Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 Beyond [DONE]

Wauw, je hebt er echt iets héél mooi's van gemaakt ,zeker nu bijna spuit/schilderwerken achter de rug zijn ,knap makker.
Ook bedankt voor de tip ivm die vlotters (gewicht, zal ik aandenken)
De trolly is ook een prachtig stukje eigenbouw geworden !
 
Hey,

Ahh, da's goed om weten dat het een staartzitter is. Mooie tip van je Xavier voor gewicht te steken in de vlotters. Nemen we zeker mee naar de ooit komende bouw ervan.... :)
 
Ik weet iets wat je nog kan doen met de vlotters. (zul je wel de onderkant moeten bij spuiten)
Je kan langs de onderkant een gat boren en er dan vissers lood in steken.
Deze heb je ook in bolletjes, verschillende diameters.
 
Opletten met dat gewicht bijsteken hé mannen.
De Arado hing altijd met zijn staart een beetje naar beneden maar op de trolley stond hij redelijk naar voren. Beyond kijk eens naar je foto in je verslag van 15/06. Daar staat hij bijna horizontaal maar steekt vooraan wel over de trolley heen.
Misschien beter om een pinnetje of een blokje op de trolley te plaatsen waardoor de Arado dan goed gaat staan. Denk wel dat ze in het echt die toestellen ook zullen "geschraagd" (goede scheepsterm?) hebben met houten blokken of spies om geen speling te hebben tijdens het transport.
 
Wel makkers, bedankt voor jullie reactie, maar ik heb het geluk dat ik mijn Arado op een trolly presenteer.
Daardoor kan ik houten blokken onder de vlotters leggen, waardoor ik dit probleem niet meer heb :))
attachment.jpg

Maar wie het vliegtuig zo wil presenteren zal toch iets moeten vinden om het gewicht iets naar voor te doen overhellen.
Hij staat in het echt inderdaad iets naar achter, maar het model staat bijna op zijn roeren, wat iets te veel van het goede is..

attachment.jpg
 
attachment.jpg

Om de vakantie stilte iets op te vullen nog eens een kleine update van deze Arado :)
Het is niet dat ik deze lange tijd niet heb beroerd dat er geen updates gekomen zijn, maar telkens kleine vorderingen heb behaald die geen update waard waren (en het feit dat ik telkens mijn fototoestel vergat mee te nemen om foto's te nemen :8 )
Dus bij deze..

Wat heb ik allemaal gedaan?
Eerst heb ik met olieverf (emerald green) kleine stipjes aangebracht, en deze dan met een platte penseel, bevochtigd met verdunner en afgedroogd aan een tissue, de verf heb opengetrokken in de richting van de wind (van voor naar achter dus ;) )
Intussen waren de decals van Revell aangekomen (twee keer zelfs :O ), welke ik dan ook heb kunnen opbrengen.
De rode stippen hadden echter geen witte rand, dus heb ik zelf een witte stip aangebracht met behulp van een sjabloon gemaakt in afplaktape.
Op één kant van de vleugel is zichtbaar dat het wit nog iets moet bijgewerkt worden, blijkbaar was de tape daar niet mooi in vorm aangebracht...
Als laatste heb ik dan ook de neus zijn kleurtje gegeven in metaalkleur.
Ik heb bewust niet te veel beschadiging/verwering aangebracht, omdat het de bedoeling is dat deze vlieger zogezegd een (ver)nieuw(d) exemplaar moet voorstellen dat geleverd zal worden aan Hirohito...

Het is moeilijk om de nuance van het groen op foto vast te leggen, maar met het blote oog is het duidelijker te zien.
-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De opmerking ivm de trolly heb ik ook ter harte genomen, en deze een iets meer gebruikt uiterlijk gegeven.
Het is wel niet echt zichtbaar eens het vliegtuig er op staat, maar het is er ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, het einde begint in zicht te komen.
 
Waww Beyond hier mag je echt heel fier op zijn super mooie vliegtuig geworden je herkend onmiddellijk dat het van Japanse afkomst is enkel door de groene en gele kleuren.
De trailer heb je deze ook zelf ontworpen. ..
 
Bedankt Danny :)
De trolly is volledig scratshbouw, gemaakt aan de hand van enkele foto's en een tekening :)
 
Prachtig werk afgeleverd en zeker die trolley volledig zelf gemaakt !

Zeker ,meenemen is ééntje voor op de wedstrijdtafel ;)
 
Merci Peiper :)

Moet er wel nog enkele puntjes op de I zetten, zoals de antennedraad, het machinegeweer, de banden van de trolly, het wit nog wat bijwerken,...
En er zijn nog enkele zaken dat ik opgeschreven heb maar nu niet direct op kan komen ;)
 
Mooi werk Beyond.
Denk dat het nog even zal duren eer we ze alle 3 naast elkaar kunnen zetten.
 
Hey,

Zier er indd heel geslaagd uit, enkel een kleine opmerking misschien, je veroudering aan het hout is goed uitgevoerd, doch geef eens wat meer oplichting rond, in, je verwering zodat je 'ruw' hout ziet. Zo krijg je nog meer kleurnuances in je hout en ziet het er nog wat meer geleefd uit. :)
 
Merci Camaro.
Het zou leuk zijn mochten we ze samen kunnen zetten op de volgende beurs in Bissegem, maar het is natuurlijk geen must ;)

Bedankt Swaken.
Bedoel je nog wat meer blank hout?
Omdat het op foto zo niet overkomt, maar er is reeds blank hout te zien:
attachment.jpg

Of zou ik daar rond wat donkerder moeten gaan?
 
Hey, ok dan, ik zal er over gezien hebben. Uiteraard ziet het in het echt beter uit dan op foto, ik kom dat ook tegen met mijn Vomag 😉
 
Het einde...

attachment.jpg

Na een bouwloze periode is het er toch van gekomen om de laatste puntjes op de I te plaatsen.
Ik beschouw dit project dusdanig als afgewerkt :)
Er zullen wel nog foutjes te vinden zijn, maar ik kan er niet langer aan verder werken :nowink:
De gedachten zitten al te veel bij een volgend project dat ik wil opstarten, en vliegers zijn nog nooit mijn dada geweest dat ik er mijn volle ziel kan in steken, vandaar.... Het einde...

Opmerkingen of tips mogen nog altijd gegeven worden, graag zelfs, maar het zal meegenomen worden naar volgende projecten, deze ga ik echt niet meer aanraken of veranderen -nono-
Het enige wat er nog moet op komen is het naamplaatje. Dat is reeds besteld...

-foto-
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo, hopelijk heeft er toch iemand genoten van dit bouwverslag, ik heb genoten met het maken van deze kit :)
Op naar de volgende uitdaging, en dat wordt deze:
attachment.jpg
 
Prachtig en een zeer prachtig vliegtuig ik van kinds af aan altijd zo een water vliegtuig knap gevonden
Knap gebouwd
Marc
 
mooie build en eindresultaat :)

breng je deze mee naar ledendag?
 
Merci Coachke en Jordi :)
Deze komt inderdaad mee naar de ledendag :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan