Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest gij ooit zonder werk vallen, neem uw boot mee naar een schilder en gij kunt direct meegaan.:D

Vraagje, had je niet beter eerst alle gaten geboord voor de patrijspoorten , nu kon je nog gemakkelijk aftekenen en als er plamuur of lak afbreekt moet je opnieuw beginnen en dit gaat men zien met satijnglans.(denk ik) (btw hoedje af voor je plamuurwerk nog eens . ik heb al problemen om mijn plamuur fatsoenlijk uit te wrijven op de boot al 5 zaken afgereden voor de plamuurrubber, rubber om siliconen mee af te lijnen/trekken genoeg maar plamuurrubber nooit van gehoord.)
 
Bedankt voor de mooie woorden


Vraagje, had je niet beter eerst alle gaten geboord voor de patrijspoorten , nu kon je nog gemakkelijk aftekenen en als er plamuur of lak afbreekt moet je opnieuw beginnen en dit gaat men zien met satijnglans


Ja ik had dezelfde vraag toen ik door de BB bladerde, maar ook daar spreken ze van eerst schilderen, en mischien is het een goed idee, omdat je dan de banen kunt volgen en ze zo fatsoenlijk kunt aftekenen en monteren, ook om zo'n klein patrijspoortje te beplakken met tape alvoor het schilderen is een serieus karwei denk ik, en als je deze ooit goed kan afdekken, hmm geen idee.

Het is nu de bedoeling eenmaal ik gedaan heb met de romp te schilderen dat ik niet meer zal moeten bijwerken :rolleyes:
Dus voorzichtigheid en naukeurigheid zal de boodschap zijn voor het verloop van de bouw.

Iemand een goed merk of idee welke blancke lak ik op syntetische verf kan zetten om de lak te beschermen??

En kun je dan nog ligtjes opschuren na deze vernis te hebben aangebracht???
 
Dat van die patrijspoortjes doen ze later pas omdat het hout dan minder zou rafelen. Wij modelbouwers weten hier wel mee om te gaan. Maar dit schip moet door iedereen in alle omstandigheden gebouwd kunnen worden. Zelfs door mensen met twee linkerhanden. :eek: Anders komt de verkoop van Hachette stil te liggen. Het is aan de ervaren modelbouwer om hier iest echt moois van te maken. En ik weet zeker dat dit u gaat lukken. :D

Maar toch een kleine vraag. Hoe heeft u de lijnen afgetekend. Deze zouden toch met het dek mee moeten lopen. Wanneer u dit met een passer doet kan dit toch niet voorkomen wanneer men de lijn volgt? Ik ben daar nu toch wel benieuwd naar. (Daar leer ik ook weer van)
 
Dat van die patrijspoortjes doen ze later pas omdat het hout dan minder zou rafelen. Wij modelbouwers weten hier wel mee om te gaan. Maar dit schip moet door iedereen in alle omstandigheden gebouwd kunnen worden. Zelfs door mensen met twee linkerhanden. :eek: Anders komt de verkoop van Hachette stil te liggen. Het is aan de ervaren modelbouwer om hier iest echt moois van te maken. En ik weet zeker dat dit u gaat lukken. :D

Maar toch een kleine vraag. Hoe heeft u de lijnen afgetekend. Deze zouden toch met het dek mee moeten lopen. Wanneer u dit met een passer doet kan dit toch niet voorkomen wanneer men de lijn volgt? Ik ben daar nu toch wel benieuwd naar. (Daar leer ik ook weer van)

Ik heb een gedeelte met de passer kunnen doen, daarna heb ik moeten overschakelen naar het meten met een liniaal en kleine potloodlijntjes zetten om dan de tape te kunnen plakken, achteraan heb ik een malletje in papier moeten maken om die bochten goed te krijgen, is zeker niet makkelijk.

Met men potloodhoudertoestelletje :p die ik maakte is het bijna niet te doen om dat je het schip niet egaal kunt zetten, ik kon het niet voor elkaar krijgen om zowel de voor als achterkant als BB en SB symetrisch te zetten.

Dus heb ik maar een beetje bezig geweest met het uitekenen met de vrije hand.
Op zich is het resultaat wel mooi hoor, op foto ziet het er slechter uit dan het in werkelijkheid is.Nu ja slecht, ik ben nog bezig met het proberen de verbeteringen aan te brengen, ik heb ook nog niet gezegt dat de romp al af is he :rolleyes:
 
Ik wil de achter kant wel eens op het oog bijwerken. Dan plak ik het af zoals ik denk dat het zou moeten. Dan gebruik ik daar de lijnen die mis gegaan zijn als referentie. En dan kan ik het weer vrolijk overschilderen. En beschouw ik het als een leerpunt.
 
dirk ,
er schiet my juist iets te binnen.
is het niet mogelyk om een soort steun te maken,om u boot onderste boven te leggen.
kun je dan meschien uw potlood hulpstuk of hoe je het ding wil noemen meschien toch gebruiken.
is gewoon maar een idee.
groetjes ronny
 
Ik wil de achter kant wel eens op het oog bijwerken. Dan plak ik het af zoals ik denk dat het zou moeten. Dan gebruik ik daar de lijnen die mis gegaan zijn als referentie. En dan kan ik het weer vrolijk overschilderen. En beschouw ik het als een leerpunt.


Voila, zo is dat ;)

Ik dacht eerst het te doen op een makkelijke manier zoals met de potloodstaander maar werkte niet,dan passer, ging matig, dus je moet iets doen he, niets mis met op het zicht te werken en bij te werken, als het maar goed komt :rolleyes:
 
Was het bv ook niet gemakkelijker geweest papieren plakband op breedte te snijden deze onder elkaar plakken en dan de plakband waar geverfd moet worden ertussen uithalen.

1_IMG_1411.jpg
 
Was het bv ook niet gemakkelijker geweest papieren plakband op breedte te snijden deze onder elkaar plakken en dan de plakband waar geverfd moet worden ertussen uithalen.

Is zeker niet makkelijk om tape te snijden, je moet maar eens proberen rechte stukken te snijden, want het moet perfect recht zijn natuurlijk.
Ik zeg het, het is niet simpel om zoals de BB voorschrijft het te schilderen.Als je goed kijkt op die foto uit de BB dan zie je dat het op de boeg toch zeker ook niet goed is, ik heb echt geprobeert om het zo goed mogelijk te doen, morgen terug foto's van de vorderingen.
 
Update 24-03-08

Voila

Heb nu de onderwaterlijn op de romp ook in het groen gespoten, ik moet deze nog 1 laagje geven, hier en daar zie je nog een lichtere kleur erdoor komen.
Dan nog een beetje de foutjes bijwerken, ook zie je nu de bovenste witte band die vanaf dek start, deze moet ook nog in een oker kleurige verf komen, dit is voor morgen ofzo denk ik.

1_IMG_1423.jpg
Hier zie je aan de boeg dat er nog een laagje op moet.
Ook de overgang tussen groen en zwart moet nog een bewerking hebben.

1_IMG_1415.jpg


1_IMG_1417.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Idd. nog een keertje over en dan is het dekkend. Moest dat echt groen zijn?? Zo goed ken ik dat schip niet. Vandaar mijn vraag. Die achterkant de spiegel heb je al een stuk beter zo. Ik zou daar niets meer aan doen.
mijn complimenten.
 
Ziet er goed uit. Idd. nog een keertje over en dan is het dekkend. Moest dat echt groen zijn?? Zo goed ken ik dat schip niet. Vandaar mijn vraag. Die achterkant de spiegel heb je al een stuk beter zo. Ik zou daar niets meer aan doen.
mijn complimenten.

Groen,

Ja ik heb al zoveel verschillende versies van de Amerigo gezien, en in de BB geven ze Groen aan, ik vind het beter dan rood op sommige of zelf wit, je hebt anti fouling in alle kleuren en geuren, groen is er een van.Persoonlijk vind ik het niet mis staan in het groen, kijk zelf eens naar de foto:

1_IMG_1364.jpg
 
Laatst bewerkt:
Okee, maar wat is het orgineel. Is dat groen?

Nog wel een kleine opmerking. Uw lijnen zien er mooier uit dan die op het voorbeeld dat u meestuurde. :D Dus dat kunt u alvast in uw zak steken zeggen wij dan hier als compliment.
 
Okee, maar wat is het orgineel. Is dat groen?

Dat weet ik niet welk kleur ze de romp hebben gedaan.Ze kunnen alle kleuren gebruikte hebben, ik heb er geen idee van Rik.
Heb het al eens proberen op zoeken maar geen resultaat :(
 
bestaat in het wit :
amerigo_vespucci_799.jpg


of in het zwart , misschien ?
Mvc-497l.gif

maar ik heb geen groen gevonden ...

laat mij misschien de vraag stellen op andere forums , waar er zeilschepen "buffs" aanwezig zijn , ik hou U wel op de hoogte .

Dit gezegd zijnde , ik vind groen heel mooi , ik had misschien een heldere groen genomen ...

de groetjes ,

Laurent
 
Bah,

Ben de oker kleur aan het aanbrengen met de airbrush, gaat niet zo makkelijk, het is ook Acryl verf die ik aanbreng op syntetische verf, heb wel deze syntetische verf 4 dagen laten drogen, dus zal wel goed zijn.
Ook heb ik eerst terug een klein beetje aan het opschuren geweest.

Vraagje: als de verf volledig is uitgehard, kan ik dan een Vallejo vernis laag aanbrengen op het volledige gedeelte die gespoten is, is te zeggen ook op het deel dus het wit zwart en groene verf die syntetische verf is????Moet men deze ook verdunnen of moet dit lukken zonder, is redelijk lopende vernis.
Zo ja met welk product kan ik vernis verdunnen?
 
Volgens mij is het dat acryl over synthetisch wel gaat maar anders om niet. Tenminste niet altijd. Dus ik zou eerst een proefstukje maken.
 
Volgens mij is het dat acryl over synthetisch wel gaat maar anders om niet. Tenminste niet altijd. Dus ik zou eerst een proefstukje maken.

Proefstukje gemaakt en goedgekeurd Rik ;)

Update 27-03-08

Heb zoals gezegd men laatste verfkleur oker aangebracht op mijn schip.
Hier een paar foto's vanb het resultaat, morgen zou ik graag een Vernis laag aanbrengen om het geheel te beschermen, graag jullie mening hier over.
1_IMG_1438.jpg

In het echt ziet hij er mooier uit dan op deze foto.
1_IMG_1439.jpg

Ook zal ik hem eens mooi opkuisen omdat ik nogal wat vette plekken zie van mijn vingers :rolleyes:
1_IMG_1440.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet anders zeggen dan heel mooi, dat ziet er strak uit. Ik kan alleen aan de streep op de 3e foto iets heel kleins zien. Dus proficiat. :D Die beschermlaag zou ik wel adviseren. En u zegt het al goed. Eerst eens opkuisen dan spuiten in de beschermlaag. :D Wat ik nog vergeet, die kleur groen is echt geweldig hierop. Komt er nog een waterlijn tussen dat zwart en groen?

Hoe is de spiegel nu geworden?
 
Ik kan niet anders zeggen dan heel mooi, dat ziet er strak uit. Ik kan alleen aan de streep op de 3e foto iets heel kleins zien. Dus proficiat. :D Die beschermlaag zou ik wel adviseren. En u zegt het al goed. Eerst eens opkuisen dan spuiten in de beschermlaag. :D Wat ik nog vergeet, die kleur groen is echt geweldig hierop. Komt er nog een waterlijn tussen dat zwart en groen?

Hoe is de spiegel nu geworden?

Neen Rik er komt geen extra waterlijn meer op, zo zal ie blijven :rolleyes:
Zal morgen eens foto van de achterspiegel nemen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan