Hoofdsponsor

1/87 2017 Groot project [wip]

1 voor en zijgevel

DSC04120_zpsqn93ujgt.jpg

binnen kant

DSC04123_zpsrw7c2xh9.jpg

pannen zijn bestelt hopelijk ergens volgende week komen ze binnen ondertussen kan ik nog ramen maken
 
prachtig idee zo met de raampjes, mooi gedaan.
 
begonnen aan het eerste ornament

DSC04129_zpszqebspug.jpg

nu zou zo een 3d pen wel handig zijn
 
Hey, dat ziet er overtuigend uit, mooi werk😉
 
Dirk, de trigliefen op de voorbeeldfoto komen overeen met de pilaren er onder. Jij hebt er een minder gemaakt, zorg daarom dat je de pilaren niet op schaal toevoegt maar lijn ze uit op de juiste triglief. Ik denk, om die juist te maken, dat je ze uit een blok moest maken en er twee groeven in moest kerven.
 
ja ik zag het dat ik er 1 minder op heb staan maar daar ga ik toch niet van wakker liggen hoor steven, je ziet het nu wel omdat er een foto bij licht maar anders staat alles zo dicht op elkaar dat je niet ziet wat het moest worden

ik ga de grote poorten van het eerste huis open laten en heb daarom aan de binnenkant een klein beetje werk gedaan moest er toch eens iemand zijn neus in krijgen

DSC04133_zpspap30e0v.jpg

DSC04134_zpscfbsnzpb.jpg

binnenkant zicht tegen het plafond

DSC04135_zpsbwgmate8.jpg
 
mooi zo , persoonlijk ben ik een heel grote fan van binnenzichtjes .
je hebt gelijk , er moest maar eens iemand binnen kijken .
waar mogelijk , gewoon doen zou ik zeggen ,doe ik ook .
vr gr van Lode
 
Goed idee om het plafond ook af te werken; doet me denken aan een poort in Verdun.
 
prachtig dirk, je hebt er de vaart in.
 
thx mannen

even een overzicht er moeten nog juist de deuren ingehangen worden maar dat is voor morgen ze zijn nog aan het drogen

kant van de scheepswerf

DSC04136_zpsxaul62zo.jpg

voorkant tegen de straat

DSC04137_zpszdkdkdqn.jpg

en nu wachten op de daktegels
 
Heel knap uitgewerkt😉
Steek je verlichting binnen de gebouwen?
 
thx swa ja er gaat overal verlichting komen zodat het zelf mooi moet ogen als het donker is in de kamer. ik moet dan nog wel zien of het niet te fel is binnen in de huisjes anders moet ik de ramen noch een beetje grijs spuiten van binnen , maar dat word eerst testen voor ik dit doe mischien hoeft het wel niet.
 
algemeen vraagje is er iemand met een 3 d printer hier die iets wil uitprinten

geenuitsprong_zps5756e6fd.jpg

helemaal links staat er op het torentje een versiering 2 ankers met daar boven een schip dit zou 4 cm hoog moeten zijn
 
ff iets anders het zou kunnen dat het dio een vaste plaats kan krijgen in de gebouwen van de oude scheepswerf in de katteburgstraat.

http://www.buurtorganisatie1018.nl/kattenburg-marineterrein-1/

er zijn al een paar emails heen en weer gegaan en binnenkort ga ik eens op gesprek bij het buurtcomitee om te zien wat ze er van willen maken. ook zij hebben op hun beurt al de nodige mensen gecontacteert die de beslissingen nemen voor de kaateburg straat en ook zij zullen aanwezig zijn en zijn ook erg antusiast , er is sprake van een klein muzeum dat ze willen op zetten .

ik hou jullie wel op de hoogte maar het kan nog wel een paar maanden duren want zou graag eerst het eerste huis af hebben + een schip in aanbouw er voor, dat ik kan mee nemen zodat zij ook weten hoe het er uit komt te ziet . het zou kunnen dat de eind datum van 2017 veranderd word naar 2018 maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen
 
het hele dio ongeveer 6 m
het huisje dat ik nu aan het maken ben is nr 11 op de kaart lengte 62 cm
mapdio_zpse54f1410.jpg

het meeste werk zal in de afwerking zitten vrees ik dus alle kleine details , ik ga nu dus al het (grove ) werk doen zoals de huizen de weg achter de huizen en de scheepswerf. voor de kleine dingen moeten we het ergens eens opstellen en er met een paar mensen eens helemaal afwerken maar dat zal nog niet voor vandaag zijn hoor bart dat gaat nog ff duren.
 
beetje een raar zicht omdat er nog geen pannen op liggen maar ben er nog op aan het wachten.
intussen ben ik begonnen met het onderdak hier komen de pannen dan op te liggen .
de klokketoren is buiten het kruis klaar en ben nu begonnen aan de 20 dakkapellen die er op komen.
er moet ook nog een dakgoot rond , dak staat nog los op de bouw.

DSC04143_zpspxhb8yjo.jpg

DSC04144_zpsimfqhggj.jpg

DSC04145_zps9w5d9cqb.jpg
 
Hey,

Knap werk, eenmaal afgewerkt zal dit een prachtdio worden.
 
thx swa ik schat toch een maand voor 1 huis gemiddeld dus ik kan nog wel ff voort er is best wat prul aan eer het helemaal klaar is
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan