Hoofdsponsor

1/35 U.S.Army Recovery tractor [DONE]

homeghost

Meester Bouwer
Registered
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
3.493
Dit wordt het nieuwe project na de neuschwabenland. Ditmaal een kit van Mirror models. Dit is als afwisseling eens weer een lekkere kit. Dus geen full scratch project. Dit geeft mij de kans om " op te laden " na het vorige project. Deze kit in schaal 1:35 is voorzien van 14 sprue`s met 550 onderdelen. verder is er PE materiaal aanwezig. Ook vinden we resin onderdelen vergezeld met touw en ijzerdraad in de kit. Een decal vel en een gelamineerd voorbeeld vel met twee uitvoeringen om te painten. Er is de keuze tussen een civiele uitvoering ( geel ) of een WWII uitvoering ( olijf groen ). We vinden twee metalen veren en een uitvoerige bouwbeschrijving in de doos. Ik was verrast door de vele onderdelen erin en ik ben nog meer verrast dat de deksel op de doos sluit want dit past allemaal maar net in de kit. Mooie boxart op de deksel geeft het puntje op de spreekwoordelijke I in deze kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Duidelijk te zien dat de deksel er maar net op past....

attachment.jpg

Alle sprue`s zijn netjes verpakt in plastic zakken zodat de vele kleine onderdelen goed beschermd zijn.

attachment.jpg

Metalen veren met ijzerdraad en touw in de kit.

Resin onderdelen ter vervolmaking later.

attachment.jpg

PE delen..

attachment.jpg

Decals voor de twee uitvoeringen..

attachment.jpg



Paint schema`s voor twee uitvoeringen..


attachment.jpg

attachment.jpg

Super kleine onderdelen aanwezig. Dat belooft wat voor de details.....dat wordt voorzichtig werken.

attachment.jpg

En de bouwbeschrijving. Ditmaal ziet het er uitstekend uit. Mooie duidelijke tekeningen in CAD uitvoering.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit wordt een mooi project en ik heb er zin in. Binnenkort wordt de start met dit project gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat word wederom smullen he,zoals we ook gewent zijn van je Ron ;)
 
Mooi kitje heb er al diversen gebouwd gezien en zien er goed uit :)
 
Deze heb ik een paar maand geleden gebouwd gezien in Putte.

attachment.jpg

Met de bouwer van deze dozer uit de Antwerpse club heb ik een praatje gemaakt. Er zitten tracks bij die niet zouden moeten gelijmd worden, maar ze bleven niet goed zitten. Ik radde de truc met de tape aan. Ook paste de dozer niet op de trailer die hij eerst had gehoopt te kunnen gebruiken, dus moest hij een nieuw diorama bedenken.

Veel plezier met deze, denk goed na wanneer je begint te schilderen want de binnenzijde wordt volgens mij snel moeilijk bereikbaar.
 
Die ga ik zeker volgen want ik heb de Tracked Tractor (dus zonder die voorste winch) hier liggen.
Veel succes met de bouw.
 
Mooi project ! Ik heb de dozer versie liggen. Deze heeft ook een bouwplan gebaseerd op CAD. Alleen jammer dat het zwart-wit is, CAD werkt op de PC met kleuren, dit zou de bouwtekening nog veel duidelijker maken, in plaats van die 50 shades of grey...

Veel succes met de bouw.

Groeten Rik
 
Mirror Model-kits zijn altijd uitgebreid en heel precies om te bouwen.
De ontwerper/eigenaar is trouwens ook erg aardig (paar keer gesproken op SMC) en de klantenservice is uitmuntend!
Ik had zelf mijn PE vernietigd en dat gemeld met de vraag of ik nieuwe kon kopen, maar ik kreeg gratis nieuwe.
On topic: Succes! Ik volg.

Peter
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb er ook best wel zin in. Omdat ik niet heel vaak een voertuig bouw is mijn vraag meteen; " de truc met het plakband " voor de tracks. Hoe werkt deze?.

Verder lijkt het alsof er nergens enige flash is te bespeuren wat er fijn is natuurlijk dus dat is al een goede indruk waard. Helaas ook een kleine minder goede indruk. Ik heb gemerkt dat de twee koplampen helaas niet in de kit aanwezig zijn. Deze zijn vrij klein en om daarover te gaan zeuren bij Mirror models...ik weet het niet. Misschien maak ik ze zelf wel tegen die tijd. Alleen jammer natuurlijk dat ze er niet inzitten...

Ja en dan de hamvraag..welke uitvoering. Ik twijfel erover. of de civiele uitvoering of de militaire uitvoering. Ze mogen beide hier in dit gedeelte staan omdat ze toch verbonden zijn met WWII. En dan meteen de tweede. Of nieuw of weatheren.

Het valt mij op dat er toch wel veel mensen zijn die de kit ook hebben. Erg leuk.
 
Amai zalige kit homeghost..veel succes met den bouw..!!!
Ik volg aandachtig...

Grtz yves,
 
Als de tracks niet aan elkaar blijven, kan je ze met tape verbinden zodat ze niet kunnen bewegen na het vastlijmen. Zo kan je ze ook vanuit een platte positie rond de wielen leggen zonder dat ze loskomen uit de formatie.
 
Als de tracks niet aan elkaar blijven, kan je ze met tape verbinden zodat ze niet kunnen bewegen na het vastlijmen. Zo kan je ze ook vanuit een platte positie rond de wielen leggen zonder dat ze loskomen uit de formatie.

Ah zo,oke. Bedankt voor de tip.
 
succes met deze... heeft deze ook zo'n zware aangietpunten?
 
Alleen jammer dat het zwart-wit is, CAD werkt op de PC met kleuren, dit zou de bouwtekening nog veel duidelijker maken, in plaats van die 50 shades of grey...

Groeten Rik

Rik als je kleurtjes wil dan kan je toch de instructies van hun site downloaden en uitprinten wat je nodig heb :)

Ik ben benieuwd Ron wat je er van gaat maken.
 
Zeer benieuwd wat het zal worden.
Hoe dan ook, ik kom zeker volgen ;)
 
succes met deze... heeft deze ook zo'n zware aangietpunten?

Over het algemeen vind ik persoonlijk van niet. Wel bij sommige kleine onderdelen zitten redelijk dikke aanspuitingen. maar misschien lijkt dit in verhouding tot het onderdeel zo of kan het niet anders. Ik zie ook tot nu toe nergens enige flash zitten. Zelfs niey bij de super kleine onderdelen.
 
De motor ( 4 cilinder diesel 80 pk ) is samengesteld. Er zitten ca. 80 onderdelen in en dat geeft er een enorme detaillering aan. Wat mij een beetje opviel was dat ik veel heb moeten werken met mijn modelbouw mesje om delen passend te maken. Vooral in het eerste deel van de samenstelling blijkt dat onderstaand onderdeel ietwat scheef is en daarom niet meteen correct past op het motorblok. Ook sommige pijpjes lijken niet direct mee te werken om zowel het ene uiteinde direct op de bedoelde plaats te passen zonder dat het andere uiteinde ook goed op haar plaats komt. Daarom heb ik deze voorzichtig een beetje moeten bijbuigen. De overige aansluitingen zijn wel goed passend zoals de grotere delen. In wezen is dit niet verwonderlijk. De wat slechtere passende kleine onderdelen zijn nu eenmaal ook vrij klein en dan kan het voorkomen dat tijdens de productie deze een beetje vervormen door de hitte tijdens het spuitgiet proces.

Mijn mening in deze is dat ik er persoonlijk geen problemen mee heb. Immers we zijn allemaal modelbouwers ( ervan uit gaande dat jij dit ook bent ) en dan mag je best wel wat meer inzet hebben in je hobby. Mirror models heeft er voor gekozen om dit onderdeel fantastisch te voorzien van details en dan zijn kleine onderdelen gewoon een must. Dus ik vind dit geen punt van kritiek maar eerder een niet te voorkomen onderdeel in dit goed gedetailleerde motorblok. Er zit ook PE verwerkt in dit motorblok. Dit is naar mijn mening een optie onderdeel. Als je het weglaat heeft het geen invloed op de verdere afbouw. Voor sommige modelbouwers is PE niet altijd een lust om te doen. Maar het geeft je wel inzicht in de details in het geheel. Al zul je later deze piepkleine PE delen niet meteen meer terug zien.

attachment.jpg

Wat wel latiger is om te monteren zijn kleine hendels op het blok. Deze zijn bedoeld om de versnellingsbak te schakelen. Ze zijn klein wat bij mij al bij de eerste demontage van de sprue het eerste onderdeel en dus de hendel deed wegschieten naar de horizon. Deze is natuurlijk nooit meer terug gevonden. Gelukkig heb ik een spare box en daarin zitten ook wel wat kleine hendels op voorraad. Dus was het snel geregeld om een nieuwe hendel te monteren. Deze zijn te zien aan de rechterzijde in bovenstaande foto. Dus houd bijvoorbeeld een wattenstaafje met de tip ervan op het onderdeel bij het eraf halen van de sprue. De PE onderdelen heb ik erop gelijmd met kontakt lijm. Je kunt deze ook lijmen met secondelijm. Doch met secondelijm heb ik de ervaring dat deze wit uitslaat na droging en ook soms te dik is zodat er soms een soort bulb verschijnt naast het onderdeel. De achterzijde als je kan het liefst iets opruwen met bijvoorbeeld schuurpapier of het uiteinde van een kleine naald. Niet hard drukken om te voorkomen dat je het PE deel beschadigt of indeukt.



Persoonlijk vind ik het geen probleem om zelf wat energie erin te steken om delen passend te maken. Daarvoor krijg je wel een heel erg mooie detaillering terug in dit onderdeel. Mirror models slaat hier duidelijk NIET de plank mis maar geeft juist een voordeel eraan. Mooie details met een beetje handigheid toch goed te monteren. Alleen is dit wel dus geen kit voor de beginner die deze mooie kit kiest als eerste bouwdoos. Tenzij deze beginner dit gewoon voor lief neemt en zijn liefde voor deze kit toont met creativiteit en doorzetting. Een dikke plus voor dit onderdeel is dus al toegeschreven eraan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Onderdelen verstopt. Deze details zijn helaas later niet meer terug te zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu op naar de eerste paintjob. Want later is dit niet meer goed/volledig te voorzien van een kleurtje. Er worden veel onderdelen om dit motorblok gemonteerd bij de volgende montage stappen. Dus op tijd voorzien van verf!..
 
Mooi gedetailleerd blok, en wat voor de ene goed en leuk is, kan ik me inbeelden dat dit voor de ander teveel gepruts is met kleine deeltjes, maar doet me ergens uitkijken naar hun artillerietrekker...
 
Prachtig die details daar zou ik me weer goed kunnen nop uitleven dieselleidingen en zo leggen knap en de koppeling zelfs is er bij je zal er wel niks meer van zien maar toch prachtig wat er allemaal inzit
Mooi
grt
Marc
 
De details zijn erg goed erin gemaakt. Vooral jammer dat er later veel verloren gaat. Maar geeft wel het idee dat Mirror models goed op dreef zit. Ik vermoed dat de andere kits van hun productie lijn ook zo gedetailleerd zullen zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan