Hoofdsponsor

1/66 Allereerste houtbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog eens op de bouwtekeningen zitten kijken, de banen starten vanaf de kiel, volgen de bolling van de romp naar boven, en zijn aan de bovenzijde waar ze eindigen op de waterlijn "afgesneden" zodat het netjes past. Er loopt ook een band ter hoogte van de waterlijn die het geheel "omlijnt".

Rik, kan je eens bij je Victory kijken die heeft toch ook van de "plaatjes" op de romp ?

Groeten, Pascal
 
Krijg net een idee : misschien kan ik de kopetape gewoon op de romp lijmen, en dan het patroon van de "plaatjes" er met een vulpotlood op tekenen, dan hoef ik bijna niet te knippen, en dan moet ik ook niet verjongen. ??

Groeten, Pascal
 
Heb gelijk maar eens een proef gedaan, het resultaat ziet er veelbelovend uit. De "plaatjes" heb ik op een breedte van 7 mm en een hoogte van 3 mm "getekend" :









Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ziet het er wel goed uit. Maar moet de kop niet omhoog ipv verzonken?
 
Hey Rik, het zijn klinknagels, dus eigenlijk moet de kop omhoog. Maar omdat de achterkant zelfklevend is, kan ik de gaatjes niet langs die kant maken.
Het idee komt hiervan : MSD Copper Sheathing

Even een groot stuk tape gebruikt, en (tip van Modelengeneer) de lijnen verjongd, ik weet niet of het te zien is op de foto. Het idee van Peperbus om er geen gaatjes in te maken, vind ik ook wel goed : model of 106-gun ship Treh Hierarhov excellent quality from Russian Shipmodel Gallery

Laat maar horen wat jullie ervan vinden, het ziet er een beetje "verweerd" uit, misschien kan ik de rest van het schip ook wat gebruiks-sporen geven ?







De plooien die je ziet, moeten nog glad gestreken worden.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
ApplausApplausApplaus

Dat gaat er toch al heel erg goed uitzien, nu alleen de bling er nog af.

De linkjes die je gaf, ken ik. Maar ik weet wel dat je voor het effect gaat. Dat komt toch wel goed uit. Beter dan verwacht. :k
 
Ja, ik vind het ook best mooi. Heb de tape glad gestreken, de plooien zijn eruit. Bijkomend voordeel is dat de gaatjes een beetje dicht gaan door het "strijken", waardoor ze kleiner worden. Ziet er beter uit ivm de schaal. Het strijken doe ik met de achterkant van een kwast.







Als het hele onderwaterschip er zo gaat uitzien, ben ik heel tevreden.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal,

Het is niet te geloven wat je hier presteert. :|

Dit is modelbouwwerk van de bovenste plank!
Zulk een resultaat kan je met geen enkele airbrush benaderen.

Klasse, schitterend, formidabel... zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan hoor.
Dit is té mooi voor woorden. Applaus


perfect.gif



Droop
 
Bedankt voor het compliment Droop cute
Het is een werkje van enkele uren om dit stuk te bekleden, maar ik moet er na deze nog maar 3 doen. En als het er dan even goed uitziet als het eerste stuk, ben ik een zeer gelukkig man.
Ik gebruik nu telkens een stuk tape van 3 cm op 70 cm, daar breng ik de maten op aan voor het verjongen, het verjongen gebeurt door de lijnen te tekenen met een vulpotlood, dat laat geen potlood-kleur achter, maar maakt een lijn in het koper. Dan teken ik de verticale lijnen, en tenslotte "rol" ik met het tandwieltje de gaatjes. Dan even bijsnijden zodat het netjes op de eerste laag past, en voilà. Op die manier maak ik 8 banen tegelijk, en ze worden dan als 1 geheel op de romp gekleefd.

Nogmaals bedankt voor je geweldig leuke reactie Droop cute

Groeten, Pascal
 
jongens, even een openlijke oproep:

ik trap het af, ik ga een andere hobby zoeken verdacht :k

Applaus Applaus Applaus
 
inderdaad pascal mooi werk.

ps waar heb je de katoenkoper besteld?

siemen :is je hout nog niet binnen?
 
Ik kan niets meer zeggen dan de reacties hierboven.
Gewoon schitterend resultaat. En ik die koperverf al heel mooi vond wacko

Ik heb dit nooit eerder gezien Applaus
 
Pascal,

voor je allereerste houtbouw leg je de lat wel erg hoog.
Chapeau zoals ze bij ons wel eens zeggen, als je even gedreven blijft voor de andere aspecten van je houtbouw dan zien we hier nog een juweeltje ontstaan. Kan voor mij al niet meer stuk.
Ik blijf je volgen en leer in alle stilte enkele nieuwe technieken.

Bravo bravo

Johan
 
Prachtig,Pascal.

Je gaat met sprongen voorruit.Uitstekend bedacht en ook uitgevoerd.
Als dit later mooi gespoten is,kan het niet meer stuk.

Heb je balsahout thuis?.
Daar kun je ook uitstekend mooi dit materiaal aanstrijken.Ik heb dat gebruikt bij de Uboot voor het aluminiumfolie.Het is mooi zacht en toch weer stevig voor het strijkwerk.

In ieder geval....complimenten ervoor.

Ron.
 
@Droop: in orde, ik kan het niet meer aanzien ;P

volgens mij ga je met springen vooruit, maar wel in de klasse van de verspringers :lol:
 
Dank u wel aan iedereen voor de mooie woorden cute

Wat ik heb gedaan (het is nog wel niet af, dus dit is een beetje voorbarig) kan iedereen hoor. Maakt niet uit wat voor bouwer je bent, als ik iets leer van mijn eerste houtbouw is dat je alles kan proberen. Lukt het niet, probeer je het op een andere manier. Gewoon ervoor gaan en vooral in jezelf blijven geloven. Als je iets nieuws probeert en het mislukt, is dat helemaal niet erg, het belangrijkste is dat je het geprobeerd hebt. Ik leer elke dag bij, soms met vallen en opstaan, maar dat hoort erbij.
Vandaar mijn nieuwe moto : "Als je niets probeert, kan je niet falen, en als je niet kan falen, kan je nooit winnen cute"

Het resultaat van mijn project tot nu toe, komt door jullie tips, door jullie hulp, en door te kijken naar wat jullie maken. Dus daarom aan iedereen die wel eens een reactie in dit topic plaatst :
DANK U WEL Applaus Applaus Applaus

Veni, vidi, aedifici

Pascal
 
Pascal,

Ik vind je bouwverslag zo goed dat ik zo vrij ben geweest om dit nu eens eindelijk van 5 gouden sterretjes te voorzien.

Die heb je wel verdient, vind ik. ApplausApplausApplausApplaus



Droop
 
Hey Droop,

Heel fel bedankt, dat vind ik een heel groot compliment cute

@ Newbie :
ps waar heb je de katoenkoper besteld?
De tape komt van ***Bronzen tuingereedschap en koperen slakkenringen ***
, het is de slakkenschrik kopertape. Ik vind het een heel leuk materiaal om mee te werken, het is wel kwetsbaar, maar ik denk dat je er vanalles mee kan doen. Zo denk ik bijvoorbeeld aan gordels voor auto's en vliegtuigen.

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan