Hoofdsponsor

1/350 Bismarck restauratieproject (Tamiya 1/350) [DONE]

Het zal wel deugd doen om deze afgewerkt te hebben na anderhalf jaar :)
Prachtwerk Steven, chapeau man!

[Mod] De laatste foto's zijn niet meer zichtbaar :(
Heb je deze gewist? [/]
 
Laatst bewerkt:
Top modelbouw Steven en kijk er naar uit om die nu zondag live te zien ...
 
Bedankt mannen. @Erwin: die vlaggenmast was natuurlijk het eerste dat de lamp raakte als ik het schip op de draaistand ronddraaide. Ook de ra staat er niet helemaal recht op, maar dat zie je alleen in bovenaanzicht. Daar durf ik met al die rigging niet meer aankomen, de vlaggenmast kan ik nog wel bijplooien.
 
Klein dingetje: is de swastika niet nog te duidelijk te zien? Als ik piloot van een geallieerde jager was zou ik toch niet veel moeite met de herkenning hebben.

Misschien zijn er luchtfoto's van?
 
Roy, er zijn geen luchtfoto's nodig, we hebben nog steeds het materiële bewijs dat die swastika's nog zichtbaar waren, tenzij ze waterverf gebruikt zouden hebben natuurlijk.

http://www.bismarck-class.dk/bismarck/wreck/pictures/5_aft_rudder_area/05_collapsed_stern_air_marking.jpg

Hier zijn links naar modellen die op dezelfde manier geschilderd zijn.

http://www.bismarck-class.dk/shipmodels/german_models/bismarckbeisheim.html
http://www.bismarck-class.dk/shipmodels/german_models/bismarckbeisheim2.html
 
prachtig gemaakt steven, mijn complimenten.
 
Bedankt iedereen voor de support, ik heb ondertussen nog even het achterste anker van een stukje ketting voorzien want dat zweefde zonder bevestiging in zijn kluis.
 
Beste Steven vanaf het prille begin heb ik dit topic met zeer veel interesse gevolgd al die maanden ben je gegroeid toch in mijn ogen als een top modelbouwer,bedankt om al dit mooie's met ons te delen....
 
Prachtig gedaan!

Met wat heb je de rigging gedaan? Ikzelf heb een Graf Spee 1/350 liggen en ik ben mijn hoofd aan het breken welk riggingmateriaal ik moet gebruiken.
 
@Danny: bedankt om het vol te houden tot het einde. Je zal even moeten wachten op het volgende scheepstopic, dat voorzie ik pas rond het einde van 2015 of later. Misschien haal ik ondertussen nog wel eens de Yorktown van stal, die staat on hold.
@Lukas: de oplossing is heel eenvoudig, kijk maar op http://www.modelbouwen.be/threads/10806-Bismarck-restauratieproject-(Tamiya-1-350)-DONE?p=276119&viewfull=1#post276119.

Hier nog wat foto's die ik zaterdagavond maakte:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Misschien moet ik nog wat zien te vinden op die doorhangende vislijntjes.
 
Laatst bewerkt:
Heb deze zondag live mogen bewonderen hij is nog veel mooier dan op de foto's,mijn complimenten is het enige wat ik op dit werk nog kan zeggen...
 
Dankjewel Danny. Vandaag verkreeg ik de vitrine waarin het schip komt te staan om het tegen stof en nieuwsgierige beursgangers te beschermen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog een basisplaat en we zijn klaar voor de volgende beurs.
 
Ik heb die plaat op maat laten maken uit Ashantihout.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu eens nadenken over de naamplaat. Ik wilde de letters afzonderlijk maken en onder het schip zetten.
 
Amaai Steven dat is verdekke knap man , het zou wel tof zijn die letters apart
Marc
 
Pure klasse,word er hier plexiglas gebruikt om het geheel wat minder zwaar te maken..
 
Het is terrariumglas van 4mm. Er zullen dan wel minder snel krassen komen. Door de afgeronde hoeken van de plank zal de passage door overvolle beursgangetjes vergemakkelijkt worden. De plank is gekleefd uit twee helften maar dat zie je alleen aan de kopse zijden.
 
Bedankt steven voor deze toelichting,mijn eerste indruk was dit zal wel wat wegen om op een comfortabele manier te vervoeren naar beurzen enig idee hoe het totale pakket weegt 😤
 
Een fijn resultaat en het zal wel een goede plaats krijgen vermoed ik ,toch fijn om de hele opknapbeurt via deze site te kunnen zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan