Hoofdsponsor

1/100 Bluenose II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet hier foto's, zijn die niet zichtbaar, bij mij in ieder geval wel ?

Danny, ik zie nu ook dat de latjes op het voorste dek recht moeten liggen, ik kan ze er misschien afhalen, of denk je dat dit te moeilijk word, het dek is trouwens al gelijmd op de spanten ?
 
Marin, ik zou het laten zitten, zo erg is het niet, de beslissing ligt bij je zelf.

Nou zie ik de foto's wel, sorry voor het ongemak.
 
Het dek is beplankt en op de spanten gelijmd, opgeschuurd en klaar voor de vernislaag ( denk ik ),

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Of iemand andere suggesties ?
 
Ondertussen een dekhut afgeschilderd, ik weet niet of het echt zo moet , maar die strepen erin (op het dak) vind ik wel mooi, ik kan nog altijd eventueel bijschilderen, er komt nog wat vanalles op ook .

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Als ik eerlijk ben vind ik die strepen op het dek van het huisje niet mooi, maar smaken verschillen natuurlijk.
Zo'n schip werd toch redelijk onderhouden mag ik aannemen en dan past dit niet er niet bij, of je wilt het hele schip zo afwerken?

Just my 2 cents.
 
Hoi Marin,

Ik ben het met wim eens, het dek is niet zo mooi, een vraagje moet het dek van het huisje beplankt worden, als ik naar het bouwverslag onder op de link kijk is het dek van het huisje ook beplankt ( iki kan er naast zitten ) ?

link bouwverslag; ( Deze bouwverslag had wim er al opgezet )
http://modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11184&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Foto dek huisje;
http://modelshipworld.com/phpBB2/files/dsc02017_medium_197.jpg

Marin, ik kan geen engels maar probeer deze bouwverslag eens door te lezen.

P.S. Ik wil het niet afkraken maar je gewoon helpen marin.
 
Bart, dat is niet afkraken, dat is goede raad, hulp en ideeen dat je bied, bij nader inzien vind ik het ook niet zo mooi, als ik op de doos kijk lijkt het dak beplankt, maar in de bb staat er niks van in, ik denk dat ik het ga beplanken. trouwens , bedankt voor die links door te sturen.
 
Marin, een goede keuze om te gaan beplanken, dat wordt zeker mooi.
 
Beplanken geeft een heel mooi resultaat, en daarna een beits in de een kleur naar keuze erover :

1_IMAG0577.jpg
 
Ondertussen mijn eerste 2 planken gelegd, de bovenste is al gelijmd, de onderste van de twee nog niet , ik heb wel het probleem dat de spanten gaan splijten als ik de punaisses erinduw .

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
 
ook het dak bekleed zoals door jullie voorgesteld, en ik moet zeggen dat het stukken beter is, bedankt voor de wijze raad.

attachment.jpg
 
Het dakje ziet er alvast beter uit dan voordien :)
Wat betreft je duimspijkers, mss beter klemmen of iets dergelijks gebruiken.

mvg

Patrice
 
Even voorboren met een klein boortje, dan splijten de spanten ook niet zo snel.;)

Fred
 
Hoi Marin,

Een heel verschil je dek van het huisje, ziet er goed uit, een heel stuk mooier dan de verf die je er op had.
De punaisses in het midden van de spant steken en recht, komt bij ook voor als ik het aan de kant in gestoken heb.
 
Het zijn te dunne spanten voor punaises. In dit geval kan je beter kopspelden gebruiken en ze er een beetje schuin inprikken, dus een beetje schuin in de richting van boeg naar steven. Dan heb je zeker geen last met splijten.

Zo iets dus:

lyXOxgNvvJQYdhluCL6oACF_681AEZNP8rz1NtIcssE4EkR5jg.jpg

Je hebt daar hele dunne in, pas wel op dat je niet te veel kracht erop zet want dan kunnen ze breken.
 
vooraan in de kiel zijn 2 gleufjes, weet iemand waarvoor die zouden kunnen dienen, in de bouwbeschrijving staat daar niks over vermeld ?

attachment.jpg
 
Hoi Marin,

Ik heb een vermoeden dat voor de mast is aan de boeg.
 
Voor de kiel wellicht, kan het zo ook even niet zeggen.
Misschien even een foto maken van dat deel van de bouwtekening.
 
gewoon een foutje in het triplex ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan