Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 Beyond [DONE]

Knappe en fijne werken met die brandstofleidingen :)
 
amai mijn haar staat recht als ik dit zo bekijk, ik zou moeite hebben met de kwaliteit van zo'n vacuform kit. het ziet er naar uit dat je er toch iets moois van aan het maken bent, kijk al uit naar het resultaat :)
 
Kijk eens aan even geen tijd gehad om te komen kijken en plots staat deze jongen al op zijn twee grote voeten,knappe vooruitgang hier..
Brandstof leidingen zijn zeer mooi en verzorgd aangebracht Beyond dit is nu voor mij modelbouw al die zelf toegevoegde details die maken het verschil. ..
 
Nooit geweten dat er brandstof in die drijvers zat dus weer wat bij geleerd, maar mooie toevoegingen.
 
Bedankt Peiper en Erwin :)

Burglar, jouw haar recht? Daar is ook wel een loep voor nodig om dat te zien zeker? ;)

Danny, ik hou wel van PE, maar soms maak ik liever zelf de onderdelen, geeft voor mij wat meer voldoening :)

Ron, de vlotters werden inderdaad als brandstof reservoir gebruikt, alsook voor de medische kit, nood-rantsoen en -ammo :O
 
Hey,

Knappe vorderingen man, die toegevoegde onderdelen maken echt wel het verschil ;)
 
Mooi werk Beyond.

amai mijn haar staat recht als ik dit zo bekijk, ik zou moeite hebben met de kwaliteit van zo'n vacuform kit. het ziet er naar uit dat je er toch iets moois van aan het maken bent, kijk al uit naar het resultaat :)

Dit is een gewone kit, geen vacumform kit.
Anders zou hij zo snel niet vooruit gaan.
 
Amai,amai das hier al direct in pole position..knappe vorderingen Beyond,de details zijn al zalig om te zien ...go go go ..!!

Grtz yves,
 
attachment.jpg

Tijd om hier nog eens een up-to-date te posten :8

Niet dat er heel veel gebeurd is, het gaat echter maar in kleine stapjes vooruit, waardoor het niet altijd interessant is om er een update van te posten :nowink:
Maar hier gaan we dan.

De cockpit heeft nog een klein beetje details er bij gekregen, waarbij enkele veiligheidsgordels voor de piloot en de navigator/schutter.
Alsook heb ik het tussenstuk tussen beiden voorzien van een stukje plasticcard, omdat de naad op deze plaats moeilijk te verwijderen was...
attachment.jpg

Ik heb lange tijd getwijfeld hoe ik deze vlieger zou presenteren, met open of opgevouwen vleugels..
Dan kwam de optie er nog bij om slechts één vleugel opgevouwen te monteren :34:
Na lang nadenken heb ik dan toch beslist om beide vleugels open te monteren omdat dit beter zal passen eens hij op de trolly zal staan welke ik nog wil scratshen...
Probleempje was wel dat ik aan één kant een serieuze naad had welke moest opgevuld worden:
attachment.jpg

Dit heb ik opgelost door er een stukje strip styreen in te kleven en wat bij te snijden/vijlen/schuren:
attachment.jpg

attachment.jpg

Verder heb ik aan één van de vlotters een oog gemaakt om het vliegtuig te kunnen vastbinden:
attachment.jpg

Zo heb ik ook de tweede kant voorzien van de vleugel verstevigingen (welke ik nog niet geplaatst had indien ik een opgevouwen vleugel ging maken...)
attachment.jpg

En als laatste werkje tot nu toe heb ik de canopy al aan elkaar gekleefd met Gator glue. (Ik ben best tevreden over deze lijm. Makkelijk aan te brengen met een cocktailprikker, makkelijk te verwijderen met water, droogt redelijk snel, droogt doorzichtig op en heeft een redelijk sterke lijmkracht.)
En ook nog wat afplaktape er op gezet als voorbereiding voor de komende spuitwerken:
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover deze update :)
Nu nog wachten op de decals welke ik besteld heb bij Revell, maar dan wel van een ander type vliegtuig...

:wavey:
 
Elke update is welkom, ook al gebeurt er niet zo veel. Ik vind in dit geval dat er best het een en ander is gevorderd! Goed om te zien dat het project lekker verder gaat.
 
Ola ,ziet er zeker niet slecht uit , oei je hebt dit idd goed opgelost met een stripje styreen aan die vleugelzijde, staat ons misschien ook nog te wachten.
Zal één der dagen ook m'n eerste foto's posten van de bouw van de vlotters :
 
Ziet er goed uit,
als ik terug wat meer tijd heb doe ik ook verder.
 
attachment.jpg

attachment.jpg

Terug een klein beetje vordering :)

Het staartvlak kreeg een beetje detail
attachment.jpg

De flappen aan de vleugels losgesneden en een beetje een "natuurlijkere" stand gegeven
attachment.jpg

Een beetje detail aan de roeren van de vlotters
attachment.jpg

Ook aan de cockpit werden enkele kabels bevestigd, deze werden gebruikt tijdens het op het schip tillen
attachment.jpg

attachment.jpg

Op de romp nog enkele antennes(??) aangebracht
attachment.jpg

En zo ziet hij er uit als de vlotters en de romp op elkaar gezet worden
attachment.jpg

Bijna klaar voor zijn kleurtjes...
:wavey:
 
Mooie vorderingen, het zijn toch weeral de details die het hem doen hé.
 
Hey,

Indd, prachtige vordering en die details maken hem af. Ben benieuwd naar het kleurken erop.... :)
 
Bedankt makkers :)

Momenteel ben ik bezig met een trolly te scratshen ;)
attachment.jpg

attachment.jpg
[Bron: Waffen Arsenal; picture for reference purpose only

Binnenkort enkele foto's als hij klaar is...
 
Zoals in de vorige post beloofd enkele foto's van de trolly :)

Het origineel:
attachment.jpg
Picture taken from internet for reference purpose only

attachment.jpg
Picture taken from internet for reference purpose only

En dan mijn modelletje :8
Benodigdheden:
Plasticcard (daarvoor heb ik gebruik gemaakt van een oude lidkaart, waar ik de beschermfolie van heb verwijderd)
Styreen strips
Houten latje (gebruikt in de scheepsbouw)
Koperdraad
Lijm

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En met het vliegtuig er op geeft het dan dit:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Klaar voor de verf, nu nog tijd vinden ;)
:wavey:
 
Netjes hoor ... knap gedaan ,prachtige opstelling :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan