Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eh,,, wat vergeten. Wel even de bandjes schuren he.

Even op de dremel zetten met een asje. En dan met niet al te grof schuurpapier werken. Het wiel laten draaien en voorzichtig op de schuurpapier laten glijden door deze te laten draaien. Moet je kijken wat je voor resultaat krijgt. ;)
 
Eh,,, wat vergeten. Wel even de bandjes schuren he.

Even op de dremel zetten met een asje. En dan met niet al te grof schuurpapier werken. Het wiel laten draaien en voorzichtig op de schuurpapier laten glijden door deze te laten draaien. Moet je kijken wat je voor resultaat krijgt. ;)


Wel, ik dacht dat mijn bandjes eigenlijk goed overkwamen.

Tot jij een terechte opmerking maakte en ik de (natuurlijk macro :angry:) foto's nog eens bekeek.

Welke korrel schuurpapier gebruiken jullie hiervoor?
 
Ik gebruikte hier zelf voor de Toyota een korrel van 400 voor. Dan gewoon even hier over laten lopen met middelhoge snelheid van de Dremel. En je zit goed. Geeft wel rare rommel van die rubber.

Maar ik weet dat mensen ook minder grof gebruiken, kwestie van wat voor jou werkt. Even eens proberen denk ik.
 
De finish is in zicht.
Vandaag heb ik het interieur gemonteerd, motorkap vastgezet, onderstel bevestigd, voortrein gemonteerd, lampen gelijmd,.....

Allee, veel kunnen doen. Toch is er één minpunt. De slechte paskwaliteit zorgt dat wanneer je de motorkap openzet, deze gaat slepen tegen andere gedeeltes. Dit was niet vooraf te testen. Jammer, maar wanneer deze sleept begin je de randjes hun verf te beschadigen. Dus hen ik beslist om de kap dicht te houden. Het motorgedeelte was toch niet veel soeps.

Enfin, FOTO'S.

1_temp1.jpg

1_temp2.jpg

1_temp3.jpg

Daarna heb ik nog decals gekleeft, knipperlichten geschilderd en op hun plaats gelijmd en de bumpers klaargemaakt om te lijmen...... maar foto's moeten hiervan nog genomen worden.

Het einde is in zicht.
 
Zooooo he, dat is een ander gezicht zo. Mooi hoor. Die chrome onderdelen aan de onderkant geeft een mooi geheel.

Wil je de auto klaar hebben voor onze bijeenkomst.
 
Ziet er goed uit.
Wanneer ik aan mijn taxi begin, weet ik waar ik op moet letten.
Alleen, die donker plekken in de koplampen, was daar niets aan te doen??
Nu nog foto's met de decals.

Erik.
 
Ik had die koplampen misschien beter dichtgemaakt, maar was aan het twijfelen.

En ja, graag zou ik deze meenemen naar de ledendag.
 
k had die koplampen misschien beter dichtgemaakt, maar was aan het twijfelen

Hoezo..... gewoon ledjes er in... ;) Doen ze het ook nog eens echt.... Zie mijn Toyota, het kan echt hoor. :)
 
Hoi Dominiek,

als ik het zo kan maken als wat jij hier laat zien!(kan nog een hele tijd duren:laugh::laugh::laugh:)
Wauw mooi zeg.-fck-
Hopen maar dat ik het tijdens de ledendag te zien krijg hoor!!!!^^
 
dat ziet er inderdaad al heel anders uit. heel mooi. maar toch een vraagje wat betreft die banden. waarom moest je die wat schuren?? zag er toch goed uit of zie ik (als beginner) iets over het hoofd
 
Het schuren van de banden dient om de gietnaden eraf te halen, en zorgt ervoor dat de glans wat minder wordt, zodat ze er een beetje "gebruikt" en wat minder speelgoed-achtig uitzien.

Lijkt me een leuk idee om ledjes in de koplampen te steken, zelfs al branden ze niet, geeft het toch nog een mooi resultaat ^^

Groeten, "Wet Sellery"
 
Dat van die ledjes had ik beter eerder gehoord.... (en zelf bedacht natuurlijk), want de boel is dichtgelijmd en ik kan er niet meer aan.
Dit komt door gebrek aan ervaring (ook al denken jullie dat ik een pro ben). Dit is nog maar mijn 3e modelleke. Maar als ik de vooruitgang bekijk die ik heb geboekt t.o.v. mijn 1e, dan is er toch al een serieus verschil.
Ach, ik neem zo'n foutjes er voorlopig nog bij. Het kan alleen maar beter worden op de volgende.
 

Even een foto opnieuw genomen om een nieuw probleem te schetsen:
Op de beide wielkasten zie je een klein uitsteeksel zitten. Dit zijn de knipperlichten op de zijkant.
Nu zitten er in de gaatjes onder de koplampen, stukjes doorschijnend plastic dat fungeert als knipperlicht. Deze zijn beschilderd met Tamiya-verf, je weet wel die lekker doorschijnende oranje. Ik zou nu moeten naar beneden lopen voor het juiste referentienummer (stommerik, vergeten op te schrijven).
Deze verf op die lensjes geven een realistische look weer. Nu wou ik dit gaan toepassen op deze op het koetswerk. Dus eerst de verf eraf geschraapt en dan bekom je een donkere, bijna zwarte plastic. Maar deze verf daarop, dat zie je helemaal niet. Dit geeft geen effect?

Wat nu? Hoe moet ik dit het beste aanpakken?

Misschien eerst wit schilderen en daarna de Tamiya doorschijnende erover? Of beter eerst zilver/chroom schilderen?

Wie weet raad?
 
is het de bedoeling dat het een orange (x-26) knipperlicht word? want je uitleg vindt ik niet echt duidelijk. anders eerst op het kniperlicht bmf of chrome silver (x-11 dacht ik) en dan de clear verf erover.
wit zou ik niet doen, in een echte auto zit er ook "croome" spiegeltjes rond/achter voor het beter versprijden van het licht.
grtz wouter
 
Ben ik mee eens. Eerst zilver dan die doorschijnende oranje. Gaat wel lukken hoor.

Mischien met een perforator de tape perforeren, bijvoorbeeld zo´n gaatjes tang. Dan kun je dit stukje tape met gaatje als afplak geheel gebruiken, altijd rond. ;)

Dat van die ledjes had ik beter eerder gehoord.... (en zelf bedacht natuurlijk), want de boel is dichtgelijmd en ik kan er niet meer aan.
Dit komt door gebrek aan ervaring (ook al denken jullie dat ik een pro ben). Dit is nog maar mijn 3e modelleke. Maar als ik de vooruitgang bekijk die ik heb geboekt t.o.v. mijn 1e, dan is er toch al een serieus verschil.
Ach, ik neem zo'n foutjes er voorlopig nog bij. Het kan alleen maar beter worden op de volgende.
__________________

Zo mag ik het horen, leren doen we allemaal en idd het kan nu gewoon bij de volgende weer iets beter. Dat is toch het leuke van deze hobby. ;);)
 
Ik zou eerst chrome schilderen op het zwart en de lichtjes (doorschijnende plastic), langs de binnenkant orange clear.

Grtz,
Beyond
 
Ik zal eens enkele duidelijk pics maken, want het komt neit goed over..... (mijn schuld).
 
ok, de broodnodige foto's met tekst en uitleg.

eerst de verf waarover het gaat
1_verf.jpg

Dan de body.
Op foto 1 en 2 zie je duidelijk het geslaagde recept met de knipperlichten.
6_body1.jpg

4_body2.jpg

De pijl toont het knipperlicht, dat eerst werd geschraapt tot op de blote plastic en daarna met de verf werd bewerkt. Geen goed resultaat dus :angry:.
5_body3.jpg

Even een decalletje tonen.
3_body4.jpg

En de voorbumper die klaar is, maar er slechts als laatste op komt.
2_body5.jpg

Ligt mijn haar nog goed? (de witte puntjes zijn dus stof)
1_blinken.jpg
 
Ik zou nog altijd een eerste laagje chrome/silver aanbrengen, en dan je laagje orange clear...
Misschien eerst eens proberen op een stukje sprue...

En ja, je haar ligt er goed bij ;)
Maar ben je zeker dat het stof is en geen roos??? :laugh:

Grtz,
Beyond
 
Wel, ik heb geluisterd naar de tip van Beyond en warempel, kijk....

1_knipperlicht1.jpg

1_knipperlicht2.jpg

Eerst afgeplakt met tape, daarna een laagje zilver en laten drogen en finalemente het knipperlichtkleur.

Nu nog bumpers, spiegels, tankdop en ruitenwissers......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan