Hoofdsponsor

1/350 Bismarck restauratieproject (Tamiya 1/350) [DONE]

Knappe en fijne update die relingen, mooie en fijne afwerking !

Het schip op zich kreeg al een flinke beurt :)
 
Die bootjes scratch? Amai, mooi werk, gaat goed.
Al die PE-details geven wel een surplus.
grtz
Koen
 
Bedankt, alleen de romp van de bootjes is overgenomen van het model, het dak en de relingen zijn inderdaad scratchwerk. Vandaag heb ik nog wat met de airbrush gewerkt aan het dek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De boten zijn vastgeplakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De boeg heeft een roestspoor gekregen bij de ankerkluis.
 
De draad die ik op de forumdag gekocht heb, is al goed van pas gekomen. Ik gebruik visdraad voor de spankabels naar de mast en Uschi Van Der Rosten voor het fijnere werk. Op de visdraad moeten soms isolatieblokjes komen. De dubbele draadantennes aan de mast zijn lastig te maken omdat je ze te kort moet maken en dan aanspannen, zodat beide draden strak staan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er mooi strak (ook letterlijk) uit Steven. Ga je je ook wagen aan het maken van de antennekabels, of vraag ik nu teveel van het goede? Pontos heeft misschien wel mooie photo etch 'spiders' of tourniquetten voor het spannen.

Met de Uschi-lijntjes zou het mogelijk moeten zijn... niet dat ik je iets wil aanpraten of zo ;)
 
Die touwen van Ushi zijn fastastisch goed gerief. Als je dat vergelijkt met waar we vroeger dienden te werken.......
 
Bedankt, mannen. De antennekabels zijn al een feit ondertussen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is aangenaam werken met de nieuwe draad, al vergt het wel wat gewenning als je het uiteinde weer eens uit je pincet laat schieten.
 
Die draden zullen een grote meerwaarde geven aan de uiteindelijke afwerking.
Ziet er nu al prachtig uit... ;)

Op naar de laatste loodjes :8
 
Hey,

Indd, dit maakt het wel af, da's een schoon schip aan het worden, waar veel werk is ingekropen. Knap :) ;)
 
Dank u voor de aanmoedigingen, ik heb alweer een stuk verder afgewerkt. De mast en de brug zijn gerigd. Ik ben nu bezig aan een sloep en aan de scheepskranen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
En nu is het tijd om te stoppen vind ik,anders geloven we niet meer dat het foto's van een model zijn! :-)
 
OK, omdat Bombus het vraagt, stop ik ermee. Nog even wat vernis er op en nog wat raampjes van glas voorzien:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is ook al een vitrine geregeld, al moet ik daar nog de offerte van bekijken. Die zal nog niet af zijn tegen Model Force maar daar moet het dan maar zonder. DE Bismarck zal in de competitie treden met wat er daar voor nieuwe scheepsmodellen zullen verschijnen. Hopelijk kan hij toch een prijs in de wacht slepen.
 
Volgens mij gaat deze zeker prijzen wegkapen, ook al is het geen piratenschip :) :laugh:
 
We gaan het zien op Model Force. Gelukkig was het vandaag zonniger dan gisteren. Dat betekent dat na meer dan anderhalf jaar bouwen er eindelijk een serie eindfoto's aankomt! Je ziet achtereenvolgens het model, een vergelijking met mijn ouwe Tirpitz van vijftien jaar geleden en de x-ray die ik gewoonlijk maak als er veel scratch en PE te zien is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op dit laatste plaatje kan je zien uit welke materialen het model opgebouwd is. In grijs zie je het Tamiya basismodel; met een paar spareparts van de Tirpitz kit die ik al had. In roodbruin staan de Aber loopjes. In lichtblauw zie je alles wat uit scratchmaterialen opgebouwd is, voornamelijk Kodak printplaat en Evergreen. In paars zie je Eduard PE en in geel Add-On ketting-PE. In groen zie je Trumpeter Arado's en ankerketting. In blauw Academy propellers en in oranje Milliput.

Ik heb al een beschermende glazen cover besteld in mijn terrariumwinkel en er komt waarschijnlijk ook een zelfgescratcht naamplaatje.
 
Mooi hoor. Die Arado's geven het geheel nog meer cachet.
 
Bedankt. De verklaring voor de pijltjes op de voorlaatste foto is dat bij mijn originele Tamiya Tirpitz er wel degelijk twee gewone en een tegendraaiende schroef voorzien waren, al heb ik die toen fout gemonteerd. Bij het Academy aandrijfsysteem voor de Bismarck waren er drie identieke, wat fout is.
 
Zalig afgewerkt en een mooie bouw op zijn geheel met oog voor details..knap !

Grtz yves,
 
Moet toch een verdomd machtig schip geweest zijn.
Juist een vraagje met betrekking tot foto 5, deze van de achtersteven. Heb ik het mis of staat de vlaggenmast een beetje schuin?
Kijk er al naar uit om hem live te zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan