Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijd om een rubberen tapijt te leggen vandaag. Deze zijn dus gemaakt uit een stuk "rustine" waar je fietsbanden mee herstelt. Je kunt dit ook krijgen op band, dus groter en beter om zo'n werkjes mee te doen dan de klassieke rondjes.

De eerste 2 foto's tonen de voorkant die gedaan is, op de onderste is het geheel klaar.
1_tapijt1.jpg

1_tapijt2.jpg

1_tapijt3.jpg

1_tapijt4.jpg


De motor is ook zo goed als af (helaas geen foto's).
 
Het was wel een beetje prutswerk op ze op maat te krijgen. Eerst een malletje maken in papier, overtekenen op de rustine en daarna uitsnijden.

Al bij al ben ik zelf zeer tevreden van dit experiment.
 
Dominiek,
Vanmorgen eens de tijd genomen dit verslag te lezen.
Het ziet er schitterend uit, kan niet anders zeggen.
 
Die matten (rustines) zijn precies op schaal gemaakt hiervoor ;)
Maar een vraagje, hoe dik is dit eigenlijk? is dit zoals die rondjes die in een doosje zitten?

Grtz,
Beyond
 
Deze zijn ongeveer 1 mm dik. Maar gezien de deuren niet open kunnen, kun je dit onmogelijk zien.
 
Valt nog heel goed mee dus...
Iets om te onthouden ;)

Bedankt,
Beyond
 
Niemand thuis, dus ideaal om een uurtje of 2 modelbouw te beoefenen.

Eerst maar eens de binnespiegel onder handen nemen.

Jawel, zo groot is dat ding.
2_spiegel1.jpg

Deze dan bekleden met BMF "ultrabright chrome".
2_spiegel2.jpg

En bijgesneden met het mes.
2_spiegel3.jpg

Het interieur is nu af.

1_interieur1.jpg

1_interieur2.jpg

Volgend karweitje;

Verschillende onderdelen in chroom spuiten.
 
Waar kan je die grote legoblokjes kopen ? :D

Nice Interieur en dashboard
 
Hoi Dominiek,

Ik weet even niet wat ik hier allemaal zie,
ik heb de in druk dat ik nog heeeeeeeeel veel te leren heb.:wub:
En mijn materialen kennis nog heel wat moet verruimen om zo iets moois te verwezelijken!ApplausApplausApplaus
 
Ik kon vannacht niet slapen :angry:, dus tijd om even de kelder in te duiken :sleep:.

Ik heb een beetje chroom aangebracht op de voor- en achterruit. Dit geeft direct een gans ander zicht, vind je niet?

1_chroom1.jpg

1_chroom2.jpg

Nu nog de rest.
Ik denk vandaag om alle voorbereidend werk te doen om de bumpers, radiator en wheelcaps in chroom te spuiten.
 
Mooi Dominiek.
Heb alleen geen tijd of ik deed mee.
Dit word een beauty.

Erik.
 
Hey Dominiek,

Het BMF op de ramen ziet er heel strak uit, knap gedaan ^^

De spiegel lijkt een beetje bobbelig, of komt dat door de foto ? Misschien nog een stukje doorzichtig plastic op het BMF van de spiegel aanbrengen ?

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
de crome zit er wel heel strak op netjes hoor hoe je dit gedaan hebt
 
Ik heb hiervoor BMF gebruikt, ook wel gekend als Bare Metal Foil.

Kijk eens hier voor een tutorial.
 
Vandaag had ik wel zin om de airbrush te gebruiken, dus was het tijd om de chroom te spuiten met de Alclad-producten.

Eerst alles klaargemaakt en vastgezet. De bumpers waren reeds voorzien van een laagje Alclad-zwart.
1_spuiten1.jpg

Hier was alles gespoten met het zwart van Alclad, de primerlaaf-foto's ben ik vergeten te nemen :$.
1_spuiten2.jpg

1_spuiten3.jpg

En dan het mooie werk: de bling, euh, ik bedoel chroom. Deze laatste zijn buiten genomen met natuurlijk licht.
1_spuiten4.jpg

1_spuiten5.jpg

1_spuiten6.jpg
 
Ok, deze morgen een anderhalf uur in de weer geweest met de taxi. Eindelijk nog eens wat extra vrije tijd.

Waar ik bang voor was en waar ik reeds op gewezen werd:

Doe dit dan waar geen kleine kinderen in de buurt zijn want het gaat allemaal waarschijnlijk niet zo lekker kleven door het polijsten en poetsen ;)
Ron

Gelukkig bleek dit geen probleem te vormen.
Oordeel zelf maar.

3_bmf1.jpg

3_bmf2.jpg

De body is nu voor 3/4 afgewerkt met BMF, nog enkel de rechterzijde moet worden gedaan. Ik neem hier rustig de tijd voor, zodat ik me niet moet gaan opwinden wanneer er iets spaak loopt.

Tussendoor heb ik de Prowler voorzien van een laagje blanke lak. Deze staat nu nog te drogen, want er moeten nog zo'n 5 à 6 lagen op alvorens deze mee te brengen naar onze ledendag.
 
Hoi Dominiek,

Als ik je zo bezig hoor is het de bedoeling dat de verf er nooit
meer af komt.wacko:$:$
Of is er een reden waar on je zoveel lagen er op zet.
Als leek vind ik dit toch wat veel!wacko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan