Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel knap gedaan, ben voor de eerste keer een bootje aan het verven,ik wist niet dat dat zo moeilijk was.
Als ik dan jou resultaat zie petje af:eek:
 
ziet er goed uit mss nog eens mooi opkuisen zoals je zegt en dan de beschermlaag erop
 
Wel knap gedaan, ben voor de eerste keer een bootje aan het verven,ik wist niet dat dat zo moeilijk was.
Als ik dan jou resultaat zie petje af:eek:

ziet er goed uit mss nog eens mooi opkuisen zoals je zegt en dan de beschermlaag erop27 maart 2008 21:22

Wel bedankt voor de mooie woorden weeral
newbie je moet er gewoon je tijd voor nemen en alles goed schuren primen plamuren en nog eens schuren, dan eerst een laagje lak er op en terug plamuren waar nodig en terug schuren enzo .... tot je een tevreden resultaat hebt, echt neem er uw tijd voor er zit niemand achter u ;)

ruben
straks ga ik idd eens mooi opkuisen en ontvetten ( die vettige vingerafdrukken ) en dan in een bescherm laag van vallejo.
 
Heb net een laagje vernis er op gedaan en ik ben niet echt tevreden van het resultaat, Glossy varnish, of gebruik ik beter een ander ( satin of mat ) en hoeveel lagen brengt men van deze vernis aan???
 
Ikzelf gebruik altijd een mat vernis. Maar dit is een persoonlijke keuze. Dun spuiten is een must.
 
Update 28-03-08

Dju

Heb dus een spons gebruikt om eens te proberen die overlappingen weg te schuren van de geschilderde kleuren groen zwart.
Ik weet niet wat jullie er van denken of ik moet doorgaan of komt dit nog goed als ik de vernis er terug op zet???

1_IMG_1449.jpg


Heb dus met deze groene kant van het sponsje geschuurt en ik weet niet zeker als ik moet doordoen.
1_IMG_1450.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk komt dit wel goed wanneer de vernis er terug opzit. Door de vernis verkleurt de lak altijd een beetje. Die wordt dan wat warmer. Meer niet. Maar het is toch geen beschadiging die ik zie? Dat zou dan heel jammer zijn.

Ik leg er meestal 3 dunne lagen op aan als ik nog aan het schip moet werken. Wanneer deze klaar is dan leg ik er nog een over aan voor algemene bescherming.
 
Waarschijnlijk komt dit wel goed wanneer de vernis er terug opzit. Door de vernis verkleurt de lak altijd een beetje. Die wordt dan wat warmer. Meer niet. Maar het is toch geen beschadiging die ik zie? Dat zou dan heel jammer zijn.

Ik leg er meestal 3 dunne lagen op aan als ik nog aan het schip moet werken. Wanneer deze klaar is dan leg ik er nog een over aan voor algemene bescherming.

Ik durf niet meer verder te doen, ik ga naar de winkel om fijn schuurpapier, korrel 1200 of kleiner zal ik zien te vinden, en dan met water.
 
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Ben men romp opnieuw aan het spuiten
Heb met korrel 1200 en water zitten schuren ( zacht ) en heb tot men verbazing gezien dat ik toch terug verf aan het wegschuren was, dus had terug een lichtere kleur onder het zwart op sommige plaatsen, dus afplakken en terug een laag zwart erover, fijn laagje.

Zal hier en daar nog wat moeten bijwerken met de andere kleuren ook maar dit zal met een fijne verfborstel gebeuren met de lak uit de spuitbus.

Ik zal deze middag een foto nemen van de romp, ook het groen is hier en daar wat raar, komt door de vernis die er al op ligt denk ik, hopelijk met een paar laagjes vernis komt dit wel goed.
Jullie helpen me maar beslissen als de foto's er op staan AUB :p

:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 
Hier dan de beloofde foto's
Komt dit nog goed na een paar lagen vernis??
Is nu opgeschuurd met korrel 1200, en dit is het resultaat :confused:
1_IMG_1455.jpg

De zwarte band tegen het groen is opnieuw gedaan
Hier en daar nog wat bijwerken en zou goed moeten zijn
Hier onder zie je dus mooi dat ik de overgang heb weggeschuurd, niet teveel maar toch ben ik niet tevreden en hoop ik dat het goed komt met de vernis laag.
1_IMG_1457.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wanneer u een laklaag schuurt word dit altijd dof en geeft dit een vreemd effecht. Wanneer u daar een laklaag overheen aanbrengt is dit weer weg. Ikzelf polijst dit ook altijd. Dan is het geheel helemaal wit. Dan terug de laklaag er op is het probleem voorbij. Gewoon doen dus.
 
Voila
Heb al weer de eerste lak laag ( vernis ) aangebracht en het is inderdaad al veel beter nu Rik :rolleyes:
Heb wel nog een correctie moeten doen daar ik met men model tegen men muurtje stoote maar was niet veel ergs :confused:
Dus morgen een 2de en desnoods een 3de laag vernis er op en hopelijk is men romp dan gedaan qua verven en vernis :p

Morgen dus een update met de nodige foto's
 
Jep, ik ken dat, met die muurtjes. Daar heb ik ook wel eens last van. Even snel dit, draai ik de kd om. En ja hoor. schaaf, daar gaat weer iets. Kan ik dat dus eerst gaan bijwerken, dus duurde het uiteraard weer langer. :eek:
 
Update 01-04-08

Update met de beloofde foto's

Heb dus terug een vernis laag er op gezet en straks ga ik de volgende spuiten.
Als alles goed gaat kan ik vanavond nog een laatste laag aanbrengen en dan verder werken aan de opbouw en alle andere onderdelen.

Je kan dus al zien dat het inderdaad al veel beter is met een laagje vernis, is ook al wat wazig, en dit is beter dan een extra blinkend effect.
1_IMG_1460.jpg

En voor Rik dan de beloofde foto van het achtersteven :rolleyes:
Ik ga er niet meer aankomen hoor nu.
1_IMG_1461.jpg
 
Laatst bewerkt:
schijnbaar begint het goed te lukken met je airbrush????
 
schijnbaar begint het goed te lukken met je airbrush????

Ja, is te zeggen, met deze vernis lukt het wel redelijk, maar een romp verven met de airbrush dat lukt me niet, ik heb teveel strepen en zo'n punten waar je op het einde van elke strook komt, je weet wel, als je van lings naar rechts gaat, iedere keer je op het einde komt zit ik in de patatjes :confused:.

Of het is men pistool die nie echt goed is maar daar ben ik een te grote noob voor, of het is de handeling, en daar denk ik zit het grootste probleem :rolleyes:
 
Ik zal eens moeten afspreken om mijn beperkte kennis van ab's over te dragen naar je.
Een goede truc om te beginnen is: als je van links naar rechts spuit, eerst lucht alleen spuiten, links van je object, niet erop. Daarna verf toevoegen (dubbel action) en pas daarna over je object gaan. Eindigen doe je omgekeerd: Eerst te ver gaan (over je object), dan verftoevoer stoppen en daarna lucht stoppen.
Dat is een goede basis om mee te beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan