Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof dat dit is voor het polieren??
Er komt zo nog wat van de lak af als ik het goed begrepen heb...

Mooi werk hoor ExSerCo
Hoedje af...

Grtz,
Beyond
 
Als ik je zo bezig hoor is het de bedoeling dat de verf er nooit
meer af komt.wacko:$:$
Of is er een reden waar on je zoveel lagen er op zet.
Als leek vind ik dit toch wat veel!wacko
In totaal zitten er een 3-tal laagjes verf op en ik dacht 6 of 7 lagen blanke lak. Deze laatste dienen dan om te polijsten. Gezien je telkens een fractie van de toplaag afschuurt, is het essentieel om een "dikke laag" te hebben, de verschillende lagen blanke lak dus, om zo niet je basislagen verf te beschadigen.

Snappie?

Dat BMF-gedoe is best wel priegelen. Je moet het zeker niet doen wanneer je onder druk staat (zenuwen, tijd, ....) want dan loopt het zeker verkeerd af.
 
In totaal zitten er een 3-tal laagjes verf op en ik dacht 6 of 7 lagen blanke lak. Deze laatste dienen dan om te polijsten. Gezien je telkens een fractie van de toplaag afschuurt, is het essentieel om een "dikke laag" te hebben, de verschillende lagen blanke lak dus, om zo niet je basislagen verf te beschadigen.

Snappie?

Dat BMF-gedoe is best wel priegelen. Je moet het zeker niet doen wanneer je onder druk staat (zenuwen, tijd, ....) want dan loopt het zeker verkeerd af.

OOOOhhh ik begin het door te krijgen maar nu nog in die harde schijf eens in zetten:wacko::wacko:.
Maar Dominiek ik moet toe geven het word een juweeltje Applaus.
 
Dominiek'ske,

Dat kas'ke ziet er verdikkeme goed uit zeg! :O

Mijn complimenten.



Droop
 
Vandaag, na veel te weinig geslapen te hebben na een nachtshift, wegens de drukkende warmte, toch maar even verder gedaan.

De ene kant is nu volledig klaar, samen met de voorkant, de andere kant moet nog de klinken en dorpel gedaan worden, alsook de klinken op het koffergedeelte.

2_chroom1.jpg

2_chroom2.jpg

1_chroom3.jpg

En als de rest is gedaan, dan kan ik nog maar eens gaan "poetsen" om de vuile vingers er terug vanaf te halen. 8)

Heeft er al iemand eens geprobeerd om met accryl te schilderen op BMF? Lukt dat?
 
Ziet er mooi en fijn uit ;)
Maar ben je de pinkers op de zijkant vooraan vergeten?
Of worden die niet gedaan??

Grtz,
Beyond
 
pinkers zijn toch niet zilverkleurig?????
dit zou nog moeten oranje worden (denk ik, want ben niet thuis voor de moment)
 
pinkers zijn toch niet zilverkleurig?????

Het glas niet, maar bij oude auto's zaten deze soms nog op een chrome stukje, zoals bij de kever...
Ik weet wel niet of dit bij deze Austin zo was/is???

Grtz,
Beyond
 
Het glas niet, maar bij oude auto's zaten deze soms nog op een chrome stukje, zoals bij de kever...
Ik weet wel niet of dit bij deze Austin zo was/is???

Grtz,
Beyond

Dat is iets om te onderzoeken wanneer ik straks thuis ben.
 
Dominiek, ik denk dat er bedoel word dat er een chrome ondergrond zit waar het oranje glaasje op is geschroefd. Deze pinkers (leuk woord trouwens, moest even kijken wat dat nu is) zijn opbouw pinkers. Dus een chome plaatje met een oranje glaasje er op geschroefd, met vaak ook een rubberen afdichtingsring. Dus dat is voor jou erg handig.

Helemaal verchromen. Dan met doorzichtige oranje verf het kapje schilderen. Maar of dit ook echt houd over de folie is de vraag, misschien dan toch een stukje verwijderen in het midden zodat je alleen een heeeeeeeeeel dun randje overhoud. ;)
 
Ben even gaan kijken naar de foto's van een echt model (bedankt ExSerCo) en hier zit geen chromen rand rond de pinkers.
Dus gewoon een oranje kapje rechtstreeks op het zwart.

Erik.
 
Ok, de BMF is nu volledig klaar, ook de achterzijde.

1_achter1.jpg

Als je dan de binnenkant bekeek, dan zag ik een probleem opduiken.
Je ziet duidelijk de "overtollige" BMF aan de binnenkant. Door dat er geen deurpanelen in deze kit zitten, blijven deze goed zichtbaar. :@ Dat verdomde chroom blinkt natuurlijk. De BMF afsnijden tot vlak aan de rand was een probleem: je hebt geen randje om je op te richten en je kunt er zo goed als niet bij met je mesje.
Tijd om eens inventief te zijn. Op de eerste 2 foto's zie je duidelijk dat het raam links niet zichtbaar is (de chroom dan toch). Ik heb de BMF overschilderd met Aquacolor Zwart Glanzend, kleur van de body. Deze moest zo goed als onverdund worden aangebracht, want anders wou het niet dekken op de BMF.
Een geslaagde oplossing, al zeg ik het zelf. :8 Het grote voordeel van deze methode is dat de verf de BMF sealt en deze zo ook moeilijker zal loslaten.

1_in1.jpg

1_in2.jpg

Op onderstaande foto zie je goed het verschil tussen gedaan (links) en niet gedaan (rechts).

1_in3.jpg

1_in4.jpg

Op het einde van de rit moest ik natuurlijk nog even dryfitten en wat bleek? Ik had dus nog een stommiteit gecreëerd. Allée, ttz over het hoofd gezien. Dus er zitten geen deurpanelen aan de binnenkant, dat betekend dat de binnenkant tussen de zetels op de body moeten geschilderd zijn...... Kijk maar eens naar de voorlaatste foto.....

Weer iets om over na te denken dus..... (antraciet zou de kleur moeten zijn).
 
Nou, dat ziet er erg goed uit. Wat ik wel wil vragen is hoe vast de verf zit op het Bmf, dit is glad dus lijkt het mij niet echt een juiste ondergrond voor Bmf.

Verder heb je het wel erg mooi aangebracht. ;) Netjes en strak.

Voor de binnekant, met welke kleuren ziet de echte er uit? Ik zou dat aanhouden. Of gewoon zwart. dan valt de binnen zijde niet goed op. Is wel saai, ik weet, maar wel effectief.
 
De binnenkant is normaal antraciet. Ik kan eerst dit eens testen en desnoods helemaal zwart maken.
 
Dag maatje, ik heb natuurlijk geen enkele ervaring, maar ik zou toch ook eerst proberen in het antraciet en daarna kijken naar het resultaat. valt het tegen kan je inderdaad nog veranderen in het zwart.
ziet er alvast heel mooi uit.
 
Ok, tijd voor een kleine fotoloze update:

- binnenpanelen zijn zwart geschilderd en zijn aan het drogen
- ramen hebben net van een badje Sols + kunnen genieten en zijn nu ook aan het drogen.

Wanneer dit alles droog is, kan het interieur erin worden gemonteerd.
 
Eerder deze morgen heb ik al de ramen in de body gelijmd Crystal Clear. Deze staat nu te drogen, dus moest ik even verder met iets anders.

Tijd om de achteras te monteren. Problemen dus! :angry:
Zoals jullie op de foto kunnen zien, is dit een model dat ontworpen werd om een electro motortje in te monteren. Daardoor zijn ook de beide wielkasten verschillend van afmetingen. Maar gezien ik er geen motor instop, krijgt de ganse as véél te veel speling. Zelfs zoveel dat de volledige wielen soms uit de wielkasten kunnen komen. Daarom heb ik dan zelf "spacers" gemaakt van opeen gelijmde stukjes styreen, die ik dan gelijk heb gefreesd met de Dremel en een gaatje van 2 mm centraal heb bezorgd om over de as te schuiven. De kleinste van de 2 is 3 mm dik, de andere 7 mm. Achteraf zijn deze in de chassiskleur geschilderd om niet op te vallen. De foto hier houdt ze wit, om te tonen aan jullie.


1_achterwielen.jpg
 
Amai, dat is inderdaad een groot verschil...

Zeer goed opgelost ;)

Grtz,
Beyond
 
He, he, he, ik ken dat, Zo had ik dit ook bij de Toyota. Dan moet je idd iets bijwerken. Bij de toyota kwam ik daar gelukkig iets eerder achter waardoor ik dit dan ook eerder heb kunnen oplossen. Maar ook nu weer een mooie oplossing gegeven, als je het model niet op de spiegel plaatst is het geen enkel probleem. :nowink: En zie je er niets van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan