo is het wel he maatje )
top klasse hoe je het doet maar ook om de zeer goede uitleg die je er bij geeft

tom
 
Tom, je doet me te veel eer aan vriend, ik ben een gepassioneerde bouwer die met de hobby in het hoofd opstaat en gaat slapen, 20/7. WOII beheerst me dan ook in die mate dat ik er zeker van ben dat mensen in mijn omgeving me niet begrijpen en ze vragen me aldoor waar dat vandaan komt ! Mijn grootste plezier is telkens weer 'ns een modelletje in de vitrine bij te schuiven, iets waar ik m'n ziel in gestoken heb...de verzamelaar in mij wellicht, als je geen 1/1 real stuff kan verzamelen dan bouwen we het in 1/35 snap je ? Als het dan ook nog een beetje overtuigend overkomt, ben ik helemaal tevreden ! En dit niveau is voor niemand onbereikbaar, met wat feedback, ervaring en geduld kom je een eind...ja, en vloeken natuurlijk !:@:angry:





...veel vloeken !:@:angry:

Markiede, awel voor een workshop in mekaar te steken vind ik me toch niet goed genoeg hoor, er zijn zovele goede bouwers die ik liever die eer geef. Geef mij maar een forum want mensen die mij kennen weten dat ik heel verlegen ben ((LOL))


DJS, merci !


Tom, mijn wangen worden er niet rood van, ze zijn purper en staan op springen. Een duidelijke werkwijze kan veel mensen bereiken en ik weet dat zulks gewaardeerd wordt. Hoewel ik m'n twijfels soms over mezelf heb, blijf ik erg graag werken aan m'n updates, de kwaliteit van de foto's etc...


Silenoz, merci, als ik me duidelijk maak en een ander heeft daar iets aan is het doel bereikt.


Update van de velgen/wielen, tweede serie behandelingen :

Er werden met witte enamelverf afgewassen w/w restanten aangebracht, en vervolgens na droging voorzichtig vuile washes toegepast.

De hardheid van het wit hou ik graag onder controle dus de laatste stage omvat het subtiel plaatsen van resten rond de bouten etc...

Maar zover ben ik dus nu :

52-2.jpg

Tot later ! G.
 
Prachtig wapen dat je hier laat zien.

Mark
 
Dat wapen zat dat zo in de doos of is dat ééntje in update ? als dat ééntje ootb is, is dat wel fijn gemaakt van die gasten.
De wielen : dat bedoelde ik enkele reply's geleden met restanten w/w op de velgen. goed detail op dat reservewiel is die wash die afgelopen is op het rubber.
 
Man man man, terug een knap staaltje vakwerk hier Guy, goed bezig en een mooi verslag + zeer mooie foto's om volgen, knap man
 
Voor jullie is dat allemaal meer dan graag gedaan mannen !

Om Famo even te antwoorden, dit is inderdaad de MG uit de kit, het wapen is zeer strak gegoten, afgezien van flinterdunne gietnaadjes. Die heb ik zeer voorzichtig weggehaald en het heeft me meer dan een uur gekost om alles zo gladjes te krijgen. Maar het was die moeite meer dan waard omdat een wapen in een voertuig altijd goed bekeken wordt en een prominenteplek inneemt, zeker in zo'n open turret.
 
@ Guy: prachtig werk die je aflevert! En zeer goed uitgelegd. Ge krijgt direct zin om een geweer uit een kit te pakken en het te verven/verweren. You're a stimulator!

@ Famo: gij hebt toch oog voor details hé maat! Ik had er nog nooit op gelet, op die uitloper op het reservewiel.
 
@Mad Ice :
GUnit en Famo zijn twee grootmeesters onder elkaar, daar kunnen wij niet aan tippen. Ik heb ook even moeten terugscrollen om de uitloper op het reservewiel op te merken. ^^

In ieder geval een zeer geslaagd voertuig.

Groeten Rik
 
Hey gasten, het zijn zulke detailtjes die een model mooi maken, want in werkelijkheid zijn ze er ook die dingetjes.
ge moet ze eens zoeken op een model, meestal is het iets dat de bouwer erin of opgezet heeft maar niet direct zegt of aangeeft maar wel zijn tijd ingestoken heeft om zo zijn model meer leven in te steken
 
Laatst bewerkt:
GVD Guy, waar haalt gij die skills eigenlijk? dit is topniveau :-)
 
mad ice, als je zo'n geweer of machine gun als een apart projectje behandelt, wordt het nog plezanter om te doen ! En dan ga je vanzelf een stapje verder dan even een laagje matzwart en wat grafiet...

Rik, Famo is een grootmeester maar of ik dat ben durf ik te weerleggen, wél is het mijn lust en mijn leven om met de verfjes te spelen !

Famo, zo is dat he, een kleine touch toevoegen kan direct een verfijndere indruk maken, en het geeft een beetje persoonlijkheid aan je werk.

Ratticus, voorzichtig proberen, op de bek gaan, en opnieuw tot het lukt, en véél vloeken (zeer belangrijk!).

Een heel kleine update van de werken tot zover, de wielen liggen erop, het reservewiel gemonteerd, nu resten nog de finishing touches van heel het project, de puntjes op de i zeg maar. Vooral de banden moeten nog de nodige aandacht krijgen (een beetje het effect van drogende, vochtige banden), de velgen wil ik nog iets verder uitwerken, de body her en der nog een likje, een wolkje pigment...en het chassis al zie je er niet veel meer van straks...


SDC11713.jpg


Groeten G.
 
De banden aan de rechterkant kregen wat meer karakter dankzij de pigmenten. Ik denk dat ik aan deze niets meer ga doen, ik zou de bekomen effecten niet graag verprutsen. Ook werd de uitlaatpot verder voorzien van een versleten w/w. Ik ga nog wel even door met dit soort klusjes.

55-1.jpg

Laters ! G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan