Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 Beyond [DONE]

Het MG ziet er meteen beter uit zo.

Hopelijk past de motor er nog in met de firewall geïnstalleerd, of heb je dat al gedryfit?

Welke kleur geef je de cockpit? RLM02 of RLM66? Ik meen in de laatste foto RLM02 te herkennen, in dat geval ga je dus uit van een vroege uitvoering (deze opmerking om mezelf ervan te verzekeren dat je je ervan bewust bent...)
 
Nog bedankt voor de aanmoediging makkers :)
Leuk om te zien dat er volgers zijn ;)

Enneuh, Yves, ik ga toch voor de rode bollen gaan hoor, iets in deze richting
attachment.jpg

;) :wavey:
 
Vlotte start...dat machinegeweer is idd een serieuze verbetering..keep on the good work..en wat de rode bollen betreft..you're in charge Captain B..;-)

Grtz yves,
 
Dat zijn Japanse rode bollen. Jouw Arado is kennelijk uitgeleend geweest.
 
Er zijn inderdaad Arado's aan hun axis vrienden uitgeleend of verkocht.
Deze heeft in 1943 in Maleisië gevlogen.
Hoeveel Arado's er daar waren weet ik niet, maar dat maakt voor mij niet echt uit, het leek mij gewoon eens iets anders :D

Over de RLM kleur moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik heb gewoon een lichtgrijs genomen en er een wash over aangebracht :8
Ik ben wel blij dat je denkt dat dit kleur een beetje het echte kleur benaderd, dank u (geeft toch een goed gevoel hoor ;) )

Toedeloe :wavey:
 
Ik ben wel blij dat je denkt dat dit kleur een beetje het echte kleur benaderd, dank u (geeft toch een goed gevoel hoor ;) )

Zij het, dat je voor een 1943-kist RLM66 zou moeten gebruiken en dat is een stuk donkerder.

Maar weet je wat je doet, je zegt gewoon dat dit een oud exemplaar is dat de Duitsers bij hun goede vrienden de Japanners hadden gedumpt en ze moesten het er maar mee doen. Die oude kist had nog RLM02 als interieur. De Duitsers zullen toch niet hun allernieuwste kisten hebben uitgeleend? Ziezo, opgelost :)

Dit is ongeveer RLM02:

Grey-RLM-02.gif

Vind ik best wel op de kleur zoals te zien op je laatste foto lijken.

(Overigens ga ik uit van mijn eigen algemene Luftwaffe-kennis en niet van specifieke Ar-196-kennis, omdat ik die laatste helaas nauwelijks heb).
 
Je hebt verdorie nog gelijk ook, het kleur heeft inderdaad gelijkenissen :D

En je hebt zelfs twee maal gelijk, tze zermans hatten ihren schlechten Arado an der zjaponesen gegeben :laugh:
 
En zo is 't :D

Als de modelbouwer kan theoretiseren dat iets op een bepaalde manier is gebeurd, is het toch goed :laugh:

Overigens vind ik RLM02 een veel interessantere kleur om mee te modelbouwen, je kunt er tenminste nog wat mee. RLM66 is erg donker en de details gaan dan al snel verloren.
 
Oh zaten er machinegeweren in de vleugels dan :O hmmm bij mijn Arado niet of gewoon weg geschuurd :laugh:
In ieder geval een goede start Beyond
 
Hey,

Ik volg deze draadjes hier ook, ik heb ook zo'n ding liggen, maar een iets oudere versie...... alwaar een kilo of twee koper aan moet komen.... :)
 
@Silenoz, bedankt voor deze interessante info :) Er is zeer weinig te vinden over de Arado in Japanse dienst :(

@Swaken, hoe kan het ook anders hé bij jouw ;) Zonder koper heb jij geen model gemaakt hé :laugh: ;)

@Roy, nog even terug komen op je vraag ivm de motor (was het vergeten te melden :8 ): De motor komt er vooraan op, dus achter het instrumenten paneel in de cockpit blijft een lege ruimte, vandaar dat die firewall niet in de weg zal zitten. Ik had moeten schrijven "daar waar een deel van de motor hoort te zitten" ;)

@Ron, de MG's zijn geen must hoor, hij heeft ook rondgevlogen zonder, wellicht dan eerder als verkenner ipv torpedojager

Zo, dan nu een kleine update.

attachment.jpg

De cockpit heeft het instrumenten paneel in gekleefd, met nog enkele hendeltjes er aan toegevoegd.
Verder ook nog een kabel gelegd, ik denk voor de bediening van de staart flappen?
Ook de andere zijde heeft deze gekregen. Ik wou toch een beetje extra in die ruimte, het is anders maar leeg...
Een eerste laagje verf aan de binnenkant is ook al een feit.
attachment.jpg

Tijdens het drogen van de verf heb ik de vlotters samengevoegd met de steunen.
De bevestiging van de steunen aan de vlotters hebben nog wat schuurwerk.
De Ushi rigging-draad is ook al bovengehaald :)
attachment.jpg

Een spinnenweb tussen de vlotters :D
attachment.jpg

En om af te ronden heb ik alles eens losjes (behalve hier en daar een stukje tape), op elkaar gezet om een totaal beeld te hebben.
Er is nog veel werk aan om alles netjes te krijgen, plus het feit dat ik nog wat zaag- en snijwerk voor de boeg heb, maar dat is voor later ;)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey:
 
Merci :) Ik verlang al om jullie Arado te zien vorderen :)) ;)
Dan kan ik van jullie bouwsel iets opsteken en moet ik niet zelf zoeken :laugh:
 
Goeie vooruitgang!

Die kabels die je aan beide kanten hebt geplaatst zijn voor de bediening van het (verticale) richtingroer met de pedalen. De linkerkabel zit aan het linkerpedaal vast en de rechterkabel aan het rechterpedaal.

Samen met het naar links of rechts bewegen van de stuurknuppel kun je zo een mooie bocht maken. Die bewegingen van de stuurknuppel drijven de aillerons aan.

Dus, bocht naar links: tegelijkertijd linkerpedaal indrukken (rechterpedaal komt automatisch naar je toe) en stuurknuppel naar links.

Zo weet je weer wat je bouwt..
 
amaai knap hoor en weer wat oorlogskennis op gedaan op mijn oude dag
Wat de bouw betreft tot hiertoe is da ok voor mij en de rest zal ik later zien he mannen
grt
Marc
 
Je schiet al goed op.
Ik ben nog steeds aan het wachten op men pe setje.
 
attachment.jpg

En dan nu de resultaten van enkele uurtjes modelprutsen

Eerst een valse bodem gestoken onder de navigator/schutter zijn stoel. Je kon daar anders gewoon de binnenkant van de vleugel zien, en dat stoorde mij...
attachment.jpg

attachment.jpg

Het instrumenten paneel van de schutter op zijn plaats gezet:
attachment.jpg

Een overzichtje van de cockpit:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan aan de vlotters de trapjes vervangen..
attachment.jpg

..en de brandstofleidingen aangebracht:
attachment.jpg

En als laatste ben ik begonnen met de motor iets op te kuisen, maar ik zie dat er nog een klein beetje werk aan is:
attachment.jpg

That's all folks :wavey:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan