Hoofdsponsor

1/24 '97 Plymouth Prowler with trailer [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blinkend tot en met, knap gespoten en de rest is ook mooi :-)
 
Damn, problemen.......

Wanneer ik de motorkap dryfit zonder het raam, dan zie je dat dit in orde komt.
1_dryfit1__800x600_.jpg

1_dryfit2__800x600_.jpg

Maar wanneer het raam ge-dryfit wordt, dan krijg ik problemen.
De voorkant van het raam valt redelijk op zijn plaast. De achterkant komt iets te hoog.
Aan deze kant valt het nog mee.
1_dryfit3__800x600_.jpg

Maar aan de andere kant :@:@
1_dryfit4__800x600_.jpg

Ook heb ik het gevoel dat het raam aan de rechterkant op de foto, iets teveel naar voor komt. Nochtans past de pen/gat-verbinding van het raam op de body.
1_dryfit5__800x600_.jpg

Met de motorkap erop, komt deze dan VEEL te hoog.
1_dryfit6__800x600_.jpg

En toch zit er nog ruimte tussen het raam en het dashboard. De body, deurpanelen en interieur, passen volgens mij perfect op elkaar.
1_dryfit7__800x600_.jpg

Iemand suggesties? Wanneer er extra foto's nodig zijn, vraag maar raak.
 
op die pen gat verbinding moet je niet letten
als je ruimte hebt om je raam achteruit te zetten
zou ik die pennen verwijderen en zo alles op zijn plaats zetten dat alles goed past
bij mijn motors van mijn auto's verwijder ik die pennen ook
omdat anders de 2 motorhelften niet gelijk zitten (in de meeste gevallen)
voor de rest zie hij er super uit, appart kleurtje
 
Zoals Camaro al opmerkte verwijder de paspennen want die zorgen vaak voor problemen.
En als ik de foto`s bekijkt waar je de zijkanten heb gemarkeerd zit de ene kant van het raam hoger dus dat kan je eventueel voorzichtig afschuren/vijlen.

Ron
 
Dominiek ligt het probleem soms niet aan de firewall?? of is het glas van je voorruit niet net iets te lang en dat het daar voor problemen zorgt,pen gat verbinding niet op letten gewoon gevoel volgen.Het kan beetje vanalles zijn.Ligt het soms aan de zwarte glasdrager vanje voorruit die niet diep genoeg zakt,beetje te breed aan de raakpunten?? tja wat is het kan je es een foto zetten van de glasdrager met de voorruit er in?? kan ik al es kijken
 
Hey Dominiek,

Ik zou ook de pen/gat verbinding eraf halen, daarna kijken waarom en waar het niet netjes aansluit, en dan schuren / vijlen / aanpassen waar nodig. Misschien kunt ge wat foto's plaatsen van de onderkant van het raam (het gedeelte dat op de body komt te zitten) ook van de binnenkant van de motorkap, én van de body zonder het raam of de motorkap erop.
 
Zoals gevraagd, enkele extra pics....
Misschien zien jullie het probleem?

1_detail1.jpg

1_detail2.jpg

1_detail3.jpg

1_detail4.jpg

1_detail6.jpg
 
Dominiek,die groene rand just achter je bruine board zit die niet wat hoog of is dat een vast gedeelte??
 
dominiek tis misschien veel gevraagd he maar kan je eens ne foto nemen zodanig dat we op de zijkant kijken van uw motorkap. mss dat we daar meer op zien
 
Meebrengen naar de ledendag, op foto is het moeilijk te zien hé ;)
 
Heb nog es goed gekeken en zie aan de firewall dat die als je de wagen van de achterkant bekijkt dat die uitsteekt aan de rechterkant???
Is maar een ideetje he.
 
dominiek kan mis zijn ook maar ik denk dat je motor lager moet zitten bij de site dat doomwad geeft kan je dat goed zien volgens mij


tom
 
dominiek kan mis zijn ook maar ik denk dat je motor lager moet zitten bij de site dat doomwad geeft kan je dat goed zien volgens mij


tom
Verdikke ja je heb gelijk,heb ik over gekeken.
 
Direct nog eens gaan kijken voor een paar extra pics natuurlijk om de hoogte van die motor te zien:

1_extra2.jpg

1_extra1.jpg

Ik denk niet dat het dat is.
 
Damn, problemen.......

Wanneer ik de motorkap dryfit zonder het raam, dan zie je dat dit in orde komt.
1_dryfit1__800x600_.jpg

Hier ligt je motorkap goed.
Het probleem zit hem in de raamlijst.
Snijd de pennetjes er eens af en kijk of de plaats een beetje kan corrigeren zodat het goed past. (plaats om te passen wel hat raam erin)
Als het dan nog niet goed past zul je van de onderkant van de raamlijst wat moeten afvijlen of schuren tot het past.
 
Ja das ook een idee want zo te zien zit de motor perfect,dus heb me miskeken he.En eigelijk als je het geheel dan herbekijkt,ja zonder lijst past alles,met lijst begint het dan he dus ja is de lijst kan haast niet anders meer.

Maar heb je al es gekeken naar de firewaal zoals eerder gezegt.kan zijn dat daar iets niet goed kan paseren.
 
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb.
Als ik de foto's nog eens goed bekijk zit je interieur te hoog ten opzichte van de carrosserie.
de binnenkant van de deuren komen boven de wagen uit.
 
Ik denk dat het probleem in het raam zit. Op deze foto zijn de 2 "U's" te zien (als je vertrekt met kijken vanaf de bevestigings-pen, en je gaat naar beneden zie je 2 zwarte strips, die lijken op een omgekeerde U) :

1_detail6.jpg

Ik denk dat als ge die aan de onderkant een beetje schuurt, waardoor het raam wat lager komt te zitten, de passing van het raam wat beter gaat zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan