Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 Beyond [DONE]

apart met deze japanse hinomaru's, maar wel een mooitje geworden...
 
Hey,

Indd prachtige bouw. 😉
Kan je iets meer vertellen over je ondergrondje die je gemaakt hebt. Gebruikte materialen en kleuren, verwering, enz.... het lijkt me echt goed gelukt te zijn en ben benieuwd naar jouw technieken. 😉
Merciekes he😜
 
Heel mooie bouw Xavier, mag je toch fier op zijn hoor.
En dan terug naar de oude liefde zie ik.
 
Wel vind ik eigenlijk het diorama een beetje aan de kleine kant. Anderzijds, leidt dat de aandacht wel meer naar het vliegtuig en daar gaat het uiteindelijk toch om.
 
Prachtig afgewerkt Beyond, leuk dat je hem meebrengt naar de ledendag !
 
Iedereen bedankt voor de lofwoorden, doet deugd.
want ik weet dat ik er op het einde wat minder , of moet ik zeggen minder gemotiveerd, aan heb gewerkt dan in het begin.
En dan zijn zulke woorden extra zoet in de oren...

@Silenoz, Het is inderdaad een ander gezicht hé, ben blij met mijn keuze :$

@Swaken
..
Kan je iets meer vertellen over je ondergrondje die je gemaakt hebt. Gebruikte materialen en kleuren, verwering, enz.... het lijkt me echt goed gelukt te zijn en ben benieuwd naar jouw technieken.

Om eerlijk te zijn , ik zat een tijdje met writers block wat bouwen betrof, maar het idee zat wel al in het koppeke..
Ik had eerst gedacht om betonnen tegels zelf te maken met plaaster, maar ik kwam niet verder dan het idee...
Op de beurs van Hobby Time heb ik bij onze sponsor een vel geprint vliegveldtarmac zien liggen van Ushi.
Ik wou dit project eindelijk afwerken, en koos ik voor de "luie" weg wat ondergrondje betrof en heb het mij aangeschaft.
Ik heb het wel een wash gegeven van Parketpolish met een beetje pigment er in vermengt. Het droogt mat, en geeft een laagje pigment dat direct vast zit.
Verder heb ik op de randen van de tegels, daar waar de voegen opgevuld zijn met teer, met een tandenstoker wat houtlijm aangebracht in dunne lijnen en hier en daar een beetje meer. Als dit droog is heb je de indruk dat er meer diepte in zit.
Verder niets aan gedaan...

@Erwin
En dan terug naar de oude liefde zie ik.

Ja, ik had mij nochtans een tijd geleden voorgenomen om één van mijn grote 1/24 dozen open te trekken zodat ik wat plaats zou maken om andere (nieuwe :8 ) stash te kunnen wegzetten. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en deze ligt nu al een tijdje opengemaakt op de vensterbank, zodat ik nu en dan eens kan kijken wat ik zou willen toevoegen en aanpassen. Het dromen van dit model is begonnen, dus moeilijk opzij te zetten voor een Truck op 1/24 :nowink:


Merci Krutje :-D
Nu ga jij ook eens werk moeten maken van je vliegtuigje hé?
De tablet eens aan de kant leggen en wat gaan bouwen... :@ :laugh:

@Roy
Wel vind ik eigenlijk het diorama een beetje aan de kleine kant. Anderzijds, leidt dat de aandacht wel meer naar het vliegtuig en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Ik heb bewust de keuze gemaakt voor dit kleine ondergrondje omdat ik , zoals je aanhaalt, de aandacht op het vliegtuig en de trolly wil vestigen.
Een grotere grondplaat vereist toch iets meer dan enkel een betonnen ondergrond (vindt ik toch :8 )
Dus zo te lezen is de opzet geslaagd :))

Merci Amazone :)

@PeiperJ
Bedankt, ja hij komt inderdaad mee naar de ledendag :)
Het wordt zijn voorstelling aan het eerste (kritiesche?) publiek na mijn vrouw en kinderen :D
 
Leuk modelletje geworden Beyond en geslaagd ondergrondje, maar waarom ziet die er van jou anders uit dan de mijne ?:P
 
Merci Ron

..., maar waarom ziet die er van jou anders uit dan de mijne ?:P

Dit vliegtuig is pas afgeleverd aan Hirohito, ze moeten er nog aan beginnen om deze in gehakt te vliegen eer ze hem aan de soep kunnen offeren :laugh:
 
Missie afgerond en geslaagd,super mooi vliegtuig,schitterend spuitwerk en klasse afgewerkt tot in de puntjes ik schuif dan ook heel graag aan bij het volgende project van jou..
Als ik een min puntje zou kunnen geven dan zou het de witte kader zijn ik denk dat een zwarte kader het geheel nog meer tot zijn recht zou laten komen...😉
 
...
Als ik een min puntje zou kunnen geven dan zou het de witte kader zijn ik denk dat een zwarte kader het geheel nog meer tot zijn recht zou laten komen...😉

Alvast bedankt voor je reactie Danny :)
De rand heb ik wit gemaakt omdat het naamplaatje de kleuren zal hebben van de Japanse vlag, namelijk wit en rood. Vandaar dat ik gekozen heb voor een witte grondplaat.
Maar ik hou je tip in gedachten, de dag dat ik het naamplaatje heb zal ik zeker eens controleren of het niet mooier is met een zwarte ondergrond...
Wordt nog vervolgd... ;)
 
Prima werk Beyond.
Zal hem zeker eens bewonderen op de ledendag.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan