Hoofdsponsor

1/66 Allereerste houtbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach zo. Ja dat kan natuurlijk wel. Dan kun je dat idd met een mesje of een linolium gutsje doen. Kijk maar eens bij de hobby boer. Die hebben vaak linolium gutsen voor weinig liggen. Daar kun je veel plezier aan hebben met dit soort karweitjes. ;)
 
Zoals Rik het ook al aangaf, heb ik met een potlood de breeuwnaden geaccentueerd.
Na een laagje vernis en wat weathering gaf dit volgens mij toch een bevredigend resultaat, Pascal.;)




Droop
 
Bedankt voor de reacties en hulp :)

De reden waarom ik het op deze manier wil doen is dat de latjes die in de kit zitten 5 mm breed zijn, en de latjes in deze platen zijn 2 mm breed. Heb een Blue Nose gezien waar de bouwer ook van de smallere latjes als dek gebruikt heeft, en dat vind ik veel mooier dan die brede.

Nogmaals bedankt voor de hulp, als de Spitfires af zijn, ga ik weer bouwen aan dit mooie schip ^^
Met al jullie tips en hulp zal het vast wel gaan lukken.

Groeten, Pascal
 
Hoi Pascal,

goed om te zien dat je dit project weer hebt opgepakt.
De aanpak met de balsahouten latten zal vast mooi worden, maar (misschien een domme vraag) waarom koop je niet een stapeltje latjes van 2mm breed om daarmee het dek te beplanken?

Veel plezier met het vervolg van deze bouw.

groeten, Rinie
 
Hey Rinie,

Daar had ik ook aan gedacht, maar het lijkt me een hele klus om die latje netjes op dezelfde lengte te snijden, vandaar dat ik het op deze manier wil proberen. Als het niet lukt, heb ik voor € 12 weer wat bijgeleerd en kan ik het alsnog met losse latjes proberen.

Groeten, Pascal
 
Hey Rinie,

Daar had ik ook aan gedacht, maar het lijkt me een hele klus om die latje netjes op dezelfde lengte te snijden, vandaar dat ik het op deze manier wil proberen. Als het niet lukt, heb ik voor € 12 weer wat bijgeleerd en kan ik het alsnog met losse latjes proberen.

Groeten, Pascal

Voor als je toch nog met losse latjes aan de slag gaat: ik gebruik voor mijn Titanic ook 2mm latjes voor de dekken en met een flinke zak geduld is het goed te doen hoor -fck-

groeten, Rinie
 
Och,dat individueel beplanken gaat best wel snel.En geeft heel veel voldoening.
Bij de Persing heb ik dat ook zo gedaan,en ik vond het best wel leuk om te doen.

Ron.
 
dat is wel zo maar op deze manier spaar je jezelf tog een hoop elendig werk uit zoals schrapen van het dek want nu is wel alles netjes egaal en dat heb je niet met losse plankjes. maar dat maakt ieder voor zig uit wat hij doed.
maar nu heb je ook een hoop werk met al de kopskanten er uit te snijden .
het ziet er in iedergeval mooi uit zo :D
 
:O hoe staat het met de dek beplanking pascal ?
want ik ben wel benieuwd
 
Ik ben nog niet met het dek begonnen. Heb dit schip even aan de kant gelegd, omdat ik het bewerken van de kopertape beu was. Over een maand of 4 hoop ik terug aan dit schip te bouwen.

Ze wordt wel afgebouwd hoor, al moet ik er nog 10 jaar over doen.

Groeten, Pascal
 
Moeten we écht nog zo lang wachten, Pascal'leke?

1.gif






Droop
 
Echt?....nee he:laugh:.

Waarschijnlijk is Pascal al flink bezig eraan,en wil hij ons ineens verrassen met een onverwachte wending in het perfectioneren van zijn project.

Toch?...

Ron.
 
Hey Carl,

Ik ben maar een beginnende houtbouwer, maar ik ga toch proberen om een antwoord te geven :

Het verjongen : jawel, ge snijdt de latjes maar aan 1 kant, namelijk de bovenkant. En de gesneden (afgeschuinde) kant komt ook altijd bovenaan te zitten bij het plaatsen.

Hopelijk helpt dit een beetje, ge zult vast en zeker hulp krijgen van onze scheepsbouwers ^^

Groeten, Pascal
 
Ik ben nog niet met het dek begonnen. Heb dit schip even aan de kant gelegd, omdat ik het bewerken van de kopertape beu was. Over een maand of 4 hoop ik terug aan dit schip te bouwen.

Ze wordt wel afgebouwd hoor, al moet ik er nog 10 jaar over doen.

Groeten, Pascal

Hoi Pascal, de 4 maanden zijn (ruim) voorbij :D
Wanneer ga je weer verder met dit mooie model?

Groeten, Rinie
 
Hey Rinie,

Ze ligt nog altijd netjes in de kast te wachten :( Het zal nog even duren denk ik, eerst de Spit afmaken, dan het scratchbuild golfkarretje, en dan zal het kiezen worden tussen de America of één van de beide Pocher F-40's.

Maar ze wordt afgemaakt hoor, de vraag is alleen wanneer.

Groeten, "Wet Sellery"
 
:(....Dat vind ik sneu om te lezen...

Maar hopelijk schijnt er snel weer licht op haar.

Ron.
 
Ja Ron, ik vind het ook heel jammer. Het is een goede les voor mij : bouw geen 2 langdurige projecten tegelijk, en zeker geen 3 :@. OK, de 2 Pocher F-40 hebben nog wel wat met elkaar gemeen, maar ik heb echt gigantisch veel opzoekingswerk gedaan, en na een onderbreking van bijna een jaar, ga ik nu weer flink wat foto's en filmpjes moeten bekijken om te weten wat nu weer precies waar moet komen.

Tja, en dan de America. Had haar even aan de kant gelegd omdat ik het kopertape-werk beu was, maar dat even is alweer geleden van 25 oktober vorig jaar :(

Ik ga echt mijn best doen om de lopende projecten af te maken : Spitfire Mk Vb 1/32, Spit Mk VIII en Mk XIV 1/72, golfkarretje, F-40 + scratchbuild transkit, F-40 Beurlys en America (Wat een lijst, veel te veel tegelijk :nowink:). En mij proberen in te houden om tussendoor nog andere projecten te starten.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Daarom werk ik ook altijd maar met een project tegelijk.De verleiding is inderdaad altijd groot om aan meerdere projecten tegelijk te werken.Maar dan raak je de klust kwijt op een gegeven moment.Er is mij ook gevraagd om al aan de Emma te gaan beginnen(copycat^^)Maar ik kan dat niet,dus aan meerdere projecten tegelijk werken.

Dat is een kunst:8

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan